Skutečná kombinovaná spotřeba bez zátěže: 7,0 l/100 km |
Skutečná kombinovaná spotřeba s nákladem 500 kg: 7,7 l/100 km |
Renault zásadně modernizoval své dvě dodávky Trafic a Master. Největší novinkou menšího traficu je návrat vznětového dvoulitru, který nahrazuje původní šestnáctistovku. Z této změny máme největší radost. A jak ukázal test, spotřeba v zátěži klesla.
Renault loni výrazně modernizoval, středně velký trafic a velký master. Menší dodávka se dočkala full-LED světlometů, které jsou součástí standardní výbavy! Tedy podobně jako u malého clia.
Návrat dvoulitrového čtyřválce
Ale pojďme k tomu nejdůležitějšímu, novému vznětovému motoru. Připomeňme si jen, že původní čtyřválec 1,6 dCi byl nabízen v několika výkonových variantách. Verze 66 a 84 kW byly přeplňovány jedním turbodmychadlem, dvě turbodmychadla pak zvýšila výkon na 88 a 103 kW. Tento motor pod kapotou omlazeného Renaultu Trafic už nenajdeme. Nahradil ho znatelně objemnější čtyřválec 2,0 dCi s výkony 88, 107 a 125 kW. Oproti dvojitě přeplňovanému motoru je konstrukčně jednodušší, vystačí si pouze s jedním turbodmychadlem a nabízí znatelně více výkonu i točivého momentu především v nízkých a středních otáčkách.
Na šestý rychlostní stupeň má dost síly již od 1250 1/min a z těchto otáček bez problémů zrychluje. Zrychlovat, i když velmi pozvolna, dokonce dokáže i ze zvýšeného volnoběhu – od 1100 1/min. Takový husarský kousek šestnáctistovka nedokázala. Zajímavé je, že i po naložení 500kg motor stále dokázal zrychlovat od 1250 1/min, i když samozřejmě vláčněji. Původní šestnáctistovka potřebovala s nákladem alespoň 1600 1/min. Znatelně lépe na tom byla verze s dvojitým přeplňováním. Ani ta se ale s nákladem v pružném zrychlení dvoulitru nevyrovnala. Dokázala podobně zrychlovat od 1400 1/min, motor ale zvukově protestoval.
S nákladem za méně
Protože nás v rámci tohoto testu zajímá reálná spotřeba, porovnali jsme na našem testovacím okruhu pečlivě nový dvoulitr s původním čtyřválcem 1,6. K dispozici jsme měli skříňovou verzi s motorem 2,0 dCi/88 kW a mohli ji porovnat se stejně výkonnou šestnáctistovkou s dvojitým přeplňováním z loňského testování. Zatímco s prázdným vanem jezdily oba motory za téměř shodnou spotřebu, při jízdě s nákladem 500 kg byl dvoulitrový motor úspornější o znatelných 0,4 l/100 km. V kombinovaném režimu si řekl o 7,7 l/100 km, šestnáctistovka ten samý mix silnic (40 % město, 30 % okresní silnice, 30 % dálnice) zvládla za 8,1 l/100 km.
Velmi sympatické vlastnosti
Na Renaultu Trafic je patrné, že byl společně se dvěma dalšími sourozenci (Opelem Vivaro a Fiatem Talento) před pěti lety postaven na zcela nové platformě. Auto má výtečné jízdní vlastnosti i s nákladem a poradí si i s přetížením. Renault Trafic nabízí přes 270 nejrůznějších karosářských variant s nákladovým prostorem od 5,2 do 8,6 m3. Vedle čistě dodávkové verze a minibusu je k dispozici také kombinované provedení pro převoz osob i nákladu. K dispozici je také šasi pro montáž nejrůznějších nástaveb nebo čistě osobní provedení.
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE Renault Trafic Van 2.0 dCi 120 |
|
Motor, převodovka | Vpředu napříč uložený vznětový přeplňovaný čtyřválec pohání přední kola. Zdvihový objem 1997 cm3, výkon 88 kW při 3500 1/min, točivý moment 320 Nm při 1500 1/min. Ručně řazená šestistupňová převodovka. |
Rozměry | Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4999/1956/1971 mm, rozvor 3098 mm. Základní objem nákladového prostoru 5,2 m3. |
Hmotnosti | Provozní/užitečná hmotnost 1806/1215 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 2000/750 kg. |
Výkony | Nejvyšší rychlost 165 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,5 s. Spotřeba kombinovaná dle WLTP 7,0 l/100 km, emise CO2 kombinované dle WLTP 184 g/km. |
CENA bez DPH | 585 000 Kč |
SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU (l/100 km). Údaje v závorce platí pro jízdu s nákladem 500 kg | ||
Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
7,8/5,8 (8,7/6,4) | 5,6/7,9 (5,7/8,1) | 7,0 (7,7) |
Zůstatkové hodnoty, náklady na servis a díly | ||||
Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota (Eurotax) | Náklady na servis dle TecAlliance (Kč) | Náklady na opotřebitelné díly včetně práce dle TecAlliance (Kč) |
90 000 | 3 roky | 41,50 % | 12 500 | 29 500 |
150 000 | 3 roky | 37,00 % | 20 600 | 69 300 |
210 000 | 3 roky | 31,80 % |
CELKOVÉ HODNOCENÍ | |
KLADY | ZÁPORY |
Nízké TCO, spotřeba, výkon nového motoru | Záruku nad 3 roky je nutné připlácet |
Vysoká užitná nosnost a odolnost při přetížení | Ceny některých příplatkových doplňků a výbavy |
Solidní zůstatkové hodnoty | Meziroční zdražení o více než 10 % |
x