Dlouhodobá spotřeba nafty: | 6,1 l/100 km |
Dlouhodobá spotřeba nafty s nákladem 500 kg | 6,8 l/100 km |
Na přelomu loňského roku se začala prodávat pátá generace Volkswagenu Caddy, která využívá stejnou platformu MQB jako nový golf. Pokrok v jízdních vlastnostech, ale i použitých technologiích je velký. Nyní je k dispozici prodloužená verze Maxi i poloterénní PanAmericana.
Nový Volkswagen Caddy se hned po roce od uvedení na trh stává společně s Renaultem Kangoo lídrem segmentu. Sluší se také říci, že výsledkem rozsáhlé spolupráce značek Ford a Volkswagen v oblasti užitkových vozidel je nový Tourneo Connect, který z nového Volkswagenu Caddy vychází. Vůbec poprvé tedy může být k dispozici také s pohonem všech kol. To, co tedy platí pro Volkswagen Caddy, lze vztáhnout také pro Ford Tourneo Connect.
Benefitních 35 cm
Prodloužená verze nás potěšila v celé řadě ohledů. Oproti krátké verzi narostl rozvor o 215 mm (2970 mm). Zajímavostí je, že o stejnou délku se prodloužily také boční posuvné dveře, které zasahují až k zadním podběhům. Díky tomu je znatelně lepší přístup do interiéru. Delší je i převis za zadními koly (+138 mm). Celková délka tak narostla o znatelných 353 mm (celková délka 4853 mm).
Velkorysé vnější rozměry jsou patrné i uvnitř. Ve druhé řadě je nadprůměrný prostor ve všech směrech a dostatek prostoru je i ve třetí řadě sedadel.
Návštěva servisu přijde na 7400 Kč
Servisní náklady počítáme u všech automobilů do ujetí 210 000 km. Po tomto nájezdu provozovatel caddy zaplatí za pravidelné servisní prohlídky díky delším servisním intervalům (30 000 km) jen 51 600 Kč bez DPH. Průměrná cena jedné prohlídky tak vyjde na 7400 korun bez DPH. Při nadměrném opotřebení vozidla může být samozřejmě tato částka vyšší.
Výměna rozvodového řemene je předepsána až po ujetí 210 000 Kč. Cena dílů vyjde na 5480 Kč, cena práce na 2970 Kč.
Caddy drží na uzdě i ceny nejběžnějších originálních náhradních dílů. Levné je například čelní sklo (4882 Kč bez DPH), kompletní vnější zpětné zrcátko (6543 Kč) nebo zadní nárazník (6632 Kč). Naopak s vyšší cenou je nutné počítat u předních světlometů v případě, že jsou kompletně vybavené technologií LED (17 082 Kč bez DPH).
Pořizovací cenou se caddy nepodbízí, investice se ale částečně vrátí díky mimořádně vysoké zůstatkové hodnotě. Po třech letech provozu a ujetí 90 000 km je zůstatková hodnota mimořádných 57 %.
Modernizované, úsporné motory
Naše testovací verze byla vybavena nejvýkonnějším vznětovým čtyřválcem 2.0 TDI 90 kW. Tento motor je k dispozici ještě ve výkonech 55 a 75 kW a všechny se vyznačují mimořádně nízkou spotřebou. V praxi jsme v kombinovaném režimu jezdili za 6,1 l/100 km.
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE VW Caddy Maxi 2.0 TDI |
|
Motor, převodovka | Vpředu napříč uložený vznětový čtyřválec pohání přední kola. Zdvihový objem 1968 cm3, výkon 90 kW při 2750–4250 1/min, točivý moment 320 Nm při 1600–2500 1/min. Šestistupňová ručně řazená převodovka. |
Rozměry | Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4853/1855/1798 mm, rozvor 2970 mm. Zavazadlový prostor v pětimístné konfiguraci do výšky stropu/opěradel 1,720/1,057 m3. |
Hmotnosti | Provozní/užitečná hmotnost 1648/572 kg, hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1500/750 kg. |
Výkony | Nejyšší rychlost 187 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,6 s, kombinovaná spotřeba dle WLTP 4,8 l/00 km. |
CENA | 812 810 s DPH |
SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU (l/100 km). Údaje v závorce platí pro jízdu s nákladem 500 kg. | ||
Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
6,8/5,0 (7,4/5,3) | 4,7/6,4 (4,8/6,5) | 6,1 (6,8) |
Zůstatkové hodnoty | ||
Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota (Eurotax) |
90 000 | 3 roky | 56,80 % |
150 000 | 3 roky | 49,90 % |
210 000 | 3 roky | 43,00 % |
CELKOVÉ HODNOCENÍ | |
KLADY | ZÁPORY |
Vnitřní prostor, vysoký jídzní komfort | Prodej verze CNG až koncem roku |
Jízdní vlastnosti | Absence pohonu 4×4 u zážehového motoru |
Zůstatková hodnota, TCO | Oproti předchůdci nižší užitečná hmotnost |