Skutečná kombinovaná spotřeba bez zátěže: 7,9 l/100 km
Skutečná spotřeba s nákladem 500 kg: nezměřena
Isuzu D-Max patří mezi konstrukčně nejzajímavější pick-upy. Největší extravagancí je maličký vznětový čtyřválec objemu 1,9 litru. Výkonem se ale vyrovná o půl litru objemnějším agregátům, nikoli ale spotřebou. Navíc se obejde bez vstřikování AdBlue a utáhne 3,5 tuny těžké přívěsy.
Další konstrukční zajímavostí je výjimečně odolná karoserie, která vychází z nákladních automobilů. Právě proto je tento pick-up vhodný pro extrémní podmínky. Všechny komponenty podvozku a karoserie jsou dimenzovány s velkou rezervou. Karoserie má sedm příčníků, což zaručuje nadprůměrnou torzní tuhost. Konkurence nic obdobného nenabízí.
V motorech hraje první housle
Zasvěcení jistě vědí, že ISUZU je nejstarší japonskou automobilkou. Specializuje se především na výrobu vznětových motorů a nákladních automobilů. V tomto směru patří k renomovaným světovým výrobcům. Motory ISUZU využívá řada automobilek, například Opel, GM nebo Renault.
Robustní a odolné
Isuzu D-Max prošlo již dvojím zmenšením motoru. Současná generace nejprve nahradila třílitrový čtyřválec motorem 2,5 l, společně s aktuálním faceliftem pak na místo této pohonné jednotky nastupuje turbodiesel o objemu 1,9 l. Výkon zůstává po celou dobu nezměněný, přitom s každým novým motorem klesá spotřeba. Motor si přitom vystačí s jedním turbodmychadlem VGS a i přesto jsou výkonové charakteristiky oslňující. Nejvyšší výkon 120 kW totiž dosahuje už při 3600 1/min a nejvyššího točivého momentu 360 Nm dokonce už při 2000 1/min!
Nový motor splňuje emisní normu Euro 6 bez katalyzátoru SCR se vstřikováním AdBlue. Ve srovnání s předchozí pohonnou jednotkou je tišší a klidnější, má stále dostatek sil v nízkých otáčkách a přitom se ochotně vytáčí. Tomu napomáhá i zkrácení převodů. Žádnou nevýhodu v tom ale nehledejte, nově se totiž d-max nabízí s modernějším, šestistupňovým automatem namísto pětistupňového. Standardně dodávanou alternativou zůstává šestistupňová manuální převodovka.
Nový motor i převodovka nic nemění ani na schopnosti táhnout přívěs o hmotnosti až 3,5 tuny.
Spotřeba nejnižší v segmentu
Malý, ale silný motor překvapí nápadně nízkou spotřebou. V rámci našeho testování jsme ale kvůli silnému větru nestihli dokončit kompletní měření, a tak v tabulce chybí především údaje o spotřebě s naloženým autem. Základní měření ale dokazuje, že d-max je v současnosti nejúspornějším pick-upem na trhu.
Isuzu přitom i nadále poskytuje pětiletou záruku a společně s modernizací snížilo ceny. Servisní intervaly jsou zvýšeny na 20 000 km nebo 1 rok.
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
Základní údaje testované verze Isuzu D-Max Double Cab |
|
Typ motoru | Vznětový čtyřválec 1,9 l |
Výkon/točivý moment (kW/Nm) | 120/360 |
Typ převodovky | Ručně řazená, šestistupňová |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 180 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) | neudává se |
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) | 1999/1001 |
Hmotnost brzděného přívěsu (kg) | 3500 |
Délka/šířka/výška (mm) | 5295/1860/1795 |
Rozvor (mm) | 3095 |
Základní rozměry korby (mm) | 1530 x 1522 |
Cena testované motorizace s DPH (Kč) | 748 550 |
REDAKCÍ ZMĚŘENÉ SPOTŘEBY (L/100 KM) | |||
Model | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h (změřeno redakcí) | Město/mimo město/kombinace (změřeno redakcí) | Město/mimo město/kombinace (údaje výrobce) |
Isuzu D-Max 1.9 TD | 6,0/8,9 | 8,0/6,4/7,9 | 7,6/6,6/7,0 (NEDC) |
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY SPOLEČNOSTI EUROTAX (Isuzu D-Max Double Cab) |
||
Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota (Eurotax) |
90 000 | 3 roky | 46,45 % |
150 000 | 3 roky | 42,15 % |
210 000 | 3 roky | 40,50 % |