4. prosince 2025

Skutečná kombinovaná spotřeba bez zátěže: 8,2 l/100 km

Skutečná kombinovaná spotřeba s nákladem 500 kg: 9,0 l/100 km

Vito má po důležitém faceliftu, který přináší novou techniku. Dalším významným benefitem je cena. Například Vito Tourer pro přepravu osob se v akční nabídce dostává pod cenu obdobného modelu Volkswagenu Transporter 6.1 Kombi.

Kromě designových retuší, omlazeného interiéru a nového infotainmentu s sebou vito přináší řadu důležitých technických změn. Ty největší se ukrývají pod kapotou motoru a to jak u konvenčního, tak elektrického vita, které pohání nový elektromotor s maximálním výkonem 150 kW a velkými, 100kWh akumulátory. Pro jízdu je využitelných 90 kWh a tak s nimi vito ujede přes 400 km.

Nový diesel s 500 Nm

Nás ale tentokrát zajímají vznětové motory, které jsme testovali. Facelift přináší pro vito zcela nový dvoulitrový vznětový čtyřválec s různou úrovní přeplňování a tedy i výkony (75, 100, 120, 140 a 176 kW). Označení OM 654 naznačuje, že se jedná o čtyřválec, který pochází z nabídky osobních vozidel. A je to dobře, protože tyto motory jsme v našich testech opakovaně chválili pro svou pružnost, výkon a nápadně nízkou spotřebu. A jak se po léta ukazuje i spolehlivost.

A je tu další zajímavý benefit v podobě skvělé samočinné devítistupňové převodovky 9G-Tronic. Ta je k dispozici pro všechny modely s pohonem zadních kol a motorizací OM 654.

Nízká spotřeba a vysoké zůstatkové hodnoty

Testovali jsme vrcholný model Vito Tourer s pohonem všech kol a nejvýkonnějším vznětovým motorem 176 kW. Devítistupňová převodovka řadí naprosto bezchybně a způsob řazení dokázala přizpůsobit i naloženému automobilu, stoupání nebo zapojenému přívěsu. Vůbec nebylo potřeba ji do práce zasahovat ručním řazením. A díky této převodovce jsme na testovacím okruhu také dosáhli neobvykle nízké spotřeby. V této kategorii s pohonem všech kol zatím nemá přemožitele. Spotřeba nafty je dokonce srovnatelná s nejlepšími modely s pohonem jedné nápravy.

Převodovka je výtečně odstupňována a motoru skvěle vyhovuje. Devátý stupeň pracuje s extrémně těžkým převodem, který se většinou zařadí jen při jízdě na dálnici nebo při plynulé rychlosti nad 110 km/h. Při dálniční rychlosti 130 km/h má motor na devátý stupeň jen 1700 1/min (!) a spotřebuje pouze 8,8 l/100 km. Ostatní údaje o spotřebě naleznete v příslušné tabulce.

Podle společnosti TecAlliance má Vito Tourer průměrné, tedy nepředražené ceny servisu i opotřebitelných dílů, díky kterým si vede mimořádně dobře i na poli zůstatkových hodnot. Podle společnosti Eurotax jsou mimořádně vysoké, pohybují se o nejméně 9 % nad průměrem, který je v daném segmentu u konkurenčních modelů.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Mercedes-Benz Vito Tourer 4×4
Motor, převodovka Vpředu podélně uložený vznětový přeplňovaný čtyřválec pohání všechna kola. Zdvihový objem 1950 cm3, výkon 176 kW při 4200 1/min, točivý moment 500 Nm. Samočinná devítistupňová převodovka.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4895/1910/1890  mm.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 2137/963 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 2500/750 kg.
Výkony Nejvyšší rychlost 210 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,9 s. Spotřeba kombinovaná dle WLTP 7,8  l/100 km, emise CO2 kombinované dle WLTP 206 g/km.
CENA bez DPH 915 631 Kč
SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU (l/100 km). Údaje v závorce platí pro jízdu s nákladem 500 kg
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
9,0/7,2 (10,0/7,8) 6,0/8,8 (6,1/9,0) 8,2 (9,0)
Zůstatkové hodnoty, náklady na servis a díly: Mercedes-Benz Vito CDI
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax) Náklady na servis dle TecAlliance (Kč) Náklady na opotřebitelné díly včetně práce dle TecAlliance (Kč)
90 000 3 roky 58,36 % 18 800 29 650
150 000 3 roky 51,82 % 38 100 43 800
210 000 3 roky 45,28 %    
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Mimořádně vysoké zůstatkové hodnoty, spolehlivost Ceny příplatkové výbavy (částečně kompenzované zvýhodněnými balíčky)
 Temperamentní a úsporný motor, povedená 9stupňová převodovka Pomalejší odezva dotykové obrazovky infotainmentu 
Užitkové vlastnosti, nosnost  
Počet verzí, pořizovací cena  

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit