Závod v Cléonu učinil nový krok ve své transformaci na elektrický pohon, když slavnostně otevřel novou výrobní linku elektromotorů “ePT-160kW”. Skupina Renault investovala od roku 2018 v závodě Cléon 620 milionů eur do průmyslové výroby 100% elektrických a hybridních motorů skupiny. Továrna, která je centrem odborných znalostí v oblasti výroby velmi výkonných elektrických a mechanických komponentů, bude mít od roku 2024 výrobní kapacitu více než 1 milion elektrifikovaných motorů ročně, včetně 500 000 elektrických motorů a 510 000 hybridních motorů.
Tento přechod na elektrický pohon, který byl zahájen v roce 2012, podporuje strategii skupiny, jejímž cílem je dlouhodobě rozvíjet své aktivity v oblasti elektrického hodnotového řetězce ve Francii, a ambici značky Renault, aby do roku 2030 byly osobní vozy v Evropě 100% elektrické.
Jose Vicente de los Mozos, průmyslový ředitel skupiny Renault, při této příležitosti řekl: “Závod v Cléonu, je největším výrobním centrem elektromotorů ve Francii. Dnešní den představuje novou etapu přechodu na elektrický pohon a pro 3 228 zaměstnanců závodu je výroba nového elektromotoru pro Renault Megane E-Tech zdrojem velké hrdosti.“
Výrobní závod zahrnuje 4 montážní linky a 2 navíjecí linky s výrobní kapacitou 120 000 motorů ročně a díky své flexibilní konstrukci by mohl vyrábět 240 000 motorů ročně.
Od roku 2015 se v závodě Cléon vyrábí elektrické hnací ústrojí pro vozy Renault Zoé, Twingo ZE, Kangoo ZE a Master ZE. Dnes rozšiřuje svou nabídku o průmyslově vyráběný motor “ePT-160 kW”, kterým bude vybaven i budoucí model Renault segmentu C. Od roku 2024 bude výroba rozšířena o motor “ePT-100 kW” pro budoucí elektromobil Renault 5 a od roku 2027 o novou generaci elektromotoru o výkonu 200 kW, který je navržen bez použití vzácných zemin a vyvinut ve spolupráci se společnostmi Valeo a Valeo Siemens eAutomotive.
Nový elektromotor vyvinutý v rámci aliance Renault-Nissan-Mitsubishi s výkonem 160 kW, motor “ePT-160kW”, bude vybavovat 100% elektrické modely Renault, včetně modelu Megane E-Tech Electric, vyráběného v závodě Douai v rámci uskupení ElectriCity.
Tento motor nové generace, který je na špičce inovací, je synchronní motor s vinutým rotorem, což je technologie, kterou skupina Renault používá již deset let a která nabízí vyšší účinnost než motor s permanentními magnety. Absence vzácných zemin navíc zajišťuje dodávky a zároveň omezuje jejich dopad na životní prostředí a výrobní náklady. Je kompaktnější a lehčí než motor v modelu Zoe, má vyšší výkon (96 a 160 kW) a lepší točivý moment (300 Nm). Nabízí veškeré potěšení z jízdy na elektřinu, včetně okamžitého zrychlení, které je dynamické a lineární.