| Náklady na elektřinu v aktuální sazbě 4,50 Kč/kWh | 0,74 Kč/km |
| Dlouhodobá spotřeba elektřiny v rámci testu | 16,4 kWh/100 km |
| Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +9 °C | 275 km |
Nový Citroën C4 dokáže nabídnout jak zážehové a vznětové motory s výkony od 74 do 114 kW, tak čistě elektrický pohon se 100kW elektromotorem a reálným dojezdem až 300 km. Oproti srovnatelně vybavené benzinové verzi je o 310 000 Kč dražší a o 300 kg těžší.

Na nevšední vzezření modelů značky Citroën jsme si už zvykli. S C4 však značka prezentuje novou vizi moderních hatchbacků kombinujících přednosti několika segmentů. Zatímco horní část se nechala inspirovat elegantními tvary kupé, v té spodní poznáváme charakteristické prvky SUV. Vedle solidní světlé výšky 156 mm na sebe pozornost poutají litá kola s průměrem až 18 palců. Dalším benefitem této koncepce je vyšší posed řidiče zajišťující příkladnou viditelnost do všech stran. Ve městě potěší spodní hrana dveří chráněná plastovým krytem, který je už pouhým designovým pozůstatkem airbumpů poprvé použitých na C4 Cactus.
Elektrický citroën svou délkou (4360 mm) a rozvorem (2670 mm), ale také cenou poráží své konkurenty, kterými je například Volkswagen ID.3 nebo Kia e-Niro.
Koncernová technologie, dojezd 275 km
V případě elektrické verze není na fantazii prostor. Najdeme zde koncernově identický elektromotor s výkonem 100 kW a točivým momentem 260 Nm. Tato kombinace poskytuje zejména v městském prostředí 1616 kg těžkému citroënu svižné jízdní vlastnosti. Akumulátor s kapacitou 50 kWh také dobře známe, ovšem díky aerodynamickému tvaru s ním má ë-C4 ujet o 10 km dále než v případě Peugeotu e208 a Opelu Corsa-e. To se nám ale v testu nepotvrdilo. Dojezd je stejný. Výhody aerodynamičtější karoserie zřejmě devalvuje vyšší hmotnost většího a lépe vybaveného citroënu.

Umístění baterií do spodní části šasi pomohlo snížit těžiště a v kombinaci s tlumiči vybavenými hydraulickými dorazy je ë-C4 vysoce komfortním vozem. Sportovní ambice od podvozku ale nečekejte.
Mezi další dostupné technologie dodávané již v základu paří tempomat s omezovačem rychlosti, asistent rozjezdu do kopce, hlídání jízdního pruhu a aktivní protikolizní systém. Citroënu ë-C4 nedělá problém ani částečně autonomní jízda 2. úrovně, kdy na dálnici teoreticky řidič nemusí zasahovat do řízení.
Na plně nabitý akumulátor jsme na našem testovacím okruhu v běžném provozu ujeli 275 km. Stejně jako u jiných elektromobilů, i v citroënu jsme si topili. Při úspornějším jízdním stylu pak lze ujet i lehce přes 300 km. Využitelná kapacita akumulátoru je 45 kWh.
Nabito za 30 minut nebo 31 hodin
Citroën může využít rychlonabíjecí stanice o výkonu až 100 kW. V takovém případě lze získat 80 % kapacity za pouhých 30 minut. K nabíjecí stanicí ale většinou stejně nepřijedete se zcela prázdným akumulátorem, a tak vaše nabíjecí přestávka bude většinou ještě o dost kratší.

V domácím prostředí lze využít třífázový wallbox o výkonu 11 kW. Do plného nabití bude stačit necelých 5 hodin. Spíše nouzově také lze využít běžnou jednofázovou zásuvku. Nabíjení do 100 % ale zabere přes 31 hodin.
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
| ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE Citroën ë-C4 |
|
| Motor, převodovka | Vpředu uložený elektromotor pohání přední kola, výkon 100 kW, točivý moment 260 Nm. Převodovka samočinná s pevným převodovým poměrem. |
| Rozměry | Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4360/1800/1520 mm, rozvor 2670 mm. Zavazadlový prostor 0,380/1,250 m3. |
| Hmotnosti | Provozní/užitečná hmotnost 1616/384. |
| Výkony | Nejvyšší rychlost 150 km/h (omezena), zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,5 s. Spotřeba 18,3 kWh/100 km, (WLTP), maximální dojezd 350 km (WLTP), kapacita akumulátoru 50 kWh (využitelná 45 kWh). |
| CENA s DPH | 814 900 Kč |
| SPOTŘEBA ELEKTŘINY V RÁMCI TESTU (kWh/100 km) | ||
| Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
| 15,6/17,1 | 15,4/21,5 | 17,9 |
| ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH SPOLEČNOSTI EUROTAX | ||
| Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota (Eurotax) |
| 90 000 | 3 roky | 53,47 % |
| 150 000 | 3 roky | 46,94 % |
| 210 000 | 3 roky | 40,42 % |
| CELKOVÉ HODNOCENÍ | |
| KLADY | ZÁPORY |
| Dojezd, výkon a zrychlení | Oproti konvenční verzi o 300 kg vyšší pohotovostní hmotnost |
| Cena, vysoké zůstatkové hodnoty | Absence prostoru pro rezervní kolo |
| Vnitřní prostor, jízdní komfort | Neposedná zadní náprava na nerovnostech v zatáčkách |




























