| Náklady na CNG při ceně 27 Kč/kg: | 1,22 Kč/km |
| Dlouhodobá spotřeba plynu v rámci testu: | 4,5 kg/100 km |
| Skutečný dojezd na CNG: | 390 km |
Audi je jediná značka prémiového segmentu, která výrazně navyšuje podíl automobilů jezdících na zemní plyn (CNG). Upravený dvoulitrový čtyřválec g-tron můžete objevit v modelech A4 Avant i A5 Sportback. Ingolstadtská automobilka přitom u šetrné varianty nerezignovala na potěšení z jízdy.

Systém pohonu je jak u A4 kombi, tak A5 Sportback shodný, stejná je i naměřená spotřeba. Modely g-tron se u nás začaly prodávat v roce 2016 ještě ve starší modelové řadě Audi. V nových modelech pak doznaly řadu změn, které způsobily především nové emisní normy. Například benzinová nádrž se musela uskromnit z původních 25 litrů na titěrných 7, a tak na plnou benzinovou nádrž ujedete sotva 100 km. V nabídce pro g-tron také zmizela ručně řazená převodovka. Nyní je k dispozici pouze sedmistupňový automat.
Reálná spotřeba 4,5 kg/100 km
I když Audi udává u svých modelů A4 Avant i A5 Sportback kombinovanou spotřebu plynu v rozmezí 3,9 až 4,2 kg/100 km, v praxi se lze této spotřebě jen přiblížit nebo jezdit extrémně úsporně. My jsme s A4 Avant jezdili při běžném jízdním stylu za 4,5 kg/100 km, při sportovnější jízdě pak za rovných 5,0 kg/100 km. V řeči peněž to při současných cenách plynu (27 Kč/kg) znamená 1,22, respektive 1,35 Kč/km při svižné jízdě.

Dojezd na plynovou nádrž kolísá
Z uvedené spotřeby by se dalo jednoduše vypočítat, kolik kilometrů lze ujet pouze na plyn. V praxi to ale není tak jednoduché. Do nádrží by podle výrobce mělo jít natankovat až 17,3 kg zemního plynu (nevyčerpatelné minimum je 0,6 kg zemního plynu). Dojezd by tak měl být v praxi téměř 400 km. Ale každá plnicí stanice dává jiný tlak. Díky tomu lze do nádrží natankovat něco mezi 14 až 18 kg.
G-tron má i omezení
Zůstatkové hodnoty jsou u verze CNG shodné se vznětovými motory TDI. Nejlépe si vedou zážehové motory TSI, které mají v průměry o 5,5 % vyšší zůstatkové hodnoty.

Kompozitové nádrže na plyn jsou umístěné pod zadními sedadly a dnem zavazadlového prostoru, z čehož vyplývá další omezení. A4 Avant ani A5 Sportback nemůžou být vybaveny pohonem všech kol, náhradním kolem ani hlubším zavazadlovým prostorem s dvojitou podlahou. Nezbyl ani prostor pro akumulátor, který musel být proti zvyklostem Audi přesunut do motorového prostoru.
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
| ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE Audi A4 Avant g-tron |
|
| Motor, převodovka | Vpředu podélně uložený zážehový přeplňovaný čtyřválec pohání přední kola, objem 1984 cm3, výkon 125 kW při 4450–6000 1/min, točivý moment 270 Nm při 1650–4400 1/min. Sedmistupňová samočinná převodovka S tronic. |
| Rozměry | Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4762/1842/1435 mm, rozvor 2820 mm. Zavazadlový prostor 0,415/0,495 m3. |
| Hmotnosti | Provozní/užitečná hmotnost 1665/550 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1700/750 kg. |
| Výkony | Nejvyšší rychlost 221km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,4 s. Spotřeba kombinovaná 3,9–4,1 kg/100 km, emise 105–111 g/km, objem nádrže 17,33 kg (CNG) a 7,0 l (benzin). |
| CENA s DPH | 1 264 900 Kč |
| SPOTŘEBA CNG V RÁMCI TESTU (kg/100 km) | ||
| Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
| 4,9/4,0 | 3,7/4,7 | 4,5 |
| ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH SPOLEČNOSTI EUROTAX | ||||
| Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota pro A4 Avant g-tron | Zůstatková hodnota pro A4 Avant 2.0 TDI | Zůstatková hodnota pro A4 Avant 2.0 TFSI |
| 90 000 | 3 roky | 41,13 % | 42,22 % | 47,28 % |
| 150 000 | 3 roky | 36,27 % | 37,24 % | 41,70 % |
| 210 000 | 3 roky | 31,42 % | 32,25 % | 36,12 % |
| CELKOVÉ HODNOCENÍ | |
| KLADY | ZÁPORY |
| Mimořádně nízké náklady na palivo | Malá benzinová nádrž (7 l) snižuje celkový dojezd |
| Temperamentní motor | Vjezd do podzemních garáží může být omezen |
| Užitečné a dobře naladěné asistenční systémy | Menší zavazadlový prostor, absence rezervy |
| Možnost libovolně konfigurovat výbavu, mimo základních technických omezení | |
| Životnost plynových nádrží 20 let | |




























