Nedávno představená vlajková loď DS 9 je nejzajímavějším přírůstkem této mladé prémiové značky, která patří do koncernu Stellantis (dříve skupina PSA). DS 9 svým zaměřením míří proti klasickým reprezentantům vyšší střední třídy, jako je Mercedes třídy E, Audi A6 nebo Volvo S 90.

Dvojici SUV DS 3 a DS 7 a kompaktní hatchback DS 4 doplňuje nedávno uvedený vrcholný model DS 9. Jeho interiér lze srovnávat s nejlepšími prémiovými značkami. Všude najdete kvalitní materiály a vynikající dílenské zpracování. Odhlučnění interiéru je znamenité, komfort podtrhuje plavný podvozek a skvělá sedadla. Vzadu se sedí stejně pohodlně jako vpředu. Zatímco šířka interiéru je jen průměrná, prostor pro kolena je královský. I když jde o sedan, mezi sedákem a stropem jsme naměřili rovných 90 cm, což vyhoví postavám s výškou 190 cm. Solidní je i výška zadního sedáku nad zemí. Hodnota 35 cm je zárukou, že bude podpírat stehna v téměř celé délce.

Pouze na benzin

Na výběr jsou hned tři druhy pohonu, které využívají rozdílné verze benzinového motoru 1.6 l PureTech. Základní provedení je čistě benzinové a šestnáctistovka je u něj naladěna na 165 kW. O rovných 200 tisíc dražší plug-in hybrid E-Tense má celkový výkon shodný, tato hodnota je však výsledkem spolupráce spalovacího motoru se 133 kW a elektromotoru o výkonu 81 kW.

Další možností je výkonnější plug-in naladěný na 184 kW (benzinový 147kW, elektromotor 81 kW). Ceníková cena je 1 625 000 Kč. Vrcholem je verze E-Tense 4×4, která nabízí druhý elektromotor o výkonu 83 kW pohánějící zadní kola. Výsledek součinnosti spalovacího motoru a dvou elektromotorů je působivých 264 kW.

Skenování silnice upraví podvozek

Pod označením DS Active Scan Suspension se skrývá kombinace adaptivních tlumičů s kamerou pod čelním sklem. Tlumiče díky tomu reagují na změnu povrchu pod koly, a tak s předstihem upraví svoji charakteristiku. Výsledkem je vysoce komfortní jízda.

Spotřeba záleží na chuti dobíjet!

Aby byly výsledky objektivní, u plug-inů měříme spotřebu paliva vždy se zcela vybitými akumulátory. V tomto případě jsme v kombinovaném režimu naměřili 7,1 l/100 km. Pokud známe dojezd na elektřinu, která je v našem případě 37 km, lze jednoduše spočítat reálnou spotřebu.

Pokud plug-in zcela nabijeme každých 100 km, což je při jízdách do práce a zpět reálné, budeme jezdit za 4,5 l/100 km. Když dobíjecí cyklus protáhneme na 300 km, počítejme s 6,2 l/100 km. Pokud akumulátory nabijeme jen jednou za 500 km, budeme jezdit za 6,6 litru benzinu na 100 km.

Průměrné zůstatkové hodnoty

Ztrátu hodnoty lze označit za průměrnou. Po třech letech provozu a ujetí 90 000 km je zůstatková hodnota lehce pod 50 %. Znatelný rozdíl je při porovnání hybridního pohonu s klasickým zážehovým motorem, který má o více než 5 % vyšší ztrátu hodnoty.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
DS 9 E-Tense 225 plug-in hybrid
Motor, převodovka Vpředu napříč uložený 1,6litrový benzinový čtyřválec s turbem pohání přední kola, výkon 133 kW, točivý moment 300 Nm. Osmistupňová automatická převodovka; před ni vložený elektromotor, výkon 81 kW, točivý moment 320 Nm. Systémový výkon 165 kW.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4934/1855/1460 mm, rozvor 2895 mm. Zavazadlový prostor 510 litrů.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 1839/486 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1300/600 kg. 
Výkony Nejvyšší rychlost 240 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,3 s. Spotřeba kombinovaná 7,1 l/100 km (WLTP), spotřeba v elektrickém režimu 15,3–15,6 kWh/100 km (WLTP), maximální dojezd na jedno nabití 50 km (WLTP), kapacita baterie 11,9 kWh, objem nádrže 42 l.
CENA s DPH 1 525 000 Kč
 SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU – jízda s vybitým akumulátorem (l/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
8,1/6,1 5,7/7,7 7,1
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY 
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax)
90 000 3 roky 55,84 %
150 000 3 roky 49,10 %
210 000 3 roky 42,37 %
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Design, dílenské zpracování Kratší dojezd na elektřinu (37 km)
Prostorný interiér, jízdní komfort Nízká hmotnost brzděných přívěsů (jen 1300 kg)
Nabídka vyspělých asistenčních systémů  
Plug-in umí nabídnout i pohon 4×4 a výkon 264 kW  

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit