Renault Austral, který se představil v roce 2022, prezentuje spolu s modely Espace a Rafale hybridní nabídku značky Renault pro oživení segmentů C a D oznámené ve strategickém plánu Renaulution. Nyní je Austral po důkladní modernizaci.

Design nové kapoty, nárazníku a diamantových akcentů na maace chladiče se proměnil v duchu modelů Rafale a Espace. Nový je také přední a zadní světelný podpis. Z předchozího ročníků zůstávají čtyři laky karoserie, které doplňují nové odstíny modrá naxos a matná bílá nacré. Matné laky schiste satin a nacré satin jsou vyhrazeny pro výbavový stupeň esprit Alpine. Oblíbené dvoubarevné provedení karoserie se střechou v barvě černá etoilé je nyní k dispozici od výbavového stupně techno výše.
Na bočních prazích se objevují vodorovné lamely černě lakované, které chrání zadní blatníky před odřením. Podběhy kol a panely blatníků jsou rovněž v černé barvě, zatímco maska chladiče je v šedé barvě u výbavového stupně techno a v černé barvě u výbavového stupně esprit Alpine.
Pozná, kdo ho řídí
Nový Renault Austral je vybaven systémem rozpoznávání řidiče, který v této řadě nemá obdoby. Ten je ovládán kamerou integrovanou do levého sloupku dveří (A-sloupek).

Po aktivaci uživatelského profilu (uživatel se musí nejprve zaregistrovat prostřednictvím multimediálního displeje) se mohou při nástupu do vozu automaticky aktivovat následující personalizovaná nastavení: domovské menu, oblíbené rozhlasové a multimediální stanice, nastavení polohy řidiče (elektricky nastavitelné sedadlo řidiče a zpětná zrcátka), aplikace Google prostřednictvím multimediálního systému openR link.
Vyšší akustický komfort
Kromě lichotivého vzhledu nabízejí nová přední sedadla také lepší boční a ramenní oporu. K dispozici je nové čalounění, včetně čalounění “Aegean” z 98 % recyklovaného materiálu (k dispozici ve výbavových stupních evolution a techno).

Akustická izolace uvnitř vozu byla vylepšena díky novému těsnění dveří, novému designu základny zpětného zrcátka, který snižuje aerodynamický hluk, a v případě výbavového stupně esprit Alpine také díky laminovanému sklu předních dveří. Pod kapotou byla instalována účinnější akustická izolace a nové držáky motoru, které zlepšují klid a ticho na palubě tím, že tlumí vibrace motoru.
Styl není na úkor praktičnosti
V segmentu C vyniká nový Renault Austral lavicí ve druhé řadě, která je posuvná o 16 cm, dle potřeby ji lze sklopit do tří poloh (25°/27°/29°) a sklápí se ve 2/3-1/3. Cestující na zadních sedadlech mají k dispozici prostor pro kolena až 27,4 cm a prostor nad hlavou přes 90 cm, což jsou ideální proporce pro dlouhé cesty.
Přístup do zavazadlového prostoru usnadňuje elektricky se otevíratelné víko zavazadlového prostoru. Objem zavazadlového prostoru se liší v závislosti na motorizace: u motorizace mild hybrid s výkonem 160 k se pohybuje od 555 litrů do 1 761 litrů (v závislosti na konfiguraci lavice) a u full hybrid E-Tech motorizace s výkonem 200 k od 527 do 1 736 litrů. V zavazadlovém prostoru je k dispozici také 12V zásuvka.
Tři různá provedení
Interiér nového Australu ve výbavovém stupni evolution je zvenčí vybaven 18palcovými disky kol z lehkých slitin, multimediálním systémem openR link, výškově nastavitelným sedadlem spolujezdce, tmavými výplněmi dveří a středovou konzolí, jejíž povrch je z recyklovatelné textílie (TEP).

