Skutečné náklady na palivo s vybitým akumulátorem 3,68 Kč/km
Dlouhodobá spotřeba benzinu s vybitým akumulátorem 8,6 l/100 km
Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +12 °C 36 km

Nový mutlivan budí vášně. Jestliže je benzinový dvoulitr nečekaně dobrý a tradiční TDI dává vyniknout přednostem modelu s polooficiálním označením T7, pak plug-in hybrid je dalším milým překvapením. Dali jsme si práci a vyzkoušeli ho i s přívěsem.

Sázka na technický základ spřízněný s osobními vozy dává multivanu dosud nevídané možnosti. Ať jde o rozsah volitelné výbavy, na kterou konkurenti na platformách užitkových vozů jednoduše nemají odpověď, efektivnější využití vnitřního prostoru, jízdní vlastnosti nebo nakonec i paletu nabízených pohonů.

A tak se v nabídce po boku klasických benzinových a naftových čtyřválců vyskytuje i možnost označená eHybrid. Tato varianta, která se vyznačuje výkonem 160 kW a emisemi CO2 maximálně 48 g/km, je zajímavá už prostým faktem, že existuje. Jiné tak velké auto s plug-in hybridním pohonem totiž po ukončení výroby Fordu Tourneo Custom PHEV na trhu neexistuje. Ano, máme tu ještě velké SUV Ford Explorer, je to ale SUV a navíc tento plug-in emisemi nedosáhne na elektrické registrační značky, a tak se na něj nevztahují z toho plynoucí výhody.

Za příplatek 107 000 Kč

Z uživatelského hlediska je přitom Multivan eHybrid mnohem všestrannější a potěší i rozumným příplatkem 107 tisíc korun oproti výkonově srovnatelnému benzinu 2.0 TSI/150 kW.

Z pohledu techniky se jedná o sázku na jistotu. Kombinace spalovacího motoru 1.4 TSI s výkonem 110 kW, elektromotoru o výkonu 85 kW a šestistupňové převodovky DSG je obdobou toho, co se již tři roky prodává v superbu a vůbec poprvé spatřilo světlo světa v roce 2014 v Golfu GTE a Audi A3 e-tron.

Mutlivan eHybrid ale samozřejmě není jen plný výhod. Vyšší provozní hmotnost snižuje tu užitečnou – ve srovnání s klasickými dvoulitry o dva metráky i více. Stejně tak je snížena hmotnost brzděného přívěsu, konkrétně z 2000 na 1600 kg.

Spotřeba s přívěsem téměř dvojnásobná

Abychom mohli spotřebu mezi plug-iny porovnávat objektivně, měříme zvlášť dojezd na elektřinu a zvlášť pak spotřebu benzinu při vybitém akumulátoru. Spotřeba je totiž závislá na chuti dobíjet. Na elektřinu jsme s tímto velkoprostorovým autem ujeli 36 km po okresce (80 % km) a ve městě (20 % km). Při jízdě po dálnici rychlostí 130 km nebo při jízdě s přívěsem (do maximální povolené rychlosti přívěsu 100 km/h) je pak dojezd poloviční (17 km).

Spotřeba benzinu při jízdě s vybitým akumulátorem je v kombinovaném režimu 8,6 l/100 km, při jízdě s 1,6 tuny těžkým obytným přívěsem pak téměř dvojnásobná (15,5 l/100 km). Pokud akumulátor nabijete alespoň každých 200 km, budete jezdit za 7 l/100 km, tedy za méně než se vznětovým motorem.

Multivan nás příjemně překvapil i jízdními vlastnostmi, a to jak při jízdě solo, tak s přívěsem. Na dálnici je souprava příjemně stabilní a poměrně imunní je na boční vítr nebo vyjeté koleje.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Volkswagen Multivan T7 eHybrid
Motor, převodovka Vpředu uložený elektromotor pohání přední kola, výkon 110 kW při 5000–6500 ot., točivý moment 250 Nm při 1550–3500 ot., elektromotor vložený před převodovku s výkonem 85 kW při 2500–4500 ot. a točivým momentem 330 Nm při 0–2500 ot. Systémový výkon 160 kW a točivý moment 350 Nm. Převodovka šestistupňová dvouspojková.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4973/1941/1907 mm, rozvor 3124 mm. Zavazadlový prostor 0 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 2110/640 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1600/750 kg. 
Výkony Nejvyšší rychlost 192 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,0 s. Spotřeba kombinovaná 1,5 l/100 km (WLTP), spotřeba elektřiny 14,6 kWh/100 km, kapacita akumulátoru 10,4 kWh, objem nádrže 45 l.
CENA s DPH 1 436 876 Kč
 SPOTŘEBA BENZINU V RÁMCI TESTU PŘI JÍZDĚ S VYBITÝM AKUMULÁTOREM (údaje v závorce jsou platné pro jízdu s přívěsem)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
9,8/7,5 (13,9/15,5) 6,5/9,5 (15,5/–) 8,6 (15,5)
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH  SPOLEČNOSTI EUROTAX
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax)
90 000 3 roky 58,50 %
150 000 3 roky 51,40 %
210 000 3 roky 44,20 %
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Spotřeba, zrychlení Vyšší pohotovostní hmotnost, nižší užitečná hmotnost i hmotnost přívěsu
Prostorný interiér, jízdní vlastnosti Nižší dojezd na elektřinu (36 km) a menší benzinová nádrž (45 l)
Povedená konstrukce, neexistuje srovnatelný konkurent  

 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit