Náklady na elektřinu ve snížené sazbě 5 Kč/kWh | 1,15 Kč/km |
Dlouhodobá spotřeba elektřiny v rámci testu | 22,9 kWh/100 km |
Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +10 °C | 384 km |
BMW po úspěšném městském elektromobilu i3 dlouho nepředstavila žádný elektromobil. Až po osmi letech přišel model iX3, jehož název sice zní podobně, ovšem jde o úplně jiné auto z hlediska velikosti i typu karoserie. Jde o SUV střední třídy.
Základem pro elektrické iX3 se stal model X3, který lze koupit s benzinovým, naftovým nebo i plug-in hybridním pohonem. I když je karoserie stejná, elektrická verze s písmenem „i“ před označením X3 se přece jen liší drobnými detaily. Je to například plná maska chladiče a několik detailů, které jsou většinou doplněné o písmenko „i“ nebo alespoň typickou modrou barvu. Hlavní výhodou tohoto SUV je velký prostor pro posádku a poměrně velký a dobře využitelný zavazadlový prostor.
Solidní jízdní vlastnosti a dostatečný dojezd
Elektromotor je umístěn na zadní nápravě a má výkon 210 kW, což vozu o hmotnosti 2255 kg zajišťuje solidní dynamiku, byť zdaleka ne takovou, jako mají některé konkurenční vozy. Ty často mají i pohon všech kol, zatímco iX3 si musí vystačit pouze s poháněnou zadní nápravou, která je ale pro vozy BMW typická. Stejně tak pověsti značky dostojí i jízdními vlastnostmi, které jsou na kategorii SUV velmi dobré a i přes vyšší hmotnost je auto velmi dobře ovladatelné.
Baterie o využitelné kapacitě 74 kWh (celková je 80 kWh) teoreticky stačí na ujetí 461 km dle WLTP. Reálně tím dojezd v kombinovaném režimu vycházel na 364 kilometrů a i při poměrně dynamické jízdě s vyšším podílem dálnic to vycházelo lehce přes 300 kilometrů.
Nabíjení teoreticky až 150 kW
Nabíjet lithium-iontový akumulátor je možné pomocí rychlonabíječky výkonem až 150 kW. Tohoto výkonu lze ovšem dosáhnout jen na začátku nabíjení při stavu nabití do 5 %, poté již klesá na 145 kW a nad 20 % výkon padá na 125 kW. Při 80 % už je „jen“ 45 kW, ale ve srovnání s mnohými konkurenty je to dobrý výsledek. Nabíjení z 10 % do 80 % pak trvá přibližně 35 minut.
Neobvykle vysoké zůstatkové hodnoty
Zůstatkové hodnoty společnosti Eurotax reagují na aktuální situaci na automobilovém trhu, kde stoupají ceny nových automobilů a zároveň omezená nabídka nových automobilů zvyšuje i zůstatkové hodnoty. Ty podle modelu a značky stouply meziročně o 7 až 12 %. BMW iX3 i tak nabízí ve srovnání s konkurencí neobvykle vysoké zůstatkové hodnoty, kdy dokonce ani po 3 letech provozu a ujetí 150 000 km neklesnou pod 50 %.
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE BMW iX3 |
|
Motor, převodovka | Vzadu uložený elektromotor pohání zadní kola, výkon 210 kW, točivý moment 400 Nm. Převodovka samočinná (jednostupňová). |
Rozměry | Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4734/1891/1668 mm, rozvor 2864 mm. Zavazadlový prostor 510/1560 m3. |
Hmotnosti | Provozní/užitečná hmotnost 2255/545 kg. |
Výkony | Nejvyšší rychlost 180 km/h (omezena), zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,8 s. Spotřeba 18,5 kWh/100 km, (WLTP), maximální dojezd 461 km (WLTP),využitelná kapacita akumulátoru 74 kWh. |
CENA s DPH | 1 792 700 Kč |
SPOTŘEBA ELEKTŘINY V RÁMCI TESTU (kWh/100 km) | ||
Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
20,1/21,8 | 17,8/27,2 | 22,9 |
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH SPOLEČNOSTI EUROTAX | ||
Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota |
90 000 km | 3 roky | 57,2 % |
150 000 km | 3 roky | 50,3 % |
210 000 km | 3 roky | 43,4 % |
CELKOVÉ HODNOCENÍ | |
KLADY | ZÁPORY |
Mimořádně vysoké zůstatkové hodnoty | Cena |
Výkon a zrychlení | Vysoká hmotnost 2,3 t |
Jízdní komfort | |
Dojezd |