Dlouhodobá spotřeba elektřiny 22,9 kWh/100 km
Dlouhodobá spotřeba s nákladem 500 kg 25,1 kWh/100 km
Skutečný dojezd při teplotě +27 °C 296 km s výkonnějším akumulátorem

Koncern Stellantis na jaře letošního roku překvapil, když z nabídky pro lehká užitková auta Peugeotu vyřadil všechny spalovací motory, přičemž to samé se stalo i u sesterských modelů od Opelu a Citroënu. V případě Peugeotu Traveller je dokonce elektromotor od letošního roku jedinou možností.

Elektrické verze se stávají realitou ve všech automobilových kategoriích a velká MPV nejsou výjimkou. V případě Peugeotu Traveller je tedy elektromotor jedinou pohonnou jednotkou. Kdo chce naftový dvoulitr pro přepravu osob, ten si u Peugeotu nepomůže ani užitkověji zaměřeným dvojčetem expert, zatímco u sesterského Citroënu Jumpy existuje alespoň možnost šestimístného polokombi s naftovým motorem a homologací v kategorii N1.

Zajímavostí řešení od Peugeotu je unifikace elektrického pohonu napříč modelovými řadami. Proto elektrický traveller nabízí stejné základní parametry jako menší e-rifter i malý hatchback e-208. Konkrétně jde o elektromotor o výkonu 100 kW a akumulátor s kapacitou 50 kWh. Mercedes-Benz EQV je konkurencí pro traveller jen formálně díky velikosti karoserie – má totiž výkon 150 kW a 90kWh baterii, ale taky o více než 600 tisíc vyšší základní cenu.

Elektrická dodávka znatelně zdražila

Za nejlevnější provedení Peugeot žádá 1,11 milionu korun bez DPH, tedy 1,343 milionu s daní. Verze s prodlouženým zadním převisem stojí o symbolických 30 tisíc více, za kapacitu baterie zvýšenou o polovinu, tedy na 75 kWh, se připlácí 160 tisíc s daní. Bez ohledu na zvolenou variantu je nosnost vždy podobná, v základní výbavě vždy přesahuje 900 kg – i u dlouhé verze s větší baterii.

Sympatické je, že veškerá výbava související s využitelností elektrického pohonu je součástí standardní výbavy. Samozřejmostí je tedy palubní třífázová nabíječka s příkonem 11 kW, možnost nabíjet stejnosměrně výkonem až 100 kW (dobití na 80 % trvá dle velikosti baterie 32 nebo 48 minut), elektrické přídavné topení a také programovatelné ohřátí nebo vychlazení interiéru před jízdou. Připlatit je tedy potřeba jen za jiný kabel než základní pro nabíjení 1,8 kW z domácí zásuvky na 8A rozvaděči.

Technika z osobních automobilů svědčí výrobním nákladům a zjednodušení servisních úkonů, zároveň ale přináší největší nevýhodu v podobě dojezdu, který je dle normy WLTP 231 km v případě menší baterie a 329 km u té větší. V rámci našeho měření jsme ale ujeli jen 196 km (s nákladem 500 kg pak 179 km), respektive 296 km (271 km s nákladem) se znatelně výkonnějším, ale také dražším akumulátorem (+160 000 Kč bez DPH).

Oproti konkurenci znatelně levnější

Dojezd je tedy i u výkonnější verze akumulátoru jen průměrný. I když jsme při měření měli naplno zapnutou klimatizaci, lze předpokládat, že v mrazivých dnech bude dojezd ještě o něco nižší. Na druhou stranu lze traveller pořídit za rozumné peníze. Základní verze vyjde na polovinu toho, co stojí jediný reálný konkurent od Mercedesu.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Peugeot e-Traveller
Motor, převodovka Vpředu napříč uložený elektromotor pohání přední kola, výkon 100 kW při 3673–12 000 otáčkách, točivý moment 260 Nm při 300–3673 otáčkách. Jednostupňová samočinná převodovka.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4956/1920/1890 mm, rozvor 3275 mm. Zavazadlový prostor 0,640 m3 (za 3. řadou sedadel), 1,7 m3 (za 2. řadou sedadel), 3,2 m3 (za první řadou sedadel).
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 1969/981 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1000/750 kg. 
Výkony Nejvyšší rychlost 130 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h 12,1 s. Spotřeba kombinovaná 21,7–26,1 kWh/100 km (WLTP), maximální dojezd 231nebo 329 km (WLTP), kapacita baterie 50 kWh (standardní), 75 kWh (za příplatek).
CENA bez DPH 1 270 000 Kč bez DPH (1 110 000 Kč s menším akumulátorem) 
 SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU (kWh/100 km). Údaje v závorce platí pro jízdu s nákladem 500 kg.
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
19,8/20,2 (23,5/22,1) 21,5/35,2 (21,6/32,5) 22,9 (25,1) 
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH  SPOLEČNOSTI EUROTAX
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax)
90 000 3 roky 55,68 %
150 000 3 roky 48,70 %
210 000 3 roky 41,72 %
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Solidní dojezd u verze s výkonnějším akumulátorem Již nelze objednat verzi se spalovacím motorem
Prostorný interiér, jízdní komfort Dojezd se slabším akumulátorem
Solidní zůstatkové hodnoty TCO kvůli pořizovací ceně

 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit