| Náklady na elektřinu v aktuální sazbě 6,50 Kč/kWh | 1,03 Kč/km |
| Dlouhodobá spotřeba elektřiny v rámci testu | 15,9 kWh/100 km |
| Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +13 °C | 305 km |
Hyundai Inster lze pořídit od 399 993 Kč bez DPH a tak se společně s Dacii Spring stává nejdostupnějším elektromobilem na trhu. Inster ale není jen o ceně. Výjimečný je po technické a prostorové stránce. Pohodlně se v něm například vyspí dva cestující.

Inster vstupuje na trh ve dvou verzích. Provedení Eco má akumulátor o kapacitě 42 kWh, výkon elektromotoru je 71 kW. Model Power pak nabízí 49kWh akumulátor a výkonnější elektromotor (85 kW).
Stejnosměrné nabíjení je u silnější verze možné až 85 kW (u slabší 72 kW). Využít ji ale lze na nabíječce s výkonem přes 120 kW, palubní nabíječka je 11kW. U základní výbavy Smart je na přání možné dostat tepelné čerpadlo, od druhého stupně Style je již bez příplatku.
U takto kompaktního auta je také zajímavá možnost mít funkci V2L s vnější a vnitřní zásuvkou s výkonem až 3,6 kW. Připojit lze tedy širokou škálu elektrických spotřebičů.
Reálný dojezd až 380 km
Testovali jsme výkonnější verzi s větším akumulátorem o využitelné kapacitě 49 kWh. Na plně nabitý akumulátor jsme ujeli od 275 km do 380 km. Při jízdě bez topení a jen po městě a okresních silnicích jsme dosáhli spotřeby 12,8 kWh/100 km. V tomto případě je možné na plně nabitý akumulátor ujet 380 km. Zapnuté topení dojezd zkrátí o 20 až 40 km. Pro nás je nejdůležitější naměřený dojezd 305 km v kombinovaném režimu se zapnutým topením a při venkovní teplotě 5 °C. Dojezd odpovídá skutečné spotřebě 15,9 kWh/100 km (palubní počítač ukazoval spotřebu 15,2 kWh/100 km).

Zapnuté topení u verze s tepelným čerpadlem pak při teplotách kolem 7 °C zkrátí dojezd o 15 km, při velkých mrazech ale i o 30 km. Inster jsme také mohli vyzkoušet v mrazech při -7 °C. Dosáhli jsme spotřeby 17,5 kWh/100 km, dojezd v tomto případě klesl na 275 km.
Cena tohoto výkonnějšího insteru startuje na 639 990 Kč s DPH. Pro firmy při odběru už od jednoho vozu je cena snížena na 429 414 Kč bez DPH (519 591 Kč s DPH). Slabší verze je dokonce za cenu od 399 993 Kč bez DPH.

Servisní intervaly jsou nastaveny po 30 000 km nebo dvou letech. Průměrná cena jedné servisní prohlídky při nájezdu 210 000 km je 9615 Kč s DPH. Nejdražší servisní prohlídky jsou po ujetí 180 000 km (17 224 Kč s DPH) a 210 000 km (12 963 Kč s DPH).
Mimořádná variabilita interiéru
Mimořádná je variabilita sedadel. Ta přední lze posouvat o úctyhodných 22 cm, ta zadní pak o 16 cm a díky tomu se mění i objem zavazadlového prostoru od 238 do 351 l. Při zcela posunutých předních a zadních sedadlech dozadu je míra komfortu 104/75 cm. Jinými slovy, prostor pro kolena cestujících je vzadu stejný jako například v obří Škodě Kodiaq nebo Volkswagenu Passat. V této konfiguraci se ale zavazadlový prostor smrskne na minimum.

Dalším trumfem je možnost sklopit opěradla všech čtyř sedadel a vytvořit postel o rozměrech 205×120 cm.
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
| ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE Hyundai Inster Power 49 kWh |
|
| Motor, převodovka | Vpředu uložený synchronní elektromotor s permanentním magnetem pohání přední kola. Výkon 85 kW, točivý moment 147 Nm. Jednostupňová samočinná převodovka. |
| Rozměry | Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 3825/1610/1610 mm, rozvor 2580 mm. Zavazadlový prostor 0,280 až 0,351/1,059 m3. |
| Hmotnosti | Provozní/užitečná hmotnost 1498/322 kg. |
| Výkony | Nejvyšší rychlost 150 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,6 s, využitelná kapacita akumulátoru 49 kWh, kombinovaná spotřeba dle WLTP 14,9–15,1 kWh/100 km. |
| Akční cena s DPH | 519 591 Kč |
| SPOTŘEBA ELEKTŘINY V RÁMCI TESTU (kWh/100 km) | ||
| Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
| 14,9/14,5 | 14,2/22,1 | 15,9 |
| ZŮSTATKOVÉ HODNOTY SPOLEČNOSTI EUROTAXGLASS´S | ||
| Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota |
| 30 000 km | 3 roky | 60,10 % |
| 90 000 km | 3 roky | 53,10 % |
| 150 000 km | 3 roky | 45,90 % |
| CELKOVÉ HODNOCENÍ | |
| KLADY | ZÁPORY |
| Variabilita interiéru, vnitřní prostor | Jen menší výkonový rozdíl mezi nabízenými verzemi |
| Snadné rozložení do lůžkové úpravy | Větší rozptyl cen náhradních dílů |
| Dojezd, spotřeba, TCO | O 67 km nižší dojezd verze Cross kvůli integrovanému střešnímu nosiči |
| Atypický design | |
| Cena | |




























