Turecká společnost BMC Otomotiv rozšiřuje svoje aktivity na evropském trhu, proto se i se svými nákladními automobily rozhodla prostřednictvím soukromého importu vstoupit mimo Polska a Litvy rovněž do České republiky a na Slovensko.
Prvním reprezentantem, jaký se dostal na naši půdu, je tahač TGR 1846 ELG se zvýšenou střechou a zesíleným ocelovým šasi. Tento automobil se vzduchově odpruženou kabinou a prostorem pro spaní se pyšní přeplňovanou úspornou vznětovou pohonnou jednotkou FPT Cursor 11 ENT VI plnící emisní normu Euro 6.
Zastavěný šestiválec značky Fiat Powertrain Technologies o objemu 11,1 litru nabídne výkon 338 kW při 1 900 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 2 150 Nm dostupný v rozmezí 1 050 až 1 550 otáček za minutu.
Do motoru je dodáváno palivo z 600litrové nádrže, přičemž o selektivní katalytickou redukci se poté stará vstřikování roztoku močoviny AdBlue, která je uložena v nádrži o objemu 80 litrů.
Vozidlo je dále vybaveno jednospojkovou samočinnou převodovkou ZF, jež disponuje 12 rychlostmi dopředu a dvěma dozadu. Maximální rychlost vozu je omezena na 90 km/h, poloměr otáčení pak činí 6,9 metru.
Pokud jde o nejvyšší zatížení přední nápravy, pak se dostáváme na 7,5 tuny, zatímco vzadu dokonce až na 13 tun. Přední náprava je odpružena pomocí listových per, zadní poté nabídne vzduchové měchy. V obou případech se o tlumení starají teleskopické tlumiče.
O brzdění se mimo vzduchových kotoučových brzd stará také volitelný hydrodynamický retardér 600 kW, respektive standardní motorová brzda 372 kW. Standardem jsou rovněž bezpečnostní systémy typu EBS, ESC, LDWS, AEBS.
V základní výbavě tahače TGR 1846 ELG najdete například tyto prvky:
- Automatická klimatizace o výkonu 6 kW
- 7“ multimediální systém
- USB porty a 12voltové zásuvky
- Tempomat
- Multifunkční volant
- Elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka
- Nastavitelný volant
- Imobilizér
- Centrální zamykání s dálkovým ovladačem
- Uzávěrka diferenciálu
- Digitální tachograf
- Odpružené sedadlo řidiče
- Elektricky ovládaná boční okna
- Přídavné topení do kabiny o výkonu 2 kW
- Varování před opuštěním jízdního pruhu
- Přední mlhová světla
- Elektrický zdvih kabiny
- Digitální přístrojový štít
- Lednice (55 l)
Volitelně můžete vybírat například z těchto prvků:
- Omezovač rychlosti
- Nastavitelné sedadlo spolujezdce
- Vyhřívané sedadlo řidiče
- Výstup pro PTO
- Hliníkové ráfky
- Technologii monitoringu tlaku v pneumatikách
- Nezávislou palivovou nádrž na 300 litrů
- Nízkoprofilový přední nárazník
- Akumulátory se zvýšenou kapacitou
Servisní síť je zajištěna formou smluvní dohody se sítí servisů Q-Service Truck a TIP Europe, proto se uživatelé nákladních automobilů BMC budou moci obrátit na střediska po celé Evropě (+ Turecko), včetně Česka. V naší republice bude servisní služby poskytovat rovněž skupina AMC a její síť, známá spíše se segmentu osobních a lehkých užitkových vozidel.
Standardní záruka na automobily BMC čítá 2 roky, nicméně lze ji ještě volitelně prodloužit až na 4 roky. Pokud jde o dodací doby, tak ty jsou 2 až 3 měsíce, ovšem k okamžitému dodání je připraveno zhruba 80 tahačů BMC TUGRA.
Cena testovaného modelu TGR 1846 ELG 4×2 začíná od 84 200 EUR bez DPH. Za vůz je zajisté možné zaplatit rovněž v českých korunách, a to vždy dle aktuálního směnného kurzu EUR/CZK. K dnešnímu dni by tedy vůz vyšel na 2 090 770 Kč bez DPH.
Mimo TGR 1846 ELG do Evropy vstupují také další nákladním automobily BMC, a to modely (nákladní vozy) s pohonem 4×2, 6×2, 6×4 či 8×4, připravené pro osazení libovolnou nástavbou na přání.
Evropští prodejci už nyní přijímají objednávky a zvou zájemce na testování jízdy a poznání vysoce užitkových nákladních automobilů BMC TUGRA. V Česku a na Slovensku prodej zajišťuje renomovaná společnost r-vehicles.eu, spadající do skupiny AMC.
Technické údaje BMC TUGRA TGR 1846 ELG
Motor | přeplňovaný vznětový řadový šestiválec |
Emisní norma | EURO 6 |
Max. výkon | 338 kW při 1 900 ot./min. |
Max. točivý moment | 2 150 Nm při 1 050 až 1 550 ot./min. |
Max. rychlost | 90 km/h (el. omezená) |
Převodovka | samočinná, 12 + 2 |
Pohon | 4×2, zadní |
Rozměry (délka, šířka/výška/rozvor) | 3 700 mm/2 545 mm /3 577 mm/3 700 mm |
Převis (přední/zadní) | 1 440 mm/825 mm |
Rozchod (přední/zadní) | 2 100 mm /1 835 mm |
Hmotnost šasi | 911 kg |
Celková hmotnost | 18 000 kg |
Užitečná zatížení
Užitečné zatížení přední nápravy | 5 473 kg |
Užitečné zatížení zadní nápravy | 2 230 kg |
Celkové užitečné zatížení | 7 703 kg |