Model EV6 je pro značku Kia revolučním elektromobilem, protože jde o první čistokrevný elektromobil na nové platformě e-GMP. Je to tedy první, který je od základů stavěný jako elektromobil a zároveň má moderní elektrickou platformu s 800voltovou architekturou. Díky té má například velmi rychlé nabíjení.
Nová elektrická platforma přinesla nejen lepší efektivitu pohonu nebo téměř trojnásobný maximální výkon nabíjení, ale také prostorovou efektivitu. Proto je tento kompaktní crossover velmi prostorný, zejména pokud jde o prostor pro posádku. Zároveň má opravdu originální design, je futuristický až kosmický a má sportovní linie ve stylu SUV-coupé.
Solidní jízdní vlastnosti a dostatečný dojezd
Elektromotor je u verze s pohonem jedné nápravy umístěn na zadní nápravě a má výkon 168 kW, což vozu o hmotnosti okolo dvou tun dává obstojnou dynamiku, byť to není zrovna král sprintů. V tomto si pravděpodobně lépe povede verze s pohonem všech kol a mnohem vyšším výkonem, přičemž v budoucnu má přijít i ostrá verze GT. Běžnému řidiči ale i tato základní naprosto stačí a navíc dobře odladěný podvozek i zásluhou nízkého těžiště auta odvádí velmi dobrou práci. Hezky drží v zatáčkách a zároveň příjemně překvapil komfortem verze Earth. Tato základní verze má ale také přeposilované řízení, které nebude vyhovovat sportovněji zaměřeným řidičům. Verze GT-line má ale kromě sportovnějších tvarů i tvrdší podvozek a tužší řízení, takže si každý může vybrat mezi komfortem a sportovnějšími vlastnostmi.
Dojezd 370 až 415 km
Akumulátory o využitelné kapacitě 77,4 kWh podle výrobce stačí na ujetí 528 km (dle metodiky WLTP).
Dle našich zkušeností i se sesterským Hyundaiem Ioniq 5 je při teplotě pod bodem mrazu dojezd v kombinovaném režimu 370 km, v rámci jarního testování při teplotě +12 °C jsme s kiou ujeli 415 kilometrů, při výrazně defenzivní jízdě a při rychlostech do 100 km/h se pak lze dostat k hranici 500 km.
Mimořádně rychlé nabíjení
Kia EV6 drtí konkurenční modely rychlostí nabíjení. Lithium-iontový polymerový akumulátor je možné pomocí rychlonabíječky nabíjet výkonem až 240 kW. Je to díky 800voltové architektuře a v této třídě to absolutně nemá konkurenci. Při testu ještě v zimních teplotách mírně nad bodem mrazu ale bylo znát snížení nabíjecího výkonu. Ani na stanici Ionity jsme se nedostali na udávaných 240 kW, nýbrž jen na kratší chvilku dosáhli výkonu 235 kW. I na tento výkon jsme se museli postupně dostat z počátečních 150 kW. Ale také u konkurenčních značek je to podobná řehole dostat se na udávaný nejvyšší nabíjecí výkon. I zde se na něj akumulátor dostává pomalu a při nabíjení nad 75 % začne opět významně klesat.
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE Kia EV6 Long Range 4×2 Earth |
|
Motor, převodovka | Vzadu napříč uložený elektromotor pohání zadní kola, výkon 168 kW, točivý moment 350 Nm. Stálý redukční převod. |
Rozměry | Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4680/1880/1550 mm, rozvor 2900 mm. Zavazadlový prostor 0,572/1,352 m3. |
Hmotnosti | Provozní/užitečná hmotnost 1910/515 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1600/750 kg. |
Výkony | Nejvyšší rychlost 185 km/h (omezena), zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,3 s. Spotřeba 16,5–17,2 kWh/100 km (WLTP), maximální dojezd 528 km (WLTP), kapacita akumulátorů 77,4 kWh. |
CENA s DPH | 1 280 980 Kč |
SPOTŘEBA ELEKTŘINY V RÁMCI TESTU (kWh/100 km) | ||
Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
17,5/18,8 | 15,6/24,1 | 18,5 |
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH SPOLEČNOSTI EUROTAX | ||
Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota (Eurotax) |
90 000 | 3 roky | 54,490% |
150 000 | 3 roky | 47,790% |
210 000 | 3 roky | 40,080% |
CELKOVÉ HODNOCENÍ | |
KLADY | ZÁPORY |
Dobrý poměr komfortu a jízdních vlastností | Malá zpětná vazba v řízení u verze Earth |
Ve třídě bezkonkurenční rychlost nabíjení (220 kW) | Vyšší spotřeba, než by se u špičkové 800V architektury čekalo |
Druhý zavazadlový prostor pod přední kapotou | Poměrně velký vliv zimních podmínek na spotřebu, zejména ve městě |
Dojezd |