V rámci rubriky Manažer testuje hodnotila Pavlína Svobodová, flotilová manažerka společnosti Festo, prémiové SUV Audi Q7.
Audi Q7 S-line 50 TDI quattro poháněl třílitrový šestiválec o výkonu 210 kW. V záplavě elektromotorů a plug-in hybridů je velký šestiválcový turbodiesel s obrovským točivým momentem 600 Nm skoro balzámem na motoristovu duši. I přes vyšší hmotnost 2,2 tuny zrychlí audi z klidu na 100 km/h za 6,3 s.
„Audi jsem dostala na testováni úplně nové, nemělo najeto ani 200 kilometrů a bylo to na voze znát. Vůně nových plastů, konzervačních prostředků a podobně mě vždy naplňuje pocitem očekávání a nových zážitků. Auto je jinak skvělé, velké a robustní. Sportovní prvky modelové řady S-line dávají vozu dynamičtější vzhled, jinak žádné překvapení. Uvnitř máte příjemný pocit bezpečí. Jakmile se rozjedete, pásy vás lehce přitáhnou a máte dojem, že to auto se o vás stará, že o vás pečuje. To se mi líbilo. Sedadla jsou tvrdší, ale mají skvělé boční vedení. Místa na nohy je v první i druhé řadě dost i pro cestující vyššího vzrůstu. Dospělí v zadní řadě rozhodně netrpí nedostatkem prostoru,“ říká Pavlína Svobodová a dodává, že ji překvapila přítomnost popelníků vzadu. „Děti se mě ptaly, k čemu to je vlastně dobré.“
Nastupování do vyššího vozidla Pavlíně Svobodové nevadilo, pouze nakládací hrana zavazadlového prostoru, která má v pětimístném uspořádání objem 865 litrů, ji přišla příliš vysoko. „Jinak je kufr parádní, do tohoto auta se musí vejít snad každá rodina,“ dodává s úsměvem.
„Ovládání dotykových displejů je zpočátku náročné, ale díky té odezvě si člověk zvykne. Nelíbilo se mi však ovládání adaptivního tempomatu na páčce schované pod volantem. Na to jsem si zvyknout nedokázala a ani to nastavení se mi moc nedařilo. Jízdně mi Q7 sedlo do ruky dobře, rozhodně vzbuzuje pocit bezpečí. Je cítit, že vozidlo je těžké, reakce na plyn při rozjezdu se mi zdála pomalejší, jako by vám říkalo: ,Vážím dost, tak přitlač,‘“ říká Pavlína Svobodová a dodává, že spotřeba se během jejího testování pohybovala lehce pod 10 l na 100 km, což u takto velkého a těžkého vozu považuje za adekvátní.
„Z pohledu manažera vozového parku patří audi do kategorie vozů pro nejvyšší management firem. Je rozhodně reprezentativní pro firemní účely, komfortní a mimořádně prostorné a bezpečné pro rodinné účely,“ myslí si Pavlína Svobodová a není vyloučeno, že se stane alternativou k provozovaným značkám BMW a Mercedes.
O flotile společnosti:
Společnost Festo je již přes 60 let dodavatelem průmyslové a procesní automatizace. Globálně orientovaná a zároveň nezávislá rodinná společnost sídlí v německém Esslingenu.
České zastoupení má ve svém vozovém parku bezmála 60 osobních vozidel a jedno užitkové. Mercedes Sprinter je speciálně upraven pro výstavy a prezentaci výrobků, které společnost Festo prodává. Vozový park je pestrý, firma se snaží najít zaměstnancům modely, které dokážou dobře reprezentovat společnost a zároveň vyhovují jejich osobním potřebám.
Asi deset procent vozového parku je financováno z vlastních zdrojů, zbytek na operativní leasing. Partnery Festa jsou v tomto ohledu společnosti Arval, Business Lease, ČSOB Leasing a LeasePlan. Modely s alternativním pohonem na plyn nebo elektrický proud zatím u společnosti Festo nenajdete, podíl vznětových a zážehových motorů je přibližně stejný.