Dlouhodobá spotřeba elektřiny 28,3 kWh/100 km
Dlouhodobá spotřeba s nákladem 500 kg 32,7 kWh/100 km
Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +28 °C 220 km

S elektrifikací menších dodávek bylo jen otázkou času, kdy se Ford vrhne i na největší transit. Dnes už jde o poměrně konkurenční trh, kde má své místo také Volkswagen a početní zástupci skupiny Stellantis. E-transit je ale v řadě věcí výjimečný. S výkonem 198 kW se například stal nejvýkonnější dodávkou na evropském trhu.

Důležitou výhodou elektrického transitu je velice pestrá nabídka různých variant délek, výšek a tonáže, kterých může být až 25 (tři délky, dvě výšky a celkové hmotnosti od 3,5 do 4,25 t).

Díky uložení akumulátoru pod podlahou a optimalizované konstrukci podvozku se e-transit pyšní stejným objemem nákladového prostoru 15,1 m3 jako transit se vznětovým motorem a pohonem zadních kol. Robustní polovlečená náprava přispívá  k vysokému užitečnému zatížení (1616 kg v případě verze Van a 1967 kg v případě podvozku).

Dojezd 220 km u nejvýkonnější verze

E-transit je k dispozici s mimořádně výkonnými elektromotory. Základní verze disponuje nadprůměrnými 135 kW, výkonnější pak úctyhodnými 198 kW a točivým momentem 430 Nm. Tím se stává nejvýkonnější dodávkou na evropském trhu v rámci svého segmentu. Pro maximální trakci při plném zatížení je síla přenášena na zadní kola. Obě výkonové verze elektromotoru napájí kapalinou chlazený 68kWh lithium-iontový akumulátor (využitelná kapacita je přibližně 63 kWh). Podle metodiky WLTP má vystačit na 314 kilometrů, v praxi jsme na našem testovacím okruhu ujeli 220 km a s nákladem 500 kg pak 196 km.

 

Pokud jsme ale náš okruh, který zahrnuje i dálnici, absolvovali v režimu ECO s omezenou rychlostí na 90 km/h (potlačena je také akcelerace, topení či klimatizace) dojezd stoupl na 252 km. Zajímavé je, že omezení nejvyšší rychlosti může u transitu zvolit i flotilový manažer na dálku. K naměřeným hodnotám je důležité dodat, že jsme testovali verzi s nejvýkonnějším elektromotorem (198 kW). Slabší verze (135 kW) bude mít samozřejmě i něco nižší spotřebu a tedy i delší dojezd.

Elektrocentrála nabita za 34 minut

Dalším benefitem je rychlost nabíjení. E-transit zvládá nabíjení střídavým i stejnosměrným proudem. V Evropě se prodává se zabudovanou 11,3kW nabíječkou, která zcela vybitý lithium-iontový akumulátor nabije na 100 procent za 8,2 hodiny. Při nabíjení stejnosměrným proudem podporuje e-transit nabíjecí výkon až 115 kW, což stačí k doplnění akumulátoru z 15 na 80 procent přibližně za 34 minut.

Na přání dodávaná výbava palubního napájení umožní evropským zákazníkům využívat e-transit jako pojízdnou elektrocentrálu s disponibilním výkonem až 2,3 kW. To je další zajímavost, kterou většina konkurence nenabízí.

Atraktivní záruka

Podle společnosti Tec Alliance jsou servisní náklady ve srovnání se vznětovou variantou o 36 procent nižší. Standardem je také záruka v délce jednoho roku bez omezení nájezdu. Záruka na akumulátor a vysokonapěťové komponenty činí osm let nebo 160 000 km.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Ford E-Transit
Motor, převodovka Vpředu uložený elektromotor pohání zadní kola, výkon 135 nebo 198 kW, točivý moment 390 nebo 430 Nm, kapacita akumulátoru 68 kWh. Samočinná  jednostupňová převodovka.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 5531/2112/2466 mm, rozvor 3300 mm. Nákladový prostor 9,5 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost skříňové verze 2589/911 kg. Hmotnost brzděného přívěsu 750 kg.
Výkony Nejvyšší rychlost 133 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 13,5 nebo 9,9 s. Spotřeba kombinovaná 24,1 kWh/100 km, CO2 0 g/km. Kapacita akumulátorů 68 kWh. 
CENA 1 458 400 Kč bez DPH (1 580 750 Kč s elektromotorem 198 kW)
SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU (kWh/100 km). Údaje v závorce platí pro jízdu s nákladem 500 kg.
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
26,7/26,5 (32,4/29,2) 26,9/51,8 (27,0/51,9) 28,3 (32,7)
Zůstatkové hodnoty
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax)
90 000 3 roky 45,00 %
150 000 3 roky 41,50 %
210 000 3 roky 36,60 %
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Výkon a dojezd Vyšší cena navyšuje jinak nízké TCO
Jízdní stabilita Průměrné zůstatkové hodnoty
Počet variací (3 délky a 2 výšky)  

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit