Suzuki zahajuje prodej plně hybridního pohonu v modelu Vitara. Novinka s cenou od 615 900 Kč nahrazuje stávající provedení 1.4 BoosterJet Hybrid s automatickou převodovkou.

Nový pohon pod kapotou Suzuki Vitara sází na kombinaci úsporného atmosférického čtyřválce a výkonného elektromotoru. Oba motory mohou Vitaru pohánět společně, nové pohonné ústrojí je ale na rozdíl od dosud nabízeného mild hybridu schopné jet i čistě na elektřinu v režimu EV.
Jednou z hlavních předností Vitary strong hybrid je nízká spotřeba paliva. V kombinovaném cyklu dle normy WLTP dosahuje v závislosti na konkrétním provedení 5,4–5,9 l/100 km. To překonává nejen stávající provedení s automatem, ale jde i o hodnoty zcela srovnatelné s mild hybridem s manuální převodovkou.
Hybridní pohon vlastní konstrukce Suzuki je tvořen benzinovým motorem 1.5 DualJet, elektrickým motor-generátorem MGU, samočinnou převodovkou AGS a 140V lithium-iontovou baterií. Všechny části pohonného ústrojí se nachází pod kapotou motoru s výjimkou baterie a invertoru, které jsou umístěny pod podlahou zavazadlového prostoru.

V zájmu dosažení co nejvyšší účinnosti využívá spalovací motor zdvojené vstřikování paliva DualJet se vstřikovači umístěnými poblíž každého sacího ventilu. K dalším úsporným opatřením patří vysoký kompresní poměr, systém recirkulace výfukových plynů EGR, variabilní časování ventilů a vahadla s valivými ložisky. Benzinový motor dosahuje výkonu 75 kW.
Elektromotor MGU má parametry 24,5 kW a 60 Nm. V elektrickém režimu EV dokáže pohánět vůz samostatně, v hybridním režimu pomáhá spalovacímu motoru při zrychlování. Při jízdě ustálenou rychlostí nebo při zpomalování slouží jako generátor elektrické energie pro dobíjení baterie. Dále MGU vyhlazuje pokles točivého momentu, když je během řazení rozpojená spojka.
Cena od 615 900 Kč a pět let klidu
Nový pohonný systém strong hybrid doplňuje v nabídce modelu Vitara dosud nabízený motor 1.4 BoosterJet s mild hybridním pohonem. Ten zůstává v prodeji i nadále s manuální převodovkou, novinka nahrazuje stávající verze s automatickou převodovkou. Vitara s novým pohonem vstupuje na český trh s cenou od 615 900 Kč ve výbavě Premium. K dispozici je i provedení s pohonem všech kol AllGrip Select, a to za 679 900 Kč ve verzi Premium, resp. 731 900 Kč s výbavou Elegance. Ceny nově zahrnují dosud příplatkovou pětiletou záruku omezenou nájezdem 150 000 km.
Vitara strong hybrid rozvíjí komplexní nabídku úsporných osobních vozů Suzuki. Všechny modely se pyšní určitým stupněm elektrifikace, ať už jde o mild hybridy Vitara, S-Cross, Ignis a Swift, full hybrid od technologického partnera Toyoty v kombi Swace, nebo plug-in hybrid s dobíjením ze zásuvky ve vrcholném modelu Across. Systém strong hybrid bude ještě v průběhu roku 2022 nasazen také do loni uvedeného modelu S-Cross.




























