Technologie

Volkswagen zdokonalil svůj nejprodávanější zážehový motor 1.5 TSI

>Redakce Redakce
22 července, 2022

Volkswagen zavádí pro evropské modely nejnovější řadu zážehových motorů 1.5 TSI evo2 nabízející vyšší hospodárnost a nižší emise CO2. Čtyřválec kompaktní konstrukce bude zpočátku k dispozici ve verzi o výkonu 110 kW (150 k). Později budou následovat další varianty jednotky 1.5 TSI evo2. Jako první se s novým agregátem dodávají modely T-Roc a T-Roc Cabriolet. Do konce roku se TSI evo2 postupně objeví i pod kapotou dalších modelů.

Jednotka 1.5 TSI je nosným pilířem palety motorů pro vozy značky Volkswagen, protože na celém světě pohání mnoho vozů od modelu T-Cross až po Passat Variant. Zvláštní pozornost zasluhují nejnovější evoluční verze systému deaktivace válců ACTplus, soustavy dodatečného čištění výfukových plynů, uložené v blízkosti bloku. motorů.

U nejnovějšího evolučního stupně jednotky 1.5 TSI uložili vývojáři trojčinný katalyzátor a filtr pevných částic pro zážehové motory do jednoho modulu v blízkosti motoru. Tím se podařilo zvýšit účinnost čištění výfukových plynů. Současně se snížilo množství ušlechtilých kovů potřebné k výrobě katalyzátoru, což rovněž přispívá k trvalé udržitelnosti. Volkswagen tím současně vytváří nezbytné základy pro splnění budoucích emisních norem.

Zásadním technickým modulem pro snížení spotřeby paliva motoru 1,5 litru evo2 je zdokonalený systém deaktivace válců ACTplus. Spalovací proces ve dvouválcovém provozním režimu byl optimalizován a současně se podařilo rozšířit oblast provozních podmínek, v nichž lze deaktivaci válců využívat. Díky systému ACTplus neprobíhá spalování paliva ve druhém a třetím válci v oblasti nízkých a středních otáček při nízkém až středním zatížení. V aktivních válcích se zvýší účinnost, zatímco oba prostřední válce se pohybují téměř beze ztrát.

Kromě výfukového turbodmychadla VTG (s variabilní geometrií rozváděcích lopatek) nabízí jednotka 1.5 TSI další high-tech komponenty. Vysokotlaké vstřikování paliva vytváří tlak až 350 barů, plazmová povrchová úprava pracovních ploch válců snižuje tření a chladicí kanály v odlitcích pístů umožňují další optimalizaci spalování a zvýšení účinnosti.

Motory TSI evo2 jsou koncipovány pro spalování paliv, která obsahují složky z obnovitelných zdrojů – i tím je zajištěna perspektiva jejich uplatnění v budoucnosti. Navíc jsou vhodné pro různé stupně hybridizace. U plug-in hybridních pohonů jsou reálné celkové výkony až 200 kW (272 k).

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit