Český trh, Novinky

Na český trh vstupují tahače turecké automobilky BMC TUGRA. Mají šanci proti zavedené konkurenci?

>Redakce Redakce
07 července, 2022

Turecká společnost BMC Otomotiv rozšiřuje svoje aktivity na evropském trhu, proto se i se svými  nákladními automobily rozhodla prostřednictvím soukromého importu vstoupit mimo Polska a Litvy  rovněž do České republiky a na Slovensko. 

Prvním reprezentantem, jaký se dostal na naši půdu, je tahač TGR 1846 ELG se zvýšenou střechou a  zesíleným ocelovým šasi. Tento automobil se vzduchově odpruženou kabinou a prostorem pro spaní  se pyšní přeplňovanou úspornou vznětovou pohonnou jednotkou FPT Cursor 11 ENT VI plnící emisní  normu Euro 6. 

Zastavěný šestiválec značky Fiat Powertrain Technologies o objemu 11,1 litru nabídne výkon 338 kW  při 1 900 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 2 150 Nm dostupný v rozmezí 1 050 až 1 550  otáček za minutu. 

Do motoru je dodáváno palivo z 600litrové nádrže, přičemž o selektivní katalytickou redukci se poté  stará vstřikování roztoku močoviny AdBlue, která je uložena v nádrži o objemu 80 litrů. 

Vozidlo je dále vybaveno jednospojkovou samočinnou převodovkou ZF, jež disponuje 12 rychlostmi  dopředu a dvěma dozadu. Maximální rychlost vozu je omezena na 90 km/h, poloměr otáčení pak činí  6,9 metru. 

Pokud jde o nejvyšší zatížení přední nápravy, pak se dostáváme na 7,5 tuny, zatímco vzadu dokonce  až na 13 tun. Přední náprava je odpružena pomocí listových per, zadní poté nabídne vzduchové  měchy. V obou případech se o tlumení starají teleskopické tlumiče. 

O brzdění se mimo vzduchových kotoučových brzd stará také volitelný hydrodynamický retardér 600  kW, respektive standardní motorová brzda 372 kW. Standardem jsou rovněž bezpečnostní systémy  typu EBS, ESC, LDWS, AEBS. 

V základní výbavě tahače TGR 1846 ELG najdete například tyto prvky: 

  • Automatická klimatizace o výkonu 6 kW 
  • 7“ multimediální systém 
  • USB porty a 12voltové zásuvky 
  • Tempomat 
  • Multifunkční volant 
  • Elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka 
  • Nastavitelný volant 
  • Imobilizér 
  • Centrální zamykání s dálkovým ovladačem 
  • Uzávěrka diferenciálu 
  • Digitální tachograf 
  • Odpružené sedadlo řidiče 
  • Elektricky ovládaná boční okna 
  • Přídavné topení do kabiny o výkonu 2 kW 
  • Varování před opuštěním jízdního pruhu 
  • Přední mlhová světla 
  • Elektrický zdvih kabiny
  • Digitální přístrojový štít 
  • Lednice (55 l) 

Volitelně můžete vybírat například z těchto prvků: 

  • Omezovač rychlosti 
  • Nastavitelné sedadlo spolujezdce 
  • Vyhřívané sedadlo řidiče 
  • Výstup pro PTO 
  • Hliníkové ráfky 
  • Technologii monitoringu tlaku v pneumatikách 
  • Nezávislou palivovou nádrž na 300 litrů 
  • Nízkoprofilový přední nárazník 
  • Akumulátory se zvýšenou kapacitou 

Servisní síť je zajištěna formou smluvní dohody se sítí servisů Q-Service Truck a TIP Europe, proto se  uživatelé nákladních automobilů BMC budou moci obrátit na střediska po celé Evropě (+ Turecko),  včetně Česka. V naší republice bude servisní služby poskytovat rovněž skupina AMC a její síť, známá  spíše se segmentu osobních a lehkých užitkových vozidel. 

Standardní záruka na automobily BMC čítá 2 roky, nicméně lze ji ještě volitelně prodloužit až na 4  roky. Pokud jde o dodací doby, tak ty jsou 2 až 3 měsíce, ovšem k okamžitému dodání je připraveno  zhruba 80 tahačů BMC TUGRA. 

Cena testovaného modelu TGR 1846 ELG 4×2 začíná od 84 200 EUR bez DPH. Za vůz je zajisté možné  zaplatit rovněž v českých korunách, a to vždy dle aktuálního směnného kurzu EUR/CZK. K dnešnímu  dni by tedy vůz vyšel na 2 090 770 Kč bez DPH. 

Mimo TGR 1846 ELG do Evropy vstupují také další nákladním automobily BMC, a to modely (nákladní  vozy) s pohonem 4×2, 6×2, 6×4 či 8×4, připravené pro osazení libovolnou nástavbou na přání. 

Evropští prodejci už nyní přijímají objednávky a zvou zájemce na testování jízdy a poznání vysoce  užitkových nákladních automobilů BMC TUGRA. V Česku a na Slovensku prodej zajišťuje renomovaná  společnost r-vehicles.eu, spadající do skupiny AMC.

Technické údaje BMC TUGRA TGR 1846 ELG 
Motor přeplňovaný vznětový řadový šestiválec 
Emisní norma EURO 6 
Max. výkon 338 kW při 1 900 ot./min.
Max. točivý moment 2 150 Nm při 1 050 až 1 550 ot./min. 
Max. rychlost 90 km/h (el. omezená) 
Převodovka samočinná, 12 + 2 
Pohon 4×2, zadní 
Rozměry (délka, šířka/výška/rozvor) 3 700 mm/2 545 mm /3 577 mm/3 700 mm 
Převis (přední/zadní) 1 440 mm/825 mm 
Rozchod (přední/zadní) 2 100 mm /1 835 mm 
Hmotnost šasi 911 kg 
Celková hmotnost 18 000 kg
Užitečná zatížení
Užitečné zatížení přední nápravy 5 473 kg
Užitečné zatížení zadní nápravy 2 230 kg
Celkové užitečné zatížení 7 703 kg

 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit