Značka Audi vypracovala na konci loňského roku ofenzivní a transformační plán, jehož cílem je získat prostředky pro miliardové investice. Na základě tohoto plánu mají být získány nové zdroje příjmů, vylepšeny nákladové struktury a urychleny transformační podnikové procesy s ohledem na nové obchodní modely. Tím se výrazně zvětší prostor pro investice. Do roku 2025 má být na investice do budoucnosti vydáno cca 40 miliard eur, především v oblastech elektrické mobility, autonomní jízdy a digitalizace. To se týká také digitalizace výroby.
Sériová verze prototypu Audi e-tron je prvním výsledkem ofenzivy v oblasti elektrické mobility, s níž prémiová značka elektrifikuje své kompletní portfolio do roku 2025. Součástí ofenzivy jsou také investice do německých výrobních závodů Ingolstadt a Neckarsulm, jimiž dává Audi najevo svůj zájem o zabezpečení tamních pracovních míst až do konce roku 2025.

Do roku 2025 bude v rychlém sledu představeno více než 20 elektrifikovaných modelů. V roce 2019 vstoupí na trh Audi e-tron Sportback jako druhý elektromobil, v roce 2020 bude následovat Audi e-tron GT společnosti Audi Sport. Rovněž v roce 2020 nabídne Audi elektricky poháněný model v prémiovém segmentu kompaktních vozů.
Audi pro svou ofenzivu v oblasti elektrické mobility při vývoji využívá modulární platformy pro elektricky poháněné automobily, kterou Volkswagen vyvíjí v kompaktním segmentu. Druhá platforma je vyvíjena spolu s automobilkou Porsche pro vozy střední, vyšší a luxusní třídy.
Také v oblasti výroby přistupuje Audi k elektrické mobilitě komplexně a zaměřuje se na šetrné využívání zdrojů. Audi e-tron bude v Bruselu vyráběn jako první prémiový automobil v rámci velkosériové výroby s certifikovanou neutrální bilancí emisí CO2. Na základě bruselského vzoru zajistí Audi do roku 2030 přechod všech výrobních závodů na výrobní procesy s neutrální bilancí emisí CO2.

Zákazníci v Evropě budou mít v době uvedení modelu e-tron na trh k dispozici infrastrukturu výkonných nabíjecích stanic, na jejíž výstavbě se Audi významně podílí prostřednictvím společného podniku Ionity. Sériová verze prototypu Audi e-tron bude jako vůbec první automobil schopná využívat funkci rychlého nabíjení s výkonem až 150 kW. Elektricky poháněné SUV tak bude za pouhých 30 minut připraveno na další dálkovou etapu. V jízdním cyklu WLTP umožňuje sada lithium-iontových akumulátorů dojezd více než 400 kilometrů.
Sériová verze prototypu e-tron nabídne zákazníkům Audi poprvé možnost flexibilního objednání funkcí, jako jsou asistenční systémy nebo informační a zábavní funkce, i po zakoupení automobilu. Cestující tak budou mít postupně k dispozici další digitální služby. S těmito novými obchodními modely hodlá Audi jen v roce 2025 dosáhnout provozního zisku ve výši 1 miliardy eur.




























