Skutečná kombinovaná spotřeba bez zátěže: 8,2 l/100 km
Skutečná kombinovaná spotřeba s nákladem 500 kg: 9,0 l/100 km
Vito má po důležitém faceliftu, který přináší novou techniku. Dalším významným benefitem je cena. Například Vito Tourer pro přepravu osob se v akční nabídce dostává pod cenu obdobného modelu Volkswagenu Transporter 6.1 Kombi.

Kromě designových retuší, omlazeného interiéru a nového infotainmentu s sebou vito přináší řadu důležitých technických změn. Ty největší se ukrývají pod kapotou motoru a to jak u konvenčního, tak elektrického vita, které pohání nový elektromotor s maximálním výkonem 150 kW a velkými, 100kWh akumulátory. Pro jízdu je využitelných 90 kWh a tak s nimi vito ujede přes 400 km.
Nový diesel s 500 Nm
Nás ale tentokrát zajímají vznětové motory, které jsme testovali. Facelift přináší pro vito zcela nový dvoulitrový vznětový čtyřválec s různou úrovní přeplňování a tedy i výkony (75, 100, 120, 140 a 176 kW). Označení OM 654 naznačuje, že se jedná o čtyřválec, který pochází z nabídky osobních vozidel. A je to dobře, protože tyto motory jsme v našich testech opakovaně chválili pro svou pružnost, výkon a nápadně nízkou spotřebu. A jak se po léta ukazuje i spolehlivost.

A je tu další zajímavý benefit v podobě skvělé samočinné devítistupňové převodovky 9G-Tronic. Ta je k dispozici pro všechny modely s pohonem zadních kol a motorizací OM 654.
Nízká spotřeba a vysoké zůstatkové hodnoty
Testovali jsme vrcholný model Vito Tourer s pohonem všech kol a nejvýkonnějším vznětovým motorem 176 kW. Devítistupňová převodovka řadí naprosto bezchybně a způsob řazení dokázala přizpůsobit i naloženému automobilu, stoupání nebo zapojenému přívěsu. Vůbec nebylo potřeba ji do práce zasahovat ručním řazením. A díky této převodovce jsme na testovacím okruhu také dosáhli neobvykle nízké spotřeby. V této kategorii s pohonem všech kol zatím nemá přemožitele. Spotřeba nafty je dokonce srovnatelná s nejlepšími modely s pohonem jedné nápravy.

Převodovka je výtečně odstupňována a motoru skvěle vyhovuje. Devátý stupeň pracuje s extrémně těžkým převodem, který se většinou zařadí jen při jízdě na dálnici nebo při plynulé rychlosti nad 110 km/h. Při dálniční rychlosti 130 km/h má motor na devátý stupeň jen 1700 1/min (!) a spotřebuje pouze 8,8 l/100 km. Ostatní údaje o spotřebě naleznete v příslušné tabulce.
Podle společnosti TecAlliance má Vito Tourer průměrné, tedy nepředražené ceny servisu i opotřebitelných dílů, díky kterým si vede mimořádně dobře i na poli zůstatkových hodnot. Podle společnosti Eurotax jsou mimořádně vysoké, pohybují se o nejméně 9 % nad průměrem, který je v daném segmentu u konkurenčních modelů.
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
| ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE Mercedes-Benz Vito Tourer 4×4 |
|
| Motor, převodovka | Vpředu podélně uložený vznětový přeplňovaný čtyřválec pohání všechna kola. Zdvihový objem 1950 cm3, výkon 176 kW při 4200 1/min, točivý moment 500 Nm. Samočinná devítistupňová převodovka. |
| Rozměry | Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4895/1910/1890 mm. |
| Hmotnosti | Provozní/užitečná hmotnost 2137/963 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 2500/750 kg. |
| Výkony | Nejvyšší rychlost 210 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,9 s. Spotřeba kombinovaná dle WLTP 7,8 l/100 km, emise CO2 kombinované dle WLTP 206 g/km. |
| CENA bez DPH | 915 631 Kč |
| SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU (l/100 km). Údaje v závorce platí pro jízdu s nákladem 500 kg | ||
| Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
| 9,0/7,2 (10,0/7,8) | 6,0/8,8 (6,1/9,0) | 8,2 (9,0) |
| Zůstatkové hodnoty, náklady na servis a díly: Mercedes-Benz Vito CDI | ||||
| Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota (Eurotax) | Náklady na servis dle TecAlliance (Kč) | Náklady na opotřebitelné díly včetně práce dle TecAlliance (Kč) |
| 90 000 | 3 roky | 58,36 % | 18 800 | 29 650 |
| 150 000 | 3 roky | 51,82 % | 38 100 | 43 800 |
| 210 000 | 3 roky | 45,28 % | ||
| CELKOVÉ HODNOCENÍ | |
| KLADY | ZÁPORY |
| Mimořádně vysoké zůstatkové hodnoty, spolehlivost | Ceny příplatkové výbavy (částečně kompenzované zvýhodněnými balíčky) |
| Temperamentní a úsporný motor, povedená 9stupňová převodovka | Pomalejší odezva dotykové obrazovky infotainmentu |
| Užitkové vlastnosti, nosnost | |
| Počet verzí, pořizovací cena | |




























