Současné Audi A6 Allroad považujeme za nejpovedenější novodobé audi. Zvláště ve spojení s nejsilnějším dieselem nelze tomuto manažerskému skvostu nic vytknout.

Audi A6 Allroad přichází rok po představení nové generace modelu A6. Nejdůležitější změny se odehrávají u podvozku, který může být oproti obyčejné A6 Avant vyšší až o 45 mm, standardní světlá výška je však 139 mm. Podvozek je samozřejmě vzduchový a nabízí možnost upravení světlé výšky nejen podle vašich potřeb, ale také v závislosti na rychlosti vozu. Při dálničních rychlostech nad 120 km/h se podvozek automaticky snižuje o 15 mm, při režimu offroad do 80 km/h je podvozek vyšší o 30 mm a při pomalé jízdě do 35 km/h je možné podvozek zvednout až o 45 mm oproti standardnímu režimu.

Asistenti po vzoru SUV

Allroad je mimo jiné vybaven asistenty, které jsou typické spíš pro automobily SUV. Jmenujme například asistent pro sjíždění kopců, sledování úhlu náklonu nebo schopnost samostatného přibrzďování jednotlivých kol při sjíždění kopců. Volitelně bude k dispozici také řízení všech kol, které při rychlostech do 60 km/h otáčí zadní kola až o 5 stupňů proti směru natočení předních kol, čímž se zmenšuje poloměr otáčení a zlepšuje agilita i stabilita.

S přívěsem v zádech

Ve všech disciplínách je A6 Allroad quattro výtečné. Vypadá a jezdí báječně, při tahání přívěsů se nenechá vyvést z míry a když už to na dálnici přepísknete a podceníte boční vítr, stabilizace bleskově zasáhne. Výkon 257 kW a 700 Nm navíc dává na připojený přívěs téměř zapomenout. Allroad si poradí s brzděnými přívěsy o hmotnosti až 2,5 tuny a díky mimořádnému točivému momentu překvapí i nízká spotřeba. Ta se s připojeným přívěsem o hmotnosti 1,7 tuny podobala spíš dvoulitrovým čtyřválcům. V kombinovaném režimu jsme dosáhli úctyhodných 12,6 l/100 km.

Bez chyb?

V prémiovém segmentu sice jezdí samá báječná auta. Když už se kritika snese, je to většinou v detailech, ale Audi si svého allroada báječně vypiplalo. Mimořádně oblíbené poloterénní kombi je k dispozici se vznětovým vidlicovým šestiválcem 3.0 TDI o výkonech 170, 210 nebo 257 kW. „Nejslabší“ varianta startuje na ceně 1 730 900 Kč, nejvýkonnější pak stojí od 1 914 900 Kč. Nákupní cena nehraje v kategorii manažerských prémiových automobilů nejdůležitější roli. Audi je v základu velmi dobře vybaveno, za výbavu na přání si ale nechá prémiově zaplatit. Testovaný exemplář ve speciální edici „20 years allroad“, vyšel na 2,76 milionu korun.

Zůstatkové hodnoty cení benzin

U Audi A6 jsou podle společnosti Eurotax nejvyšší zůstatkové hodnoty u zážehových motorizací. Největší rozdíl je mezi 2.0 TDI a 3.0 V6 TFSI, a to o více než 8 %. Vznětový vidlicový šestiválec si naopak vede velmi dobře a od zážehových motorů se liší jen o necelá 4 %.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Audi A6 Allroad quattro 55 TDI 257 kW
Motor, převodovka Vpředu podélně uložený vznětový přeplňovaný vidlicový šestoválec 2967 cm3, 257 kW při 3850 1/min, 700 Nm při 2500–3100 1/min pohání trvale všechna kola. Převodovka samočinná, osmistupňová, tiptronic.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4951/1902/1542 mm, rozvor 2925 mm. Zavazadlový prostor 0,565 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 2085/615 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 2500/750 kg.
Výkony Nejvyšší rychlost 250 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,2 s. Spotřeba kombinovaná 6,4 l/100 km, emise CO2 kombinované 168 g/km. 
CENA 1 914 900 Kč
SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU   (l/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
8,1/6,4 5,8/8,0  7,4
Zůstatkové hodnoty, náklady na servis a díly: Audi A6 Allroad 
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax) Náklady na servis dle TecAlliance (Kč) Náklady na opotřebitelné díly včetně práce dle TecAlliance (Kč)
90 000 3 roky 46,04 % 28 900 42 100
150 000 3 roky 40,88 % 49 000 52 200
210 000 3 roky 35,72 %    
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Mimořádně povedená generace A6 Vyšší ceny nadstandardních částí výbav
Spotřeba i stabilita při vlečení přívěsů Zůstatkové hodnoty vznětových verzí 2.0 TDI až o 8 % nižší než u zážehových
Mimořádné schopnosti adaptivního podvozku  
Zůstatkové hodnoty zážehových modelů   

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit