12. září 2024
Náklady na elektřinu ve snížené sazbě 5 Kč/kWh 1,15 Kč/km
Dlouhodobá spotřeba elektřiny v rámci testu 22,9 kWh/100 km
Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +10 °C 384 km

 BMW po úspěšném městském elektromobilu i3 dlouho nepředstavila žádný elektromobil. Až po osmi letech přišel model iX3, jehož název sice zní podobně, ovšem jde o úplně jiné auto z hlediska velikosti i typu karoserie. Jde o SUV střední třídy.

 Základem pro elektrické iX3 se stal model X3, který lze koupit s benzinovým, naftovým nebo i plug-in hybridním pohonem. I když je karoserie stejná, elektrická verze s písmenem „i“ před označením X3 se přece jen liší drobnými detaily. Je to například plná maska chladiče a několik detailů, které jsou většinou doplněné o písmenko „i“ nebo alespoň typickou modrou barvu. Hlavní výhodou tohoto SUV je velký prostor pro posádku a poměrně velký a dobře využitelný zavazadlový prostor.

Solidní jízdní vlastnosti a dostatečný dojezd

Elektromotor je umístěn na zadní nápravě a má výkon 210 kW, což vozu o hmotnosti 2255 kg zajišťuje solidní dynamiku, byť zdaleka ne takovou, jako mají některé konkurenční vozy. Ty často mají i pohon všech kol, zatímco iX3 si musí vystačit pouze s poháněnou zadní nápravou, která je ale pro vozy BMW typická. Stejně tak pověsti značky dostojí i jízdními vlastnostmi, které jsou na kategorii SUV velmi dobré a i přes vyšší hmotnost je auto velmi dobře ovladatelné.

Baterie o využitelné kapacitě 74 kWh (celková je 80 kWh) teoreticky stačí na ujetí 461 km dle WLTP. Reálně tím dojezd v kombinovaném režimu vycházel na 364 kilometrů a i při poměrně dynamické jízdě s vyšším podílem dálnic to vycházelo lehce přes 300 kilometrů.

Nabíjení teoreticky až 150 kW

Nabíjet lithium-iontový akumulátor je možné pomocí rychlonabíječky výkonem až 150 kW. Tohoto výkonu lze ovšem dosáhnout jen na začátku nabíjení při stavu nabití do 5 %, poté již klesá na 145 kW a nad 20 % výkon padá na 125 kW. Při 80 % už je „jen“ 45 kW, ale ve srovnání s mnohými konkurenty je to dobrý výsledek. Nabíjení z 10 % do 80 % pak trvá přibližně 35 minut.

Neobvykle vysoké zůstatkové hodnoty

Zůstatkové hodnoty společnosti Eurotax reagují na aktuální situaci na automobilovém trhu, kde stoupají ceny nových automobilů a zároveň omezená nabídka nových automobilů zvyšuje i zůstatkové hodnoty. Ty podle modelu a značky stouply meziročně o 7 až 12 %. BMW iX3 i tak nabízí ve srovnání s konkurencí neobvykle vysoké zůstatkové hodnoty, kdy dokonce ani po 3 letech provozu a ujetí 150 000 km neklesnou pod 50 %.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
BMW iX3
Motor, převodovka Vzadu uložený elektromotor pohání zadní kola, výkon 210 kW, točivý moment 400 Nm. Převodovka samočinná (jednostupňová). 
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4734/1891/1668 mm, rozvor 2864 mm. Zavazadlový prostor 510/1560 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 2255/545 kg. 
Výkony Nejvyšší rychlost 180 km/h (omezena), zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,8 s. Spotřeba 18,5 kWh/100 km, (WLTP), maximální dojezd 461 km (WLTP),využitelná  kapacita akumulátoru 74 kWh.
CENA s DPH 1 792 700 Kč
 SPOTŘEBA ELEKTŘINY V RÁMCI TESTU (kWh/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
20,1/21,8 17,8/27,2 22,9
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH SPOLEČNOSTI EUROTAX
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota
90 000 km 3 roky 57,2 %
150 000 km 3 roky 50,3 %
210 000 km 3 roky 43,4 %
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Mimořádně vysoké zůstatkové hodnoty Cena
Výkon a zrychlení  Vysoká hmotnost 2,3 t
Jízdní komfort  
Dojezd  

 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit