Praktický rodinný přítel pro každý den, parťák pro sport a volný čas, univerzální pomocník v podnikání… to vše je Opel Combo, který se právě představuje v nové omlazené podobě. S novým Combem s homologací osobního vozu M1 Opel de facto vrací do hry MPV model, tedy víceúčelový flexibilní vůz s až sedmi sedadly a spalovacími motory, i když v nabídce nechybí ani akumulátorová verze.

Nový Opel Combo M1startuje na 549 990 Kč včetně DPH. Součástí standardní výbavy je například elektronický stabilizační systém ESPPlus, asistenta pro rozjezd do kopce, varování před vybočením z pruhu, čtení dopravních značek, automatické nouzové brzdění, varování před čelní kolizí, čelní, boční a hlavové airbagy, klimatizaci, elektrické ovládání předních oken nebo dálkově ovládané centrální zamykání.
Na segment zcela unikátní prvky
Naprosto unikátním prvkem jsou špičková světla Intelli-Lux LED Matrix Light, která stále svítí jako dálková světla, ovšem řízeným vypínáním jednotlivých LED segmentů zabraňují oslňování jiných účastníků provozu. Zatímco jinde jde o luxusní výbavu na přání, zde jsou samozřejmostí každého vozu, což je v segmentu mimořádné. Dalším highglightem jsou sedadla ve druhé řadě, která jsou připravena ukotvit až tři dětské sedačky se systémem Isofix vedle sebe.
Nové Combo se nabízí ve dvou délkách: 441 cm a 476 cm. Právě prodloužená verze „XL“ umožňuje instalaci dvou lehkých samostatných sedaček do třetí řady, takže Combo se postará až o sedm pasažérů.
Bezpečně na cestách i během parkování
Pokud jde o ochranu cestujících a ostatních účastníků silničního provozu, je Opel Combo nové generace špičkou ve své třídě. Novým bezpečnostním prvkem je systém Dynamic Surround Vision zahrnuje kameru v pravém zpětném zrcátku a duhou nad zadními dveřmi. Obraz je přenášen do centrálního zpětného zrcátka v interiéru.
Řidiče podporuje až 18 pokročilých asistenčních systémů, z nichž mnohé jsou součástí standardní výbavy. Jde např. o inteligentní tempomat, asistenta pro jízdu v jízdních pruzích, systém nouzového brzdění nebo systém varování před únavou řidiče Driver Attention Alert.
Prostor pro rodinu i práci
Nové Combo nabízí už ve standardu vyspělý 10“ audiosystém s digitálním tunerem DAB (s ovládáním na volantu) a zrcadlením smartfony přes Apple CarPlay a Android Auto. Příplatková sada Techno nabízí mj. bezdrátovou nabíječku smartfonů a zásuvku 230 V. Nový infotainment využívá – poprvé v lehkých užitkových vozech Opel – integrované platformy Snapdragon Cockpit a Auto Connectivity od Qualcomm Technologies, které nabízejí nejmodernější grafické, multimediální a konektivní funkce. Po připojení smartfony se chytrý telefon uživatele stane ovládacím panelem celého infotainmentu ve voze a komunikuje s tlačítky na volantu.

Kratší verze s pěti sedadly má zavazadlový prostor se základním objemem 597 litrů, po sklopení sedadel využití až po strop vzniká prostor o objemu 2126 litrů. Delší verze XL ve stejném uspořádání nabídne 850 / 2693 litrů prostoru.
Combo myslí i na přepravu velmi dlouhých předmětů – opěradlo sedadla předního spolujezdce lze překlopit dopředu, takže do interiéru se vejde např. i surfový plovák. Praktické je i výklopné okno pátých dveří, které pomůže např. při transportu žebříku.
Sedadla ve druhé řadě jsou u obou verzí na výběr ve dvou vyhotoveních. Zákazníci si mohou zvolit lavici pro tři osoby, dělenou v poměru 60:40 procent, nebo tři samostatná sedadla. V obou případech je každé místo vybaveno standardně úchyty Isofix pro dětské sedačky. Díky tomu se dají namontovat tři dětské sedačky vedle sebe. Pohodlný přístup do zadní části kabiny umožňují boční posuvné dveře.

Volitelné panoramatické střešní okno umožňuje posádce Comba XL nerušený výhled na oblohu. Při objednání panoramatického střešního okna (příplatek 25 tisíc korun) má Combo XL standardně podlouhlou stropní konzoli se světly z LED diod. Kromě toho má vůz v této konfiguraci i velký odkládací box o objemu 36 litrů namontovaný u stropu vzadu nad krytem zavazadlového prostoru. Tak se v případě, že vozidlo není naloženo až po strop, dá smysluplně využít další volný prostor v kabině bez omezení výhledu zpětným zrcátkem směrem dozadu.
Na fosilní paliva i elektřinu
Pro své Combo mohou zákazníci volit buď přeplňovaný zážehový tříválec 1.2 Turbo o výkonu 81 kW/110 k, který je vždy propojen se 6-stupňovou manuální převodovkou, nebo hospodárný turbodiesel 1.5 CDTI dodávaný ve výkonových verzích 75 kW/102 k a 96 kW/130 k.

Vedle manuální 6-stupňové převodovky lze silnější z turbodieselů propojit i se špičkovou 8-stupňovým japonským automatem Aisin, který umožňuje i manuální řazení pádly pod volantem. Společným rysem všech pohonných jednotek je střídmost ve spotřebě – zážehový tříválec si v kombinovaném cyklu WLTP řekne jen o 6,3 l benzinu na 100 km jízdy a turbodiesel 1.5 CDTI/75 kW se spokojí jen s 5,3 l nafty na 100 km jízdy.
V nabídce řady Combo M1 nemůže chybět elektrická BEV verze Combo Electric, jehož cena začíná na 889 990 CZK (vč. DPH). Moderní baterie o kapacitě 50 kWh umožňuje dojezd až 346 km (WLTP) bez lokálních emisí, což je o 50 km více než u předchůdce. Poprvé se v Combu objevuje tepelné čerpadlo. Řidič může volit ze třech jízdních režimů: Eco, Normal a Power.
Nové Combo Electric poháněné elektromotorem o výkonu 100 kW/136 k a točivém momentu 270 Nm dosahuje maximální rychlosti 135 km/h. Díky standardní palubní nabíječce o výkonu 11 kW lze baterii na veřejné 100 kW DC nabíječce dobít na 80 % kapacity za méně než 30 minut.




























