4. prosince 2025
Náklady na elektřinu v aktuální sazbě 6,50 Kč/kWh 1,57 Kč/km
Dlouhodobá spotřeba elektřiny v rámci testu 24,1 kWh/100 km
Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +10 °C 440 km

První elektrické Audi e-tron, které vstoupilo na trh už v roce 2018, nyní prošlo významnou modernizací. I když to není na první pohled příliš patrné, změn na technice s cílem ujet více kilometrů je dost. Hlavní zásluhu na delším dojezdu má však nový akumulátor s kapacitou 114 kWh.

Základní modernizovaná verze 50 e-tron má nyní dva elektromotory o celkovém výkonu 250 kW a točivém momentu 664 Nm (dříve 230 kW a 500 Nm). S akumulátorem o kapacitě 95 kWh stojí 2,17 milionu korun.

Verze 55 e-tron se chlubí navýšeným výkonem elektromotorů na 300 kW (dříve 265 kW), ale i cenou 2,4 milionu korun, kterou nejvíce navyšuje výkonnější 114kWh akumulátor.

Náročnějším klientům je určený vrcholný stupeň SQ8 e-tron. Je to vůbec poprvé, kdy Audi používá koncept tří elektromotorů. Jeden s výkonem 124 kW pohání přední kola, každé zadní kolo má pak svůj vlastní elektromotor o výkonu 98 kW. Souhrnný výkon je 370 kW (973 Nm).

Reálný dojezd stoupl na 440 km

Zatímco u předchozího e-tronu jsme při venkovní teplotě 8 °C naměřili nevalnou spotřebu 26,6 kWh/100 km a s výkonnějším 95kWh akumulátorem jsme ujeli 330 km, nyní spotřeba v rámci stejného testovacího okruhu při podobné teplotě 11 °C klesla na 23,4 kWh/100 km a dojezd narostl na 360 km (se stejným akumulátorem 95 kWh). Dražší, testovaná verze nyní nabízí akumulátor s kapacitou 114 kWh (využitelných 106 kWh). Díky vyššímu výkonu elektromotorů je spotřeba sice o něco vyšší (24,1 kWh/100 km), i tak lze při teplotě 11 °C ujet 440 km. Při výrazně defenzivní jízdě a vypnutém topení lze stěží ujet 500 km. K výrobcem udávanému dojezdu 580 km jsme se tedy nepřiblížili.

A není se čemu divit. E-tron je mohutné SUV a s největším akumulátorem váží přes 2,8 tuny! Na dojezd má tak výrazný vliv jízdní styl, ale i teplota, respektive míra využívání topení. V mrazivých dnech nebo při jízdě po dálnici ustálenou rychlostí 130 km/h jsme naměřili spotřebu 31,5 kWh/100 km. Dojezd tak klesá na 330 km, což je pokles o více než 100 km oproti jarním nebo podzimním teplotám.

Pořizovací cena devalvuje TCO

Nízké náklady na provoz (TCO) devalvuje jen vysoká pořizovací cena. V případě testované verze 55 e-tron quattro je to 2 395 900 korun.

Náklady za pravidelný servis jsou zcela zanedbatelné. V ceně e-tronu je k dispozici servisní balíček s předplaceným servisem do ujetí 120 000 km, který ušetří minimálně 21 000 Kč. Servisní intervaly jsou po 30 000 km, jedna servisní prohlídka vyjde v průměru na 5250 Kč. Pokud budeme eliminovat nabíjení u nejvýkonnějších veřejných rychlonabíjecích stanic, lze tvrdit, že náklady za elektřinu budou ve srovnání se spalovacími motory poloviční.

Mezi prémiovými elektromobily si e-tron nevede špatně ani v zůstatkových hodnotách. Po třech letech provozu a ujetí 90 000 km jsou stále nadpoloviční.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

Audi Q8 55 e-tron quattro
ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Motor, převodovka Dva elektromotory pohánějí všechna kola, výkon 300 kW, točivý moment 664 Nm. Stálý redukční převod.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4915/1935/1633 mm, rozvor 2928 mm. Zavazadlový prostor 0,569/1,725 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 2585/650 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1800/750 kg.
Výkony Nejvyšší rychlost 200 km/h (omezena), zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,6 s. Spotřeba kombinovaná WLTP 20,6–24,4 kWh/100 km, maximální dojezd 481 až 582 km (WLTP), kapacita akumulátorů 114 kWh (využitelná 106 kWh).
CENA s DPH 2 395 900 Kč
SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU Q8 55 e-tron (kWh/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
22,1/21,5 17,5/28,9 24,1
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY SPOLEČNOSTI EUROTAXGLASS´S
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota
90 000 km 3 roky 52,50 %
150 000 km 3 roky 46,00 %
210 000 km 3 roky 39,50 %
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Solidní dojezd, výkon a zrychlení Pořizovací cena a tedy i vyšší ztráta hodnoty a vyšší cena pojištění
Schopnost tahat těžší přívěsy (1800 kg) Vyšší pohotovostní hmotnost
Velký vnitřní prostor Virtuální zrcátka za příplatek 50 000 Kč oproti klasickým zabírají menší plochu
Nízké náklady na pravidelný servis  

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit