Plug-in hybridní nošovické SUV Hyundai Tucson poháněl zážehový přeplňovaný čtyřválec 1.6 (132 kW) kombinovaný s elektromotorem (67 kW). Systémový výkon je 169 kW, dobíjecí lithium-polymerová baterie má kapacitu 13,8 kWh. Ve výbavě Comfort stojí 919 990 korun, v testované výbavě Style pak 1 079 990 korun.

V rámci naší rubriky Manažer testuje si plug-in hybridní Hyundai Tucson vyzkoušel Ota Mráz, ředitel produktů společnosti T-Mobile.

Pokud někdo přemýšlí o tom, že chce žít ekologicky, a myslí si, že tím šetří přírodu, a nechce žít ve strachu, kde a jak doplní energii, pro toho je tahle varianta ideální,“ říká Ota Mráz, ale současně s tím dodává, že plug-in hybrid zároveň smazává výhody elektromobilu třeba svou náročností na servis. „Dva rozdílné pohony se promítnou do pořizovací ceny a ve výsledku také do provozních nákladů. Už jenom to, že každý rok musíte měnit olej…

Hyundai uvedl čtvrtou generaci svého SUV střední třídy na trh v roce 2020. S rozvorem 2680 mm a celkovou délkou 4500 mm nabízí dostatečný vnitřní prostor pro pětici cestujících i jejich zavazadla (objem zavazadelníku je 558–1721 l).

 

Tucson mě příjemně překvapil. Je velmi praktický a navzdory vnějším kompaktním rozměrům nezvykle prostorný. Jeho využití je velmi všestranné a vyhoví i požadavkům na fleetové či rodinné auto. Ale jak už jsem zmínil, hybridní pohon zvyšuje prodejní cenu i náklady na servis. Výhodou tucsonu je, že ho lze pořídit i s benzinovým či vznětovým motorem,“ říká Ota Mráz a dodává jako uživatel dieselové Škody Karoq, že ho rovněž příjemně překvapilo odhlučnění automobilu.

Patrné je to především při jízdě po dálnici, kdy je v interiéru větší klid. Jinak hledat na novém tucsonu slabiny je obtížné. Napadá mě snad jen méně intuitivní ovládání infotainmentu. Když nastartujete, aktivují se jízdní asistenti včetně těch, které nechcete využívat, a je celkem složité je všechny vždy znovu povypínat. Automobily prémiového segmentu to mají vyřešené podstatně lépe. Automatická aktivace asistentů vždy po nastartování je ale obecný problém všech značek, který souvisí s platnými evropskými předpisy. Dále u potvrzování ikon na displeji mám rád haptickou odezvu, u tucsonu chybí, a tak provedené úkony kontrolujete zrakem, což není ideální. Například Mercedes se s ovládáním infotainmentu vypořádal podle mého nejlépe. Je intuitivní a lze využít naplno výhod displejů. Lze tedy například navolit i vlastní konfiguraci kontrolních přístrojů. Milým překvapením byly jízdní vlastnosti, které podporoval pohon všech kol. Tucson se velmi dobře ovládá, jízdní stabilita je perfektní i při vyšších rychlostech, výkon motoru je dostatečný,“ vyjmenovává klady korejského SUV Ota Mráz a dodává, že si vyzkoušel během týdne všechny jízdní režimy od čistokrevného elektromobilu až po sportovní režim.

Také jsem automobil často dobíjel, doma ze zásuvky to trvalo devět hodin, z veřejné dobíječky o výkonu 22 kW se však baterie dobila už za dvě hodiny na plnou kapacitu,“ říká Ota Mráz. Jinak se mu při říjnových teplotách podařilo s automobilem v elektrickém režimu ujet lehce přes 50 km, což je o cca 10 km méně, než udává výrobce (62 km standardně a 74 v městském režimu). Širšímu uplatnění ve firemních vozových parcích brání plug-in hybridnímu tucsonu vyšší pořizovací cena.

Pokud by však na něj bylo možné čerpat dotace, pak by to mohlo být pro firmu zajímavé. Jestliže jezdíte často po městě a denně najedete okolo 100 kilometrů, je elektrický pohon smysluplný,“ říká Ota Mráz, ale současně s tím dodává, že u T-Mobile kvůli nařízení hasičů není možná montáž dobíječek ve firemních garážích, takže by uživatelé elektromobilů museli parkovat venku.

O firemní flotile:

T-Mobile, člen mezinárodní telekomunikační skupiny Deutsche Telecom, je největší mobilní operátor v ČR, který poskytuje služby pro 6,3 milionu zákazníků. Vozový park společnosti čítá přes 600 osobních automobilů. Většina pochází z koncernu Volkswagen, značkám dominuje Škoda, ale najdou se i jednotlivé modely značek BMW, Mercedes, Volvo nebo Peugeot.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit