12. června 2024
Náklady na elektřinu v aktuální sazbě 6,50 Kč/kWh 1,36 Kč/km
Dlouhodobá spotřeba elektřiny v rámci testu 20,9 kWh/100 km
Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +10 °C 367 km

Enyaq Coupé RS iV se od základního modelu liší jen líbivější karoserií. Technický základ je jinak shodný. Lepší aerodynamika by měla zaručit delší dojezd. To se nepotvrdilo. Spotřebou tak elektrické kupé řadíme k průměru.

Enyaq lze považovat za vlajkovou loď značky. Jednak stojí na vrcholu ceníku, nabízí nejvyšší výkon, ale také v něm najdeme nejlepší techniku, kterou má Škoda aktuálně k dispozici. Mezi neprémiovými značkami řadíme Škodu Enyaq společně s Volkswagenem ID.4/ID.5, Hyundaiem Ioniq 5, Kiou EV6 k nejpovedenějším elektrickým SUV na trhu. Enyaq nezklame vnitřním prostorem, komfortem i dynamikou jízdy, výkonem ani dojezdem. Pokud bychom měli velmi jednoduše popsat vnitřní prostor enyaqu, nachází se přesně mezi modely Kodiaq a Karoq.

To samé platí i pro verzi Enyaq Coupé, která se liší jen líbivější karoserií. Styl kupé samozřejmě pomáhá aerodynamice a zas až tak moc neubírá na vnitřním prostoru. Nad zadním sedákem je k dispozici 90 cm, což je pouze o 2 cm méně a je to zároveň dost, aby se dozadu usadily i vzrostlejší postavy s výškou nad 180 cm. Papírově neutrpěl svažující se střechou ani zavazadlový prostor. Tvar prostoru ale není tolik pravidelný. Po sklopení sedadel už je enyaq větší, ale opět to není nikterak závratný rozdíl. Svažující se střecha ale přeci jen bude limitující u převozu rozměrnějšího nákladu. Jiné je i naladění podvozku, které je tužší a odpovídá povaze označení RS. 

Výkon 220 kW lze využít jen občas

Vrcholný model Enyaq Coupé RS iV využívá to nejlepší z koncernové techniky, tedy nejvýkonnější akumulátor s využitelnou kapacitou 77 kWh a dva elektromotory se systémovým výkonem 220 kW.

Zde je ale potřeba uvést, že tento plný výkon je k dispozici pouze při splnění několika proměnných. Především nesmí kapacita akumulátorů klesnout pod 70 % a motory i akumulátor se musejí nacházet poblíž teplotního komfortu. Pokud tomu tak není, výkon podle okolností klesá na 190 až 160 kW.

Dva motory, vyšší spotřeba

Oproti Enyaqu Coupé s jedním motorem (150 kW) a zadním pohonem je naměřená spotřeba u verze s pohonem všech kol a dvěma motory o téměř 4 kWh/100 km vyšší (20,9 kWh/100 km), a tak v praxi ujedete o 80 km méně. Velkou výhodou verze 4×4 je ale možnost tahat přívěsy o hmotnosti až 1400 kg. Verze se zadním pohonem zvládne jen 1000 kg. Uvedený dojezd a spotřeba platí při jízdě se zapnutým topením a venkovní teplotě 10 °C. Pokud teplota klesne výrazněji pod bod mrazu, je nutné počítat s dalším navýšením spotřeby. Při teplotě -5 °C jsme naměřili dojezd v kombinovaném režimu 335 km, spotřeba vzrostla na 23 kWh/100 km.

S představením verze kupé přišla automobilka také s modernizovaným softwarem managementu baterie. Při nabíjení stejnosměrným proudem lze nyní využít příkon až 135 kW. S použitím hojně rozšířeného wallboxu Škoda iV Charger o výkonu 11 kW dobijete enyaq za 7 hodin a 30 minut.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Škoda Enyaq Coupé RS iV, 220 kW, 4×4
Motor, převodovka Asynchronní a synchronní elektromotor pohání přední a zadní kola. Systémový výkon 220 kW, točivý moment 460 Nm. Samočinná převodovka – stálý redukční převod. 
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4653/1879/1607 mm, rozvor 2772 mm. Zavazadlový prostor 0,570 m3. 
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 2255/448 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1400/750 kg. 
Výkony Nejvyšší rychlost 180 km/h, naměřené zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,6 s, z 0–150 km/h za 12,5 s. Spotřeba kombinovaná 17,2–18,1 kWh/100 km dle WLTP, maximální dojezd 505 km dle WLTP, kapacita akumulátoru 82 kWh (využitelná 77 kWh).
CENA s DPH 1 704 900 Kč
 SPOTŘEBA ELEKTŘINY V RÁMCI TESTU (kWh/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
17,0/16,9 16,2/26,3 20,9
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH  SPOLEČNOSTI EUROTAX
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax)
90 000 3 roky 56,70 %
150 000 3 roky 49,70 %
210 000 3 roky 42,70 %
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Dojezd, spotřeba, zrychlení Vyšší spotřeba u verze 4×4 a jen průměrný dojezd v zimě
Prostorný interiér, jízdní vlastnosti Plný výkon motorů 220 kW je k dispozici jen za určitých okolností
Zůstatkové hodnoty  
Solidní rychlost nabíjení (až 135 kW)  

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit