4. prosince 2025

Subaru šlo vždy svou cestou. Japonská značka se stala synonymem pro pohon všech kol, perfektní jízdní vlastnosti, bezpečnost a motory typu Boxer. Nyní pod kapoty stěhuje také hybridní e-boxery.

Nové hybridní pohony i nadále využívají specifické boxery. Subaru tak neopouští zajímavou konstrukci pohonných jednotek. U outbacku ale zatím najdete jen klasiku. Dokonce to vypadá, že i nový outback, který má dorazit zkraje příštího roku, vsadí na klasický pohon. Neoficiálně je zatím potvrzen čtyřválec 2.5i s přímým vstřikováním benzinu, o hybridním e-boxeru se zatím nemluví.

Nadprůměrně bezpečné

Balíček asistenčních systémů na podporu řízení EyeSight je dnes součástí každého subaru. Díky tomu se podle nejrůznějších nárazových testů všechny modely řadí mezi vůbec nejbezpečnější. Nepřekvapí tedy, že všechny modely Subaru také díky tomuto unikátnímu systému získaly nejvyšší možné ohodnocení v nárazových testech nejen v Evropě (Euro NCAP), ale i USA (IIHS) či Japonsku (JNCAP).

Velkorysý vnitřní prostor

Terénní kombi je neobvykle všestranné. S délkou přes 4,8 metru nabízí nadprůměrný vnitřní prostor. A s výškou karoserie 1,6 metru i světlou výškou 200 mm směle konkuruje automobilům SUV.

Mezi automobily střední třídy patří k nejprostornějším. A tak se může poměřovat s takovými velikány, jakými je Škoda Superb, Ford Mondeo nebo Volkswagen Passat. Cestující na zadních sedadlech se mohou těšit z velkorysého prostoru v oblasti kolen i hlavy. Na rozdíl od konkurence jsou opěradla zadních sedadel seřiditelná, což ocení především rodiče. Děti tak mají i v dětských sedačkách nebývalý komfort a snadno usnou.

Jezdí báječně i bez složité techniky

Outback nabízí skvělé jízdní vlastnosti a neobvykle komfortní podvozek, který se navíc obejde bez konstrukčně složitého vzduchového odpružení.

Jízdu v terénu usnadňuje nadprůměrná světlá výška podvozku (200 mm) a pokročilý systém pohonu všech kol využívající hydraulicky ovládanou vícelamelovou spojku, které sekunduje přibrzďování kol zajišťující rozdělení hnací síly mezi přední a zadní kola. Vše je sladěno specificky pro použití bezestupňové převodovkou Lineartronic a korunováno režimem X-Mode, který při pomalé jízdě ještě zvyšuje již tak výborné trakční schopnosti pohonu všech kol. X-Mode se aktivuje tlačítkem u páky voliče převodovky a lze ho zároveň využít pro asistované sjíždění kopců rychlostí, kterou si upravíte brzdou nebo plynem.

Vysoké zůstatkové hodnoty i náklady na servis

Outback má pod kapotou dnes už neobyčejně objemný benzinový čtyřválec. I přesto je překvapivě úsporný, má solidní výkon 129 kW, nechybí mu charisma a díky atmosférickému plnění a bezúdržbovému rozvodu ventilů řetězem je zároveň spolehlivý. Podle společnosti Eurotax nabízí ojeté subaru jedny z nejlepších zůstatkových hodnot na trhu. Po třech letech provozu a ujetí 90 000 km je zůstatková hodnota 52,4 %, což je o téměř 5 % nad průměrnou hodnotou segmentu střední třídy. V tomto ohledu Subaru Outback směle konkuruje Škodě Superb.

Subaru standardně na všechny své modely nabízí pětiletou záruku, nebo 200 000 km a asistenční služby na 5 let v hodnotě 18 900 Kč.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Subaru Outback 2.5i 4×4
Motor, převodovka Vpředu podélně uložený vznětový čtyřválec pohání všechna kola, zdvihový objem 2498 cm3, výkon 129 kW při 5800 1/min, točivý moment 235 Nm při 4000 1/min. Bezestupňová převodovka.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4820/1840/1605 mm, rozvor 2745 mm. Zavazadlový prostor 0,512/1,848 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 1667/433 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 2000/750 kg.
Výkony Největší rychlost 198 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,2 s. Spotřeba kombinovaná dle WLTP 8,5 l/100 km. Emise CO2 kombinace WLTP 193 g/km.
CENA 1 000 000 Kč
Subaru Outback 2.5i.  SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU (l/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
9,2/6,5 6,1/8,5 8,1
Zůstatkové hodnoty, náklady na servis a díly: Subaru Outback
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax) Náklady na servis dle TecAlliance (Kč) Náklady na opotřebitelné díly včetně práce dle TecAlliance (Kč)
90 000 3 roky 50,29 % 37 400 29 400
150 000 3 roky 44,37 % 63 500 37 100
210 000 3 roky 38,46 %    
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Jízdní vlastnosti, stabilita při tahání přívěsů Na výběr pouze zážehový motor
Spotřeba, skvěle fungující pohon 4×4 Kratší servisní intervaly zvyšují náklady na servis
Neobvykle vysoká zůstatková hodnota  
Zadní opěradla lze polohovat  

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit