18. března 2025

Opel Insignia řadíme mezi nejpovedenější a u verze s pohonem všech kol také po technické stránce i nejzajímavější automobily střední třídy. Sportovně laděná verze GSi navíc přináší solidní porci zábavy. Při aktivaci programu Rease dokáže například zcela vypnout stabilizační systém, a tak lze bez omezení driftovat.

Opel své nové modely staví ve spolupráci s francouzským PSA. Insignia je posledním modelem, který využívá původní platformu Opelu. S Peugeotem 508 tedy nemá nic společného, což přináší i výhody. Peugeot 508 je zcela novým automobilem, což je znát především na jízdních vlastnostech, designu a nejmodernějších technologiích včetně asistenčních systémů. Vnitřní prostor je ale v daném segmentu střední třídy podprůměrný. Zvláště vzadu u verze sedan. Opel Insignia je v tomto ohledu velkorysý a uvnitř naopak patří k největším autům střední třídy. Oproti peugeotu také umí nabídnout pohon všech kol a ve verzi GSi je více sportovní a levnější.

Technologická modernizace

Předloni byla insignia výrazně modernizována. S nejvyšší výbavou (pro dvě střední za příplatek) insignia dostala nové adaptivní světlomety IntelliLux LED Pixel Light, jejichž každý světlomet obsahuje 84 diod namísto předchozích 16. Zrychlilo se jejich natáčení i kvalita světelného paprsku.

Výrazně lepší jsou asistenty řidiče včetně adaptivního tempomatu. Novinkou jsou digitální couvací kamery kombinované s příplatkovým asistentem pro couvání. Ten detekuje objekty ve vzdálenosti do 20 metrů a úhlu 90 stupňů na obou stranách vozu.

Sportovec GSi

Insignia nabízí pestrou nabídku pohonných jednotek a převodovek včetně pohonu 4×4. Na vrcholu stojí sportovní verze GSi, která toho umí skutečně hodně. Dvoulitrový čtyřválec nabízí 169 kW a pohání přední kola. Aktivací tlačítka ale lze přiřadit i pohon zadních kol, který pak díky aktivnímu dvouspojkovému diferenciálu pracuje podobně jako trvalý pohon všech kol známý u Subaru, větších audi či BMW.

Dlouhým dvojitým stisknutím deaktivačního tlačítka ESP pak lze vyvolat aktivaci závodního programu a na displeji lze dále potvrdit úplnou deaktivací stabilizačního systému. Zvláště na sněhu nebo mokru pak lze užít nebývalé zábavy, kterou vám drtivá většina běžných značek už bohužel nabídnout neumí. Ve sportovním programu se také výrazně upraví útlumová charakteristika adaptivního podvozku FlexRide.

Pohon 4×4 zvyšuje spotřebu o 0,8 l/100 km

Na téměř pětimetrový liftback s pohonem všech kol je naměřená kombinovaná spotřeba benzinu přívětivá (8,6 l/100 km). Při jízdě s pohonem všech kol je pak nutné počítat s nárůstem spotřeby o 0,8 l/100 km. Podrobnosti naleznete v příslušných tabulkách.

TCO i ztráta hodnoty jsou s ohledem na povahu vozu v daném segmentu nízké.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADN ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Opel Insignia 2.0 Gsi 
Motor, převodovka Vpředu napříč uložený zážehový přeplňovaný čtyřválec pohání přední nebo všechna kola, objem 1998 cm3, výkon 169 kW při 5000 1/min, točivý moment 350 Nm při 1500–4000 1/min. Samočinná devítistupňová převodovka.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4897/1863/1455 mm, rozvor 2829 mm. Zavazadlový prostor 0,490/1,450 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost pětimístné verze 1725/515 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1500/750 kg.
Výkony Nejvyšší rychlost 237 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,4 s, z 0 na 200 km/h za 31,1 s.  Spotřeba kombinovaná dle WLTP 7,9–8,8 l/100 km, CO2 179–200 g/km.
CENA s DPH 989 990 Kč
SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU (l/100 km)
  Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
Jízda s předním pohonem 8,9/6,8 6,3/7,7 8,6
Jízda s aktivovaným pohonem 4×4 9,9/7,4 6,8/8,4 9,4
Zůstatkové hodnoty
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax)
90 000 3 roky 51,10 %
150 000 3 roky 44,77 %
210 000 3 roky 38,44 %
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Jízdní vlastnosti, potěšení z jízdy Vyšší spotřeba s aktivním pohonem 4×4 (+0,8 l/100 km)
Funkčnost adaptivního podvozku a pohonu 4×4 Zůstatkové hodnoty dieselů (oproti zážehovým motorům nižší o 10 %)
Výtečná ergonomie při řízení, mimořádně komfortní sedadla  
Vnitřní prostor  

 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit