Rubriku Manažer testuje využil Ondrej Kováčik, flotilový manažer firmy Zeppelin CZ, který vyzkoušel nový Mercedes-Benz třídy T.

Třída T nabízí nízké provozní náklady a solidní jízdní komfort. Ondřeji Kováčikovi vadil menší prostor pro kolena ve druhé řadě a absence výkonnější pohonné jednotky.

S druhou generaci malé užitkové dodávky Citan přichází na trh i čistě osobní verze nebo chcete-li rodinné MPV, které se v rámci názvosloví portfolia Mercedesu označuje jako třída T. Kompaktní minivan postavený na základech aktuální generace Renaultu Kangoo připomíná model Citan Tourer, ale přináší více stylu i luxusnější výbavu, jak se na osobní mercedes sluší.  Třída T se objeví na trhu i jako čistě elektrický model s označením EQT, ale zatím jsou k dispozici pouze varianty se spalovacími motory. V našem případě byl pod kapotou turbodiesel 1,6 litru o výkonu 85 kW, jehož největší točivý moment putuje výhradně na přední kola prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové samočinné převodovky. Cena této specifikace v základní výbavě je 767 836 korun.

Hodnocení Ondřeje Kováčika

Automobil je jak zvenku i uvnitř zpracován kvalitně, použité vnitřní materiály jsou příjemné, což k osobnímu vozu patří. Nic méně prostor na zadních sedadlech hodnotím spíše jako lehce podprůměrný. Sám měřím 183 cm a v tomto mercedesu si za sebe pohodlně nesednu,“ říká Ondřej Kováčik po týdnu, který ve společnosti nové třídy T strávil.

Třídy T se na týden ujal Ondřej Kováčik, flotilový manažer firmy Zeppelin CZ

Interiér vychází ze standardu osobních mercedesů. Před volantem jsou klasické analogové kontrolní přístroje doplněné o menší displej palubního počítače, nad středovým panelem pak najdete sedmipalcový dotykový displej multimediálního systému MBUX. I když částečně převzal mercedes ovládání od Renaultu, není v rámci logického uspořádání ovládacích prvků problém. „Celkově je ovládání automobilu příkladné, uspořádání a logika multimediálního systému na jedničku,“ zhodnotil to celkem jednoznačně Ondřej Kováčik, kterého zaujalo praktické uspořádání střešního nosiče. Rodinný mercedes má totiž ve střešních ližinách integrované příčníky, takže prostor na střeše máte kdykoliv k dispozici.

Verze T180d představuje aktuálně vrchol nabídky této modelové řady. Výkon 85 kW a točivý moment 280 Nm neslibují výraznější dynamiku, ale spíše úspornější provoz. „Automobil se hodí spíše pro klidnější řidiče, na okresních silnicích vynikne jeho plavnost a kultivovanost, vyhovuje mu poklidná jízda, při které řidič ocení rozumnou spotřebu a povedené spojení pohonné jednotky s automatickou převodovkou,“ říká Ondřej Kováčik a dodává, že jakékoliv pokusy o dynamickou jízdu se v tomto případě nepotkaly se schopnostmi tohoto mercedesu, což ale nahrává snahám o nízké provozní náklady. Podle výrobce motor spotřebuje v kombinovaném cyklu necelých 6 litrů na 100 km, což odpovídá i zkušenosti Ondřeje Kováčika.

O flotile společnosti

Firma Zeppelin CZ je výhradním prodejcem stavebních strojů a zařízení Cat pro Českou republiku, dodává na český trh širokou škálu stavebních, zemních, zemědělských a důlních strojů amerického výrobce Caterpillar. Kromě toho se společnost zabývá půjčováním stavebních strojů a malé mechanizace. Vozový park čítá cca 250 automobilů, z toho více než stovku představují užitkové VW Transporter (část z nich je s pohonem všech kol) a Caddy, nechybí anivětší iveca.

Jako manažerské a referentské vozy využívá firma automobily značky BMW (řada 3 a 5), Škoda (Superb, Octavia a Fabia) nebo Volkswageny (Passat). Zatímco dříve se automobily kupovaly na finanční leasing a poté přecházely do majetku firmy, dnes jsou všechny automobily financovány prostřednictvím operativního leasingu od společností Business Lease a Arval.

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit