16. října 2024

Skutečná kombinovaná spotřeba bez zátěže: 7,9 l/100 km

Skutečná spotřeba s nákladem 500 kg: nezměřena

Isuzu D-Max patří mezi konstrukčně nejzajímavější pick-upy. Největší extravagancí je maličký vznětový čtyřválec objemu 1,9 litru. Výkonem se ale vyrovná o půl litru objemnějším agregátům, nikoli ale spotřebou. Navíc se obejde bez vstřikování AdBlue a utáhne 3,5 tuny těžké přívěsy.

Další konstrukční zajímavostí je výjimečně odolná karoserie, která vychází z nákladních automobilů. Právě proto je tento pick-up vhodný pro extrémní podmínky. Všechny komponenty podvozku a karoserie jsou dimenzovány s velkou rezervou. Karoserie má sedm příčníků, což zaručuje nadprůměrnou torzní tuhost. Konkurence nic obdobného nenabízí.

V motorech hraje první housle

Zasvěcení jistě vědí, že ISUZU je nejstarší japonskou automobilkou. Specializuje se především na výrobu vznětových motorů a nákladních automobilů. V tomto směru patří k renomovaným světovým výrobcům. Motory ISUZU využívá řada automobilek, například Opel, GM nebo Renault.

Robustní a odolné

Isuzu D-Max prošlo již dvojím zmenšením motoru. Současná generace nejprve nahradila třílitrový čtyřválec motorem 2,5 l, společně s aktuálním faceliftem pak na místo této pohonné jednotky nastupuje turbodiesel o objemu 1,9 l. Výkon zůstává po celou dobu nezměněný, přitom s každým novým motorem klesá spotřeba. Motor si přitom vystačí s jedním turbodmychadlem VGS a i přesto jsou výkonové charakteristiky oslňující. Nejvyšší výkon 120 kW totiž dosahuje už při 3600 1/min a nejvyššího točivého momentu 360 Nm dokonce už při 2000 1/min!

Nový motor splňuje emisní normu Euro 6 bez katalyzátoru SCR se vstřikováním AdBlue. Ve srovnání s předchozí pohonnou jednotkou je tišší a klidnější, má stále dostatek sil v nízkých otáčkách a přitom se ochotně vytáčí. Tomu napomáhá i zkrácení převodů. Žádnou nevýhodu v tom ale nehledejte, nově se totiž d-max nabízí s modernějším, šestistupňovým automatem namísto pětistupňového. Standardně dodávanou alternativou zůstává šestistupňová manuální převodovka.

Nový motor i převodovka nic nemění ani na schopnosti táhnout přívěs o hmotnosti až 3,5 tuny.

Spotřeba nejnižší v segmentu

Malý, ale silný motor překvapí nápadně nízkou spotřebou. V rámci našeho testování jsme ale kvůli silnému větru nestihli dokončit kompletní měření, a tak v tabulce chybí především údaje o spotřebě s naloženým autem. Základní měření ale dokazuje, že d-max je v současnosti nejúspornějším pick-upem na trhu.

Isuzu přitom i nadále poskytuje pětiletou záruku a společně s modernizací snížilo ceny. Servisní intervaly jsou zvýšeny na 20 000 km nebo 1 rok.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

Základní údaje testované verze
 Isuzu D-Max Double Cab

Typ motoru Vznětový čtyřválec 1,9 l
Výkon/točivý moment (kW/Nm) 120/360
Typ převodovky Ručně řazená, šestistupňová
Nejvyšší rychlost (km/h) 180
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) neudává se
Pohotovostní/užitečná hmotnost (kg) 1999/1001
Hmotnost brzděného přívěsu (kg) 3500
Délka/šířka/výška (mm) 5295/1860/1795
Rozvor (mm) 3095
Základní rozměry korby (mm) 1530 x 1522
Cena testované motorizace s DPH (Kč) 748 550
REDAKCÍ ZMĚŘENÉ SPOTŘEBY (L/100 KM)
Model Při ustálené rychlosti 90/130 km/h (změřeno redakcí) Město/mimo město/kombinace (změřeno redakcí) Město/mimo město/kombinace (údaje výrobce)
Isuzu D-Max 1.9 TD  6,0/8,9 8,0/6,4/7,9 7,6/6,6/7,0 (NEDC)
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY SPOLEČNOSTI EUROTAX
(Isuzu D-Max Double Cab)
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax)
90 000 3 roky 46,45 %
150 000 3 roky 42,15 %
210 000 3 roky 40,50 %

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit