Společnost DKV Euro Service se doposud věnovala především službám pro dopravce a drobné živnostníky. V tomto segmentu má v Čechách a na Slovensku vybudovanou velice silnou pozici. Loni se společnost více zaměřila na firemní autoparky. Nově vzniklou pozici obchodního manažera pro fleetové zákazníky obsadil Michal Červenka.

Loni v září DKV nabídlo fleetovým zákazníkům novou, unikátní tankovací kartu. Jak hodnotíte obchodní úspěch karty, jaké jsou recenze od zákazníků?
Rozjezd nové karty DKV pro osobní a lehká užitková vozidla hodnotíme jako úspěšný. Naše nabídka je určena především pro firmy, které hledají širokou akceptační síť a příznivé ceny. Je vidět, že přesně takový produkt na českém trhu chyběl. Nejenže se rozrůstá portfolio spokojených klientů, ale stále více potenciálních zákazníků nás vnímá jako nového a zajímavého hráče na trhu palivových karet a možného partnera.
Podle vašeho průzkumu je u nás přes milion potencionálních zákazníků vaší karty. Jak se vám daří oslovit tuto skupinu firemních klientů?
Vnímáme tři skupiny potenciálních zákazníků. První mají širokou síť, ale nemají dobrou cenu. Nebo se rozhodnou pro jednoho partnera s výhodnou cenou, pak je ale většinou omezuje nedostatečné pokrytí. My pro ně máme řešení, kdy není třeba dělat kompromisy. Mohou mít jak příznivou cenu, tak možnost tankování v široké akceptační síti. Třetí skupinu tvoří firmy, které ještě tankovací karty nepoužívají. Ti oceňují především výrazné zjednodušení administrativy a možnost snížení a lepší kontroly nákladů.
Kolik čerpacích stanic u nás a v zahraničí kartu akceptuje?
Jen v České republice je to téměř 1400 čerpacích stanic a síť se neustále rozšiřuje. V celé Evropě kartu akceptuje více než 64 000 stanic. A to opravdu kdekoliv. Zákazník může využívat naši tankovací kartu na služebních nebo soukromých cestách i za hranicemi České republiky. Všechny země má na jedné kartě, bez potřeby cokoliv aktivovat.

Za jaké ceny zákazník tankuje?
Zákazník naší nové tankovací karty DKV pro osobní auta a dodávky využívá hlavně výhod široké sítě partnerů s výhodnou vyhlašovanou cenou. Může ušetřit v průměru až 2 koruny na litru proti totemovým cenám a zároveň zná ceny za naftu a benzin vždy týden dopředu, což mu umožní mít tankování vozového parku neustále pod kontrolou. Týdenní cena nepodléhá výkyvům totemových cen a je stejná v celé síti partnera. Fleet manažer nemusí směřovat řidiče služebních vozidel mimo dražší čerpací stanice na dálnicích nebo frekventovaných úsecích, kde je cena často i o několik korun vyšší. Naše síť partnerů s týdenní cenou zahrnuje jak prémiové značky, tak regionální stanice. V tuto chvíli síť partnerů s týdenní cenou představuje téměř 1200 stanic v ČR.
Jsou ceny PHM shodné u nás i v zahraničí?
V Česku je oproti sousedním zemím tankování relativně výhodné. Obecně řečeno hlavně záleží na volbě sítě, případně konkrétní čerpací stanici. Například v Německu se ceny paliva mění i v průběhu dne v závislosti na dopravní špičce. Platí, že každá země je z pohledu sítě čerpacích stanic velmi odlišná. Je to dáno historií, dominantními domácími hráči a dalšími vlivy. Rozdíly vnímáme i v rámci naší DKV akceptační sítě a příslušné cenotvorby. Některé země preferují stejně jako v Česku cenové řešení s vyhlašovanou cenou, jinde pak standardní přístup se slevou z totemové ceny. Důležité je s naší pomocí zvolit nejvhodnější přístup pro danou zemi. Široké pokrytí nám umožňuje nalézt výhodné řešení pro každou flotilu.
Jaké jsou další benefity karty?
Hlavním benefitem je zmíněná atraktivní kombinace široké akceptační sítě a zajímavé týdenní ceny. Tedy bez nutnosti dělat na straně klienta kompromisy. Další velkou výhodou je vlastnost karty „all in one“. S naší kartou řidič natankuje jak naftu a benzin, tak LPG, CNG nebo dobije elektromobil. To platí nejen v České republice, ale také v celé Evropě. Již není potřeba vybavovat řidiče více kartami nebo čipy pro dobíjení. Mohou mít efektivní a pohodlné tankování a dobíjení s jednou kartou vždy a všude. Samozřejmě mohou kartu využít i pro nákup autopříslušenství nebo mytí vozidla apod.
Podle vašeho průzkumu si zákazníci nejčastěji vybírají čerpací stanici podle kvality PHM a ceny. S velkým odstupem následuje kvalita občerstvení a zázemí. Změnila nějak priority zákazníků pandemie? Je zájem o nové služby?
V tomto směru nevnímáme v chování řidičů žádné zásadní změny. V poslední době vidíme především postupný návrat zákazníků a jejich zaměstnanců do kanceláří a s tím spojený nárůst tankování. Zajímavým jevem je postupné využívání celého portfolia naší akceptační sítě. A to jak prémiových značek, tak právě i regionálních partnerů. To nám potvrzuje správnost naší produktové strategie zaměřené na širokou akceptační síť s atraktivní vyhlašovanou cenou. Řidič si pak přirozeně zvykne používat kompletní sítě daných partnerů v celém rozsahu. Firemním zákazníkům to dává možnost najít úspory na tankování bez nastavování přísných restrikcí či snahy jinak řidiče směřovat.
Výjimečná je i nová dobíjecí karta DKV +Charge. Jak hustá je síť dobíjecích stanic, která kartu akceptuje u nás a v zahraničí? Bude se síť výrazněji rozšiřovat? Jaké další benefity karta DKV +Charge nabízí? Lze s ní platit i služby a příslušenství k vozidlu?
Elektromobilita je pro nás velkou prioritou. A čísla to potvrzují. Aktuálně máme po celé Evropě přes 175 000 nabíječek různých provozovatelů. Jen v České republice je jich přes 400 a stále přibývají. Velkou výhodou je tzv. hybridní vlastnost karty. Kartou lze platit i běžná paliva v naší akceptační síti, což je velmi užitečné pro majitele hybridních vozidel. Ale i pro majitele elektrovozidla je důležité si občas koupit autopříslušenství a nechat si vůz umýt. A to karta také umožňuje. Umím si představit cesty s elektrovozidlem poslední generace po celé Evropě právě s naší DKV +Charge kartou.
Nabízíte kromě možnosti úhrady alternativních paliv i nějaké další produkty, které pomáhají snižovat uhlíkovou stopu firemních flotil?
V této oblasti bych rád zmínil naši klimatickou kartu DKV Climate, která umožňuje zajistit klimaticky neutrální provoz flotil. Při placení touto kartou investují zákazníci z každého litru paliva předem danou částku do certifikovaných projektů na ochranu klimatu. Vše je spočítáno a nastaveno tak, aby byl každý natankovaný litr uznatelný jako emisně neutrální. Zákazník v pravidelném reportu vidí měsíční výsledky a na roční bázi obdrží certifikát o ušetřeném množství CO2. Firma je tak schopna velmi rychlým a jednoduchým způsobem vyřešit své snahy o snížení uhlíkové stopy a nemusí například omezovat počet vozů nebo zaměstnance při výběru auta.




























