Skutečné náklady na palivo s vybitým akumulátorem | 3,68 Kč/km |
Dlouhodobá spotřeba benzinu s vybitým akumulátorem | 8,6 l/100 km |
Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +12 °C | 36 km |
Nový mutlivan budí vášně. Jestliže je benzinový dvoulitr nečekaně dobrý a tradiční TDI dává vyniknout přednostem modelu s polooficiálním označením T7, pak plug-in hybrid je dalším milým překvapením. Dali jsme si práci a vyzkoušeli ho i s přívěsem.
Sázka na technický základ spřízněný s osobními vozy dává multivanu dosud nevídané možnosti. Ať jde o rozsah volitelné výbavy, na kterou konkurenti na platformách užitkových vozů jednoduše nemají odpověď, efektivnější využití vnitřního prostoru, jízdní vlastnosti nebo nakonec i paletu nabízených pohonů.
A tak se v nabídce po boku klasických benzinových a naftových čtyřválců vyskytuje i možnost označená eHybrid. Tato varianta, která se vyznačuje výkonem 160 kW a emisemi CO2 maximálně 48 g/km, je zajímavá už prostým faktem, že existuje. Jiné tak velké auto s plug-in hybridním pohonem totiž po ukončení výroby Fordu Tourneo Custom PHEV na trhu neexistuje. Ano, máme tu ještě velké SUV Ford Explorer, je to ale SUV a navíc tento plug-in emisemi nedosáhne na elektrické registrační značky, a tak se na něj nevztahují z toho plynoucí výhody.
Za příplatek 107 000 Kč
Z uživatelského hlediska je přitom Multivan eHybrid mnohem všestrannější a potěší i rozumným příplatkem 107 tisíc korun oproti výkonově srovnatelnému benzinu 2.0 TSI/150 kW.
Z pohledu techniky se jedná o sázku na jistotu. Kombinace spalovacího motoru 1.4 TSI s výkonem 110 kW, elektromotoru o výkonu 85 kW a šestistupňové převodovky DSG je obdobou toho, co se již tři roky prodává v superbu a vůbec poprvé spatřilo světlo světa v roce 2014 v Golfu GTE a Audi A3 e-tron.
Mutlivan eHybrid ale samozřejmě není jen plný výhod. Vyšší provozní hmotnost snižuje tu užitečnou – ve srovnání s klasickými dvoulitry o dva metráky i více. Stejně tak je snížena hmotnost brzděného přívěsu, konkrétně z 2000 na 1600 kg.
Spotřeba s přívěsem téměř dvojnásobná
Abychom mohli spotřebu mezi plug-iny porovnávat objektivně, měříme zvlášť dojezd na elektřinu a zvlášť pak spotřebu benzinu při vybitém akumulátoru. Spotřeba je totiž závislá na chuti dobíjet. Na elektřinu jsme s tímto velkoprostorovým autem ujeli 36 km po okresce (80 % km) a ve městě (20 % km). Při jízdě po dálnici rychlostí 130 km nebo při jízdě s přívěsem (do maximální povolené rychlosti přívěsu 100 km/h) je pak dojezd poloviční (17 km).
Spotřeba benzinu při jízdě s vybitým akumulátorem je v kombinovaném režimu 8,6 l/100 km, při jízdě s 1,6 tuny těžkým obytným přívěsem pak téměř dvojnásobná (15,5 l/100 km). Pokud akumulátor nabijete alespoň každých 200 km, budete jezdit za 7 l/100 km, tedy za méně než se vznětovým motorem.
Multivan nás příjemně překvapil i jízdními vlastnostmi, a to jak při jízdě solo, tak s přívěsem. Na dálnici je souprava příjemně stabilní a poměrně imunní je na boční vítr nebo vyjeté koleje.
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE Volkswagen Multivan T7 eHybrid |
|
Motor, převodovka | Vpředu uložený elektromotor pohání přední kola, výkon 110 kW při 5000–6500 ot., točivý moment 250 Nm při 1550–3500 ot., elektromotor vložený před převodovku s výkonem 85 kW při 2500–4500 ot. a točivým momentem 330 Nm při 0–2500 ot. Systémový výkon 160 kW a točivý moment 350 Nm. Převodovka šestistupňová dvouspojková. |
Rozměry | Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4973/1941/1907 mm, rozvor 3124 mm. Zavazadlový prostor 0 m3. |
Hmotnosti | Provozní/užitečná hmotnost 2110/640 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1600/750 kg. |
Výkony | Nejvyšší rychlost 192 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,0 s. Spotřeba kombinovaná 1,5 l/100 km (WLTP), spotřeba elektřiny 14,6 kWh/100 km, kapacita akumulátoru 10,4 kWh, objem nádrže 45 l. |
CENA s DPH | 1 436 876 Kč |
SPOTŘEBA BENZINU V RÁMCI TESTU PŘI JÍZDĚ S VYBITÝM AKUMULÁTOREM (údaje v závorce jsou platné pro jízdu s přívěsem) | ||
Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
9,8/7,5 (13,9/15,5) | 6,5/9,5 (15,5/–) | 8,6 (15,5) |
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH SPOLEČNOSTI EUROTAX | ||
Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota (Eurotax) |
90 000 | 3 roky | 58,50 % |
150 000 | 3 roky | 51,40 % |
210 000 | 3 roky | 44,20 % |
CELKOVÉ HODNOCENÍ | |
KLADY | ZÁPORY |
Spotřeba, zrychlení | Vyšší pohotovostní hmotnost, nižší užitečná hmotnost i hmotnost přívěsu |
Prostorný interiér, jízdní vlastnosti | Nižší dojezd na elektřinu (36 km) a menší benzinová nádrž (45 l) |
Povedená konstrukce, neexistuje srovnatelný konkurent |
Aktuálně

Zkoumáme dynamické změny firemní mobility. Účastí v průzkumu získáte roční předplatné magazínu Business Car zdarma a možnost soutěžit o nového Forda na týden
