Technologie

Mercedes-Benz jako první zavádí autopilota 3. úrovně

>Redakce Redakce
14 prosince, 2021

Mercedes-Benz splňuje jako první výrobce automobilů na světě přísné legislativní požadavky předpisů EHK OSN č. 157 pro systémy automatizované jízdy úrovně 3. Spolkový úřad pro silniční provoz KBA (Kraftfahrt-Bundesamt) udělil na základě splnění požadavků technických registračních předpisů příslušné schválení, a umožnil automobilce tuto technologii nabízet na legislativně připravených trzích. 

Technický schvalovací předpis, na jehož základě může být takovýto systém homologován, vstoupil v platnost na začátku roku 2021. Německo tím převzalo roli průkopníka, když už v roce 2017 zařadilo systémy automatizované jízdy úrovně 3 do zákona o silničním provozu. Proto si první zákazníci budou moci pořídit již v první polovině roku 2022 Třídu S se systémem DRIVE PILOT, který jim umožní v husté dopravě nebo v dopravních zácpách na vhodných úsecích německých dálnic vysoce automatizovanou jízdu rychlostí až 60 km/h. Mercedes-Benz nabízí systém DRIVE PILOT nejprve na 13 191 kilometrech dálnic v Německu.

Volitelná výbava DRIVE PILOT usnadňuje řidiči řízení a umožňuje mu věnovat se vedlejším činnostem na centrálním displeji, například nakupování na internetu nebo vyřizování elektronické pošty v pojízdné kanceláři. Schválení systému platí také pro EQS.

Zvládá náročnější situace

DRIVE PILOT zpočátku přebírá řízení na vhodných úsecích dálnic a při husté dopravě do legislativně povolené nejvyšší rychlosti 60 km/h. Ovládací prvky jsou umístěny na věnci volantu nad pravou a levou prohlubní pro palec. DRIVE PILOT po své aktivaci řidičem reguluje rychlost jízdy, vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla a suverénně vozidlo řídí v jízdním pruhu. Systém vyhodnocuje a zohledňuje profil trasy, události na trase a dopravní značení. Systém reaguje i na nečekané dopravní situace, majáky vozidel IZS a samostatně na ně reaguje např. vyhýbacím manévrem v jízdním pruhu nebo brzděním.

Pokud řidič, např. kvůli akutnímu zdravotnímu problému, nepřevezme po uplynutí stanoveného času řízení vozidla ani po opakovaných a stupňovaných výzvách, zahájí systém řízené a přiměřené zpomalování vozidla až do úplného bezpečného zastavení. Současně se aktivují výstražná světla a u stojícího vozu také systém nouzového volání Mercedes-Benz. Vůz odemkne dveře a otevře okna, aby poskytovatelům první pomoci usnadnil přístup do vozidla. Vůz zároveň záchranným složkám odešle informace o své poloze.  

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit