Dacia vylepšuje nabídku pohonných jednotek pro modely Duster a Bigster o hybridní motor G 150 4×4, který bude k dispozici pro oba modely. Kombinace hybridní technologie, duálního palivového systému na LPG a pohonu všech kol je světovou novinkou.

Dacia rozšiřuje nabídku pohonných jednotek pro modely Duster a Bigster o nový hybridní systém G 150 4×4. Ten kombinuje 1,2litrový tříválec s výkonem 103 kW (140 k) a 48V mild-hybridní technologií s elektromotorem na zadní nápravě o výkonu 23 kW (31 k). Celkový výkon soustavy činí 113 kW (154 k), točivý moment dosahuje 230 Nm u spalovacího motoru a 87 Nm u elektromotoru. Přední náprava je spojena se šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou s možností manuální volby pomocí pádel, zadní elektromotor využívá dvoustupňovou převodovku s odpojitelnou zadní nápravou.
Technické řešení přináší vyšší točivý moment při nízkých rychlostech a stabilní trakci až do 140 km/h. Odpojení zadní nápravy v režimu 2WD snižuje tření a spotřebu. Elektromotor s baterií o kapacitě 0,84 kWh umožňuje častý provoz v čistě elektrickém režimu, v městském cyklu až 60 % času. V kombinaci s LPG pohonem se spotřeba pohybuje mezi 7,1–7,2 l/100 km, u benzínu mezi 5,5–5,6 l/100 km. Emise CO₂ činí 116–118 g/km (LPG) a 124–126 g/km (benzín). Díky dvěma 50litrovým nádržím na LPG a benzín nabízí Duster dojezd až 1500 km podle WLTP.

Nový pohonný systém je doplněn šesti jízdními režimy: automatickým přepínáním mezi 4×2 a 4×4, úsporným režimem Eco, režimy pro sníh, bláto a písek, uzamčením 4×4 a systémem pro sjíždění prudkých svahů. Hybrid-G 150 4×4 tak zachovává terénní schopnosti modelů a zároveň přináší vyšší úspornost.
Kromě této jednotky Dacia představuje i další novinky v nabídce. Hybrid 155 nahrazuje dřívější Hybrid 140 a kombinuje čtyřválec s výkonem 109 koní se dvěma elektromotory a automatickou převodovkou. Díky rekuperaci a startu vždy v elektrickém režimu dosahuje v městském provozu až 80% podílu čistě elektrické jízdy. Spotřeba činí 4,6 l/100 km, emise 105 g/km. Mild hybrid 140 vychází z nového 1,2litrového tříválce na Millerově cyklu a s podporou 48V systému snižuje spotřebu na 5,4 l/100 km a emise na 122 g/km. Nový Eco-G 120 s pohonem na LPG nabízí výkon vyšší o 20 koní oproti předchůdci a dojezd až 1380 km díky kombinaci nádrží na LPG a benzín.

Duster zároveň dostává modernizovaný interiér s čalouněním Journey, možností nastavení bederní opěrky u sedadla řidiče a novými černými koly ve výbavě Extreme. Vyšší úrovně výbavy nyní mohou být doplněny o adaptivní tempomat.
Nový hybridní systém G 150 4×4 i ostatní pohonné jednotky budou dostupné do konce roku.




























