Hyundai na mezinárodním autosalonu v Busanu představil nový model Inster, malý elektromobil segmentu A. Nabízí jedinečný design, vyspělou techniku a nejdelší dojezd spolu s nejlepší všestranností ve své třídě.

Inster vychází z designu modelu Casper představeného v roce 2021. Casper je nabízen pouze v Koreji, a to se zážehovými motory. Základem evoluce modelu Inster je prodloužená karoserie s delším rozvorem. Designéři tím zvětšili vnitřní prostor a dodali vozu robustní vzhled.
Svými rozměry Inster vyplňuje prostor mezi tradičními malými městskými vozy segmentu A a většími kompaktními modely segmentu B. Osobitost modelu Inster zajišťuje charakteristický design LED světel pro denní svícení v kombinaci s pixelovou grafikou směrových ukazatelů, zadních svítilen i na povrchu nárazníků. Zákazníci mohou dále odlišit vzhled svého vozu projektorovými LED světlomety a dvoubarevným exteriérem s kontrastní černou střechou. V závislosti na stupni výbavy jsou nabízena 15“ ocelová kola s ozdobnými kryty nebo kola z lehké slitiny o rozměrech 15“ a 17“.
Hodně místa v kompaktním autě
V interiéru modelu Inster najdou zákazníci vylepšené technologie a prvky komfortní výbavy, mezi něž patří například 10,25“ digitální přístrojový panel, 10,25“ dotykový displej informačního a zábavního systému s navigací nebo přihrádka pro bezdrátové nabíjení telefonu umístěná v kompaktní středové konzole, jejíž design umocňuje dojem velkorysé prostornosti.

Také v interiéru se opakuje motiv pixelu, s nímž pracuje i grafika na středu volantu umocňující high-tech image. Vnitřek vozu si mohou majitelé individualizovat úpravou ozdobného obložení v horní části výplně dveří.
Přední sedadla umožňují snadný průchod z jedné strany vozu na druhou a všechna sedadla včetně řidičova lze sklopit, což zvyšuje variabilitu. Na přání se dodává vyhřívání předních sedadel a volantu. Sedadla ve druhé řadě jsou dělená v poměru 50/50, podélně posuvná a mají nastavitelný sklon opěradla.

Paleta barev karoserie zahrnuje laky Atlas White, Tomboy Khaki, Bijarim Khaki Matte a Unbleached Ivory, i několik dalších nových odstínů jako Sienna Orange Metallic, Aero Silver Matte, Dusk Blue Matte, Buttercream Yellow Pearl a Abyss Black Pearl. Interiér může být buď černý, nebo dvoubarevný v kombinaci Khaki Brown a Newtro Beige s textilním čalouněním.
Jak v exteriéru, tak v interiéru nalézají uplatnění udržitelné materiály. Například v lesklém černém laku je tradiční uhlíkový pigment nahrazen barvivem z recyklátu, který se získává z použitých pneumatik. V interiéru je zase použit recyklovaný termoplast PET z plastových lahví a bio polypropylenový materiál vyráběný z cukrové třtiny.
Dojezd a nabíjecí standard vyšší třídy
Inster vyniká rychlostí nabíjení stejnosměrným proudem i maximálním dojezdem na jedno nabití. Zákazníci tak mohou věnovat méně času nabíjení, dojedou dál a dokáží maximálně využít dostupnou zásobu elektrické energie.

Vůz je standardně vybaven sadou akumulátorů o kapacitě 42 kWh, na přání dodávaná verze s prodlouženým dojezdem disponuje kapacitou 49 kWh. Obě varianty jsou poháněny jedním elektromotorem, který poskytuje nejvyšší výkon 71,1 kW (97 k) v základní verzi nebo 84,5 kW (115 k) ve verzi s prodlouženým dojezdem. Maximální točivý moment je vždy 147 Nm.
Definici možného posouvá Inster nejdelším dojezdem na jedno nabití v segmentu malých městských elektromobilů. Verze s prodlouženým dojezdem se může pochlubit předběžným údajem dojezdu 355 km podle metodiky WLTP. Svou pozoruhodnou hospodárnost potvrzuje také předběžným údajem spotřeby elektrické energie 15,3 kWh/100 km (WLTP).

Při použití vysokovýkonné nabíjecí stanice lze Inster nabít stejnosměrným proudem z 10 na 80 % kapacity akumulátorů za přibližně 30 minut za optimálních podmínek. Vůz je standardně vybaven palubní nabíječkou o výkonu 11 kW. K dispozici je také systém vyhřívání akumulátorů a vysoce účinné tepelné čerpadlo.
Funkce V2L (Vehicle-to-Load) se zásuvkami uvnitř i zvenku umožňuje napájet elektrické spotřebiče (230 V). Systém obousměrného nabíjení nevyžaduje žádné dodatečné vybavení. Zákazníci tak mohou libovolně používat a nabíjet třeba elektrokola, koloběžky nebo kempingové vybavení.
Nadprůměrná podpora řidiče
Nový malý městský elektromobil značky Hyundai nabízí v segmentu A nejucelenější soubor moderních technologií, který zahrnuje mimo jiné komplexní sadu vyspělých asistenčních systémů ADAS včetně prostorového kamerového systému, asistenta pro předcházení kolizím při parkování a couvání, kamerového asistenta pro sledování slepého úhlu a asistenta pro odvrácení kolize s překážkou vpředu .

K dispozici je také asistent pro jízdu v pruhu LKA (Lane Keeping Assist), aktivní asistent pro jízdu v pruhu LFA (Lane Following Assist) s aktivním systémem pro odvrácení kolize s vozy ve slepém úhlu BCA (Blind-Spot Collision-Avoidance Assist), asistent pro odvrácení kolize s vozy přijíždějícími ze stran při couvání RCCA (Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist), systém pro bezpečné vystupování SEW (Safe Exit Warning), chytrý tempomat SCC (Smart Cruise Control) s funkcí Stop and Go pro autonomní popojíždění v kolonách, asistent pro dálniční jízdu HDA 1.5 (Highway Driving Assist 1.5), inteligentní rozpoznávání rychlostních limitů ISLA (Intelligent Speed Limit Assist), sledování únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning), automatické přepínání dálkových světel HBA (High Beam Assist), upozornění na rozjezd vozidla vpředu LVDA (Leading Vehicle Departure Alert) a upozornění na cestující vzadu ROA (Rear Occupant Alert).
Parkovací systém ADAS kombinuje senzory vzdálenosti od překážek PDW (Parking Distance Warning) vzadu i vpředu se zadní kamerou RVM (Rear View Monitor), čímž zajišťuje ještě lepší výhled z vozu všemi směry.
Technické údaje Hyundai INSTER
| Vnější rozměry (mm) | délka: 3825; rozvor náprav: 2580; šířka: 1610; výška: 1575 |
| Výška stropu nad sedákem (mm) | vpředu: 1028 (se střešním oknem 987)/vzadu: 982 |
| Prostor pro nohy (mm) | vpředu: 1050/vzadu: 885 |
| Objem zavazadlového prostoru (VDA) | 280 litrů (až 351 litrů)* |
| Největší rozměr pneumatik | 205/45 R 17 |
| Varianty nabízených kol | 17“ kola z lehké slitiny, 15“ kola z lehké slitiny, 15“ ocelová kola s ozdobnými kryty |
| Kapacita sady akumulátorů | 42 kWh (49)** |
| Provozní napětí | 266 V (310 V)** |
| Nejvyšší výkon | 71,1 kW (84,5 kW)** |
| Nejvyšší rychlost | 140 km/h (150 km/h)** |
| Zrychlení z 0 na 100 km/h | 11,7 s (10,6 s)** |
| Maximální dojezd na jedno nabití (předběžný údaj podle metodiky WLTP) | přes 300 km (přes 355 km)** |
| Spotřeba elektrické energie (předběžný údaj) | 15,3 kWh/100 km (s 15“ koly) |
| Výkon palubní nabíječky pro střídavý proud | 11 kW (standardní výbava) |
| Doba nabíjení střídavým proudem (při využití výkonu palubní nabíječky) | 4 hodiny (4 hodiny 35 minut)** |
*s podélně posuvnými zadními sedadly
**verze s prodlouženým dojezdem




























