Po modelech DS 3, DS 4, DS 7 a DS 9 představuje DS N°8 začátek nové éry. DS N°8 je první z tvorby značky, a v širším smyslu skupiny Stellantis v Evropě, která je výhradně stoprocentně elektrická.
Automobilka tímto odhalením představuje také novou filozofii pojmenování. “N°” proto, že představuje standardní způsob psaní čísla ve francouzštině. Kromě toho je “°” na zádi vozu nakresleno jako špička diamantu, což odkazuje na DNA značky. Tento přístup propojuje názvy stávající řady s budoucími modely tím, že zachovává čísla, ale zavádí odvážnější vyjádření pomocí “N°” (číslo). Budoucí řada DS Automobiles se bude řídit tímto novým způsobem pojmenování.
Nová identita
Tvar vozu DS N°8 vybízí k překonávání dlouhých vzdáleností díky jeho rekordní aerodynamice. Jeho aerodynamický koeficient CD pouhých 0,24 a CdA 0,64 patří k nejlepším ve své třídě. Veškerá práce na aerodynamice představuje úsporu 15 dm² v SCx, tj. zvýšení dojezdu o 60 km WLTP a 75 km na dálnici. Celkový dojezd činí 750 km. Novinka je dlouhá 4,82 m, široká 1,90 m a vysoká 1,58 m.
Na přední straně vozu DS N°8 se nachází výrazný LED podpis a poprvé použitá podsvícená mřížka chladiče. DS N°8 je prvním modelem řady DS, který využívá vertikální světelný podpis na zádi. Pro umocnění luxusního dojmu se dodává v pěti různých odstínech s možností dvoubarevné kombinace.
Honosný interiér
Cestující obklopuje honosně zpracovaná palubní deska doplněná měnícím se náladovým podsvícením. Čalounění zahrnuje vysoký podíl recyklovaných a šetrně zpracovaných materiálů. Grafika displejů kopíruje hvězdnou oblohu. Přední sedadla mají integrované opěrka hlavy s přívody teplého vzduchu ke krku. Hustá pěnová výplň nabízí dokonalý komfort. Další novinkou je vyhřívaný volant do písmene X.
Interiér je vybaven dvoupatrovou plovoucí středovou konzolou. Horní část je věnována hlavním interaktivním prvkům. Volič převodovky “PRND”, volič nastavení jízdního režimu “Drive Mode” i ovládání hlasitosti audiosystému s okamžitým přístupem.
Úložný prostor pro telefon, čalouněný materiálem Alcantara, působí jako vzácná schránka. Krytá schránka, která se otevírá dotykem dlaně obsahuje další skrytý úložný prostor, zatímco loketní opěrka nabídne další velkorysou úložnou plochu. Ve spodní části je velký úložný prostor, který lze skrýt posuvnou roletou, pojme 2 vyjímatelné držáky na nápoje a 2 zásuvky USB-C. Boky středové konzoly jsou potažené a polstrované, aby byly příjemné na dotek a při kontaktu s nohou.
Velký, přehledně integrovaný centrální displej má velikost 16 palců a lze jej personalizovat. Poskytuje přístup k funkcím systému DS IRIS SYSTEM 2.0, které lze ovládat hlasem pomocí rozpoznávání řeči. Palubní systémy doplňuje head-up displej, noční vidění a digitální zpětné zrcátko. Společnost Focal vyvinula speciálně pro tento model audiosoustavu 14 reproduktorů s výkonem 690 W. DS N°8 může být vybaven velkou panoramatickou skleněnou střechou s rastrovým potiskem.
Zavazadlový prostor nabízí objem až 620 litrů. Zadní výklopné dveře, jejichž otevírání lze nastavit v širokém rozsahu (185 cm pod výklopným víkem), umožňují přístup bez nutnosti shýbat se. Hloubka prostoru – 1,16 m – umožňuje přepravu dlouhých předmětů.
Základ ušitý na míru
DS N°8 využívá platformu STLA Medium společnosti Stellantis Group. Ta byla optimalizována na délku a šířku tak, aby se na ni vešly baterie s kapacitou až 97,2 kWh. Je také vhodná pro velká kola o průměru 740 mm. DS N°8 využívá nové přední a zadní nápravy, brzdový systém přizpůsobený elektrické technologii a nastavení podvozku.
Tři verze
Novinka bude k dispozici se třemi 100 % elektrickými pohonnými jednotkami o výkonu 230 k, 245 k a 350 k, přičemž poslední z nich je vybavena dvěma elektromotory pro pohon všech kol. Všechny motory těží ještě z dodatečného výkonu, který pravidelně dodává verzi s pohonem FWD dalších 30 k – tedy celkem 260 k, verzi FWD LONG RANGE 35 k, celkem tedy 280 k, a modelu AWD LONG RANGE 25 k, celkem tedy 375 k.
Základní akumulátor poskytuje DS N°8 FWD (230 k) využitelnou kapacitu 74 kWh. Druhý, s užitnou kapacitou 97,2 kWh, je montován do verzí FWD LONG RANGE (245 k) a AWD LONG RANGE (350 k). DS N°8 FWD LONG RANGE má dojezd 750 km při spotřebě 12,9 kWh/100 km. Udává také působivý dojezd více než 500 km na dálnici při konstantní rychlosti 120 km/h. Dojezd prodlužuje inteligentní systém rekuperace se třemi úrovněmi intenzity.
DS N°8 nabízí prvotřídní výkon, z 0 na 100 km/h zrychlí za 5,4 s u verze AWD LONG RANGE a za 7,7/7,8 s u verzí FWD. Maximální rychlost každého vozu DS N°8 je omezena na 190 km/h.
S maximálním dobíjecím výkonem 160 kW konstantním mezi 20 % a 55 % úrovně nabití a přítomností funkce pro předehřev a předchlazení baterie je možné na rychlé dobíjecí stanici vůz dobít z 20 % na 80 % za 27 minut. To představuje obnovení 200 km dojezdu za pouhých 10 min.
Pro každodenní jízdy je DS N°8 vybaven palubní nabíječkou na střídavý proud o výkonu 11 kW (později volitelně 22 kW) a nabízí inteligentní správu baterií, kde je možné pro ochranu baterie omezit nabití na 80 %. Palubní nabíječky o výkonu 11 kW a 22 kW budou nabízet funkci V2L (Vehicle to Load) pro dobíjení externího elektrického zařízení. Díky energeticky úspornému tepelnému čerpadlu je spotřeba energie na vytápění kokpitu až o 40 % nižší než u vozidla bez tohoto systému.
Plavná jízda
DS N°8 je standardně vybaven systémem variabilního odpružení upravující nastavení v reálném čase. Díky balíčku DS Drive Assist 2.0 usnadňuje cestování díly poloautonomím prvkům jízdy včetně změny jízdního pruhu. Tempomat přizpůsobuje rychlost okolnímu provozu a profilu silnice. Mezi další pomocníky patří kamerový systém 360°, asistent nechtěného sešlápnutí pedálu plynu, protikolizní asistenti, sledování provozu za vozem a mnoho dalšího.