S čím dál většími tlaky na elektrifikaci automobilů se petrolejářské společnosti musejí postavit nové výzvě. Automobily jsou stále efektivnější, spotřebují méně paliva, čímž jeho odbyt klesá a čerpacích stanic pro snižující se poptávku ubývá.

V roce 2021 fungovalo na území Evropy, včetně Turecka, přes 144 čerpacích stanic (data Fuels Europe). V roce 2023 počet klesl na 137 500. Ropné společnosti se proto přizpůsobují novému trendu a jdou vstříc elektromobilitě. Peníze totiž vydělají nejen na nabíjení.
První náznak budoucího vývoje přináší společnost TotalEnergies, která získala koncesi na správu a rozvoj pařížské nabíjecí sítě v následujících 10 letech. Počet stanic se má zvýšit o 56 % na 2 300 jednotek.
Tyto čerpací stanice budou vyhrazené pouze elektromobilům, kapku nafty ani benzínu zde nenajdete. Zato návštěvníci využijí relaxační zónu s Wi-Fi a občerstvením, toalety a kompresor na vzduch. Služby se budou dále vyvíjet, například o restaurace, protože ve srovnání s tankováním paliva zde lidé stráví více času a tím i více utratí na doplňkových službách.
Stanice budou vybavené ultra rychlými nabíječkami schopnými dodat dojezd 100 km během 6 minut a baterii dostanou na 80 % do půl hodiny. Za kilowattu na 50kW nabíječce zaplatíte 49 centů, na ultra rychlé pak 59 centů za kilowattu. Pokud strávíte na nabíječce déle než 45 minut, přičte se k účtu dalších 40 centů.

V tomto duchu TotalEnergies přemění 100 svých stanic, aby byly dostupné každých 100 km na hlavních francouzských trasách. Tímto směrem jde čím dál více dodavatelů paliv. Shell letos startuje projekt budování 500 000 nabíječek. Zároveň rozvíjí aktivity ekologických paliv jako jsou vodík, biopaliva a obnovitelná elektřina. Už nyní lze s kartou Shell Recharge nabíjet na 70 000 vlastních nabíječkách. British Petroleum hodlá do roku 2030 rozšířit svou celosvětovou síť dobíjecích stanic na 100 000.
Zdroj: Fleeteurope




