Výbavový stupeň techno zahrnuje chromované střešní lišty, bezpečnostními systémy (systém sledování mrtvého úhlu s aktivní korekcí jízdní dráhy, rear cross trafic alert s detekcí chodců, active emergency braking system s detekcí chodců a cyklistů). Výplně dveří jsou v šedém provedení.
Výbavový stupeň esprit Alpine černé střešní lišty, 20palcové disky kol z lehkých slitin v designu „Altitude“. Uvnitř je čalounění “Twill”, inspirované vzhledem karbonových vláken, doplněno prošíváním sedadel a lemováním bezpečnostních pásů v modré barvě. Přední sedadla, na jejichž opěradlech je vyšité písmeno A, jsou vyhřívaná a elektricky nastavitelná. Exkluzivní interiér doplňuje Alcantara na horní části sedadel, spodní části volantu, palubní desce a výplních dveří, prahové lišty s nápisem Alpine a hliníkové sportovní pedály.
Stabilně online
Obrazovka openR kombinuje 12palcový digitální přístrojový štít s 9palcovým nebo 12,3palcovým multimediálním displejem, v závislosti na verzi. S 9,3palcovým head-up displejem dosahuje zobrazovací plocha až 1 000 cm2, což odpovídá třem dotykovým tabletům.

Kromě rozšířené konektivity Bluetooth, CarPlay a Android Auto má multimediální systém nový grafický design a zvukovou sekvenci vyvinutou ve spolupráci s Jeanem-Michelem Jarrem.
Středová konzola je vybavena indukční nabíječkou, dvěma zásuvkami USB-C a 12V zásuvkou. Cestující na zadních sedadlech mají k dispozici dvě zásuvky USB-C a 12V zásuvku na zadní straně středové loketní opěrky.
Multimediální systém openR link s integrovanými systémy Google nabízí to nejlepší ze služeb a aplikací Google, včetně navigace Google Maps, hlasového asistenta Google Assistant a Google Play s více než 50 aplikacemi.
Pilíř hybridní image
Pohonnou jednotku mild hybrid 160 auto tvoří čtyřválcový 1,3litrový benzinový motor s turbodmychadlem a přímým vstřikováním, kterému asistuje startér-alternátor a 12V lithium-iontová baterie, spojená s automatickou převodovkou typu CVT. Nabízí kombinovanou spotřebu paliva 6,2 l/100 km a emise CO2 140 g/km. Motorizace full hybrid E-Tech o výkonu 200 k je spojena s inteligentní automatickou převodovkou s více režimy.

Hybridní architektura full hybrid E-Tech 200 k se skládá z tříválcového přeplňovaného zážehového motoru o objemu 1,2 l s výkonem 130 k (96 kW) a točivým momentem 205 Nm a dvou elektromotorů. Tato kombinace dokáže omezit spotřebu paliva v kombinovaném cyklu WLTP na 4,7 l/100 km a emise 106 g CO2 na km.
Díky rychlému řazení a inteligentnímu řízení poskytuje automatická převodovka dynamické zrychlení (z 0 na 100 km/h za 8,4 s) a akceleraci (5,6 s z 80 na 120 km/h). Zároveň funguje v režimech , kdy využívá pouze elektromotory, nebo spalovací motor, dále dynamické, nebo efektivní nastavení a nakonec upřednostnění spalovacího motoru, který zároveň nabíjí baterii.
Jistota všech čtyř kol
Austral je jediným modelem segmentu C zlepšuje potěšení z jízdy, bezpečnost a průměr otáčení díky víceprvkové zadní nápravě a systému řízení všech kol.

Průměr otáčení mezi obrubníky je se systémem 4Control advanced pouhých 10,1 metru oproti 11,2 metru u verzí bez tohoto systému. V zatáčkách a při změně směru jízdy je řízení vozu jisté a dynamické díky vylepšené kontrole náklonu. Dynamiku vozu a atmosféru interiéru lze přizpůsobit pomocí režimů Eco, Sport, Comfort a Personal.
5 systémů ADAS, 1 jediné kliknutí
Evropské nařízení GSR2 (General Safety Regulation II) vyžaduje, aby se některé asistenční systémy řidiče (ADAS) standardně aktivovaly při každém nastartování vozidla. V této souvislosti umožňuje tlačítko My Safety, umístěné na levé straně volantu, řidiči aktivovat preferovaná nastavení pěti systémů ADAS najednou jediným dotykem. Tyto volby přizpůsobení se provádějí prostřednictvím nabídky na multimediální obrazovce.
Autonomní podpora řidiče má sebejistější projev. Austral sleduje vpředu jedoucí vůz, udržuje se mezi pruhy a podle profilu trasy přizpůsobuje rychlost. Řidičovo chování vyhodnocuje jízdní asistent, který každou jízdu ocení bodovým skóre .




























