Hyundai dosáhl za rok 2021 v Evropě hodnoty flotilových emisí 108,0 g, což je výrazně méně, než požadují emisní cíle Evropské unie. Za tímto úspěchem částečně stojí pokračující růst podílu vozidel s nulovými emisemi v prodejích společnosti. V prvních dvou měsících roku 2022 tvořily bezemisní vozy 20 procent prodaných automobilů Hyundai v Evropě, což je nárůst o 102 procent v porovnání s únorem 2021.
V roce 2021 se přitom vozidla s nulovými emisemi podílela na prodejích značky Hyundai v Evropě 14,1 procenta. Současný vývoj naznačuje, že se jejich podíl v roce 2022 znovu výrazně zvýší. Lídrem tohoto trendu je v Evropě IONIQ 5, kterého se prvních dvou měsících roku 2022 se prodalo 8137 vozů IONIQ 5.
Hyundai odstartoval rok úspěchem
V lednu a únoru 2022 bylo v Evropské unii, zemích Evropského sdružení volného obchodu (ESVO) a Velké Británii registrováno 74 661 vozů Hyundai, jak vyplývá z nejnovějších údajů zveřejněných Evropskou asociací výrobců automobilů ACEA. V porovnání se stejným obdobím roku 2021 to představuje zvýšení o 28,8 procenta. Jen v únoru 2022 bylo v Evropě registrováno 37 032 vozů Hyundai, o 25,5 procenta více než v únoru 2021.
Nejenže Hyundai překonal své vlastní prodejní výsledky ze stejného období předchozího roku, ale společnost si také vedla lépe, než jaký byl vývoj celého automobilového trhu. V zemích EU i ESVO a ve Velké Británii bylo v lednu a únoru letošního roku registrováno 1 626 350 vozidel, což je meziročně o 3,9 procenta méně.
V prvních dvou měsících roku 2022 byl v Evropě nejoblíbenější model Tucson, jehož podíl na prodeji byl 29,3 procenta. Dále následuje Kona s podílem 21,4 procenta a i20 s podílem 11,1 procenta. S podílem 10,3 procent mezi bateriovými automobily má významné postavení i Ioniq 5.
Podíly na klíčových evropských trzích
V únoru 2022 tvořila vozidla Hyundai 4,6 procenta evropského trhu – to je o 1,1 procentního bodu více než v únoru 2021 a o 0,2 procentního bodu více než za celý rok 2021. V roce 2021 byl tržní podíl společnosti o jeden procentní bod vyšší než v předchozím roce.
Z jednotlivých trhů k uvedeným výsledkům nejvíce přispěly Španělsko a Velká Británie. Hyundai v těchto zemích dosáhl v prvních dvou měsících roku 2022 tržního podílu 6,0 procenta, resp. 5,0 procenta. To představuje meziroční nárůst o 37,5 procenta ve Španělsku a o 100,6 procenta ve Velké Británii. V Německu zvýšila značka Hyundai svůj podíl na trhu o 0,3 procentního bodu na 3,7 procenta v porovnání s únorem 2021.
V České republice značka mezi ostatními výrobci stabilně drží druhou příčku s 2710 registrovanými osobními vozy a tržním podílem 8,89%. Podíl bateriových elektromobilů činí 1,44%.
Aktuálně

Zkoumáme dynamické změny firemní mobility. Účastí v průzkumu získáte roční předplatné magazínu Business Car zdarma a možnost soutěžit o nového Forda na týden
