Dlouhodobá spotřeba benzinu 6,6 l/100 km
Dlouhodobá spotřeba benzinu s nákladem 500 kg 7,7 l/100 km
Dlouhodobá spotřeba nafty 5,4 l/100 km
Dlouhodobá spotřeba nafty s nákladem 500 kg 6,2 l/100 km

Renault Kangoo řadíme na vrchol segmentu středně velkých dodávek. Řady úspěchů si všiml i Mercedes, který se s Renaultem domluvil na spolupráci. Z předchozí generace Renaultu Kangoo tak vzešel i Mercedes-Benz Citan a tato spolupráce pokračuje i v rámci třetí generace Kangoo.

 Aktuálně tak na trh vstupuje třetí generace Kangoo, kterou v nabídce doplňuje levnější model se staronovým označením Express. Má podobnou velikost, ale zcela jiné základy, neboť vychází z inovované architektury B0 dosavadní Dacie Dokker s kratší délkou (-93 mm) a šířkou (-85 mm). Kangoo pak využívá zcela novou, větší platformu CMX-C, která nabízí i verzi s delším rozvorem. Renault věří, že díky této dvojici lépe osloví znatelně větší cílovou klientelu.

Propracované detaily

Ale vraťme se zpět k testované novince. Kangoo řadou chytrých řešení nabízí neobvykle vysokou užitnou hodnotu, čímž se mezi malými dodávkami řadí na absolutní vrchol.

Nastupování usnadňuje otevírání předních dveří v úhlu 90°. Unikátem je absence B sloupku na pravé straně se zachováním možnosti libovolného otevírání dveří. Díky tomu vznikl nakládací otvor se šířkou 1446 mm.

Základní verze Kangoo Van nabízí objem nákladového prostoru od 3,3 do 3,8 m3. S prodlouženou verzí získáte 4,2 až 4,3 m3 s možností přepravy předmětů o délce 3548 mm.

Benzin, nebo nafta?

Renault nijak nešetřil ani na možnostech pohonného ústrojí. Benzinové agregáty zastupuje řada 1,3 TCe 100 a 130, přičemž silnější můžete mít vedle šestistupňového manuálu také se sedmistupňovým automatem EDC. Alternativou jsou vznětové motory 1.5 Blue dCi 75, 93 a 115, přičemž nejsilnější verze je opět dostupná s oběma převodovkami.

Vyzkoušet jsme mohli nejvýkonnější benzinovou přeplňovanou třináctistovku s 96 kW i 75 kW a vznětový motor se 70 kW a 85 kW (+25 000 Kč). Jakou motorizaci zvolit, je věcí priorit. Nejvýkonnější benzinový motor parádně zrychluje i ve vyšších otáčkách a točivým momentem 230 Nm se téměř vyrovná vznětové verzi. Jeho spotřeba je podle našeho měření v kombinovaném provozu vyšší o 1,2 l/100 km a oproti vznětové verzi je o 30 000 korun bez DPH levnější. Za normálních okolností se vznětová verze zaplatí po ujetí přibližně 60 000 km. Za současné situace, kdy je nafta o 5 Kč/l dražší, je návratnost více než dvojnásobná (129 000 km). Abnormální cenový výkyv nafty se ale brzy opět srovná.

Z pohledu užitkových vlastností, ale i TCO na nás udělal lepší dojem vznětový motor. Má nízkou spotřebu, solidní točivý moment, je tišší a v městském provozu o znatelných 1,7 l/100 km úspornější. S nákladem 500 kg je pak rozdíl ve spotřebě 2 l/100 km. Naopak při jízdě po okresních sinicích je rozdíl ve spotřebě minimální.

Letos se začne vyrábět také elektrická verze.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Renault Kangoo Blue dCi 95
Motor, převodovka Vpředu napříč uložený vznětový přeplňovaný čtyřválec pohání přední kola. Zdvihový objem 1461 cm3, výkon 70 kW při 3750 1/min, točivý moment 260 Nm při 1750 1/min. Ručně řazená šestistupňová převodovka.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4486/1860/1808 mm, rozvor 2716 mm. Základní objem zavazadlového prostoru 3,8 m3. 
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 1519/786 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1500/740 kg.
Výkony Nejvyšší rychlost 164 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 14,1 s. Spotřeba kombinovaná dle WLTP 5,3–5,8 l/100 km, emise CO2 kombinované dle WLTP 147–148 g/km.
CENA  434 000 Kč bez DPH
SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU (l/100 km). Údaje v závorce platí pro jízdu s nákladem 500 kg.
Motorizace Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
Nafta: Blue dCi 95 a 115 6,3/4,1(7,0/4,5) 3,9/6,2 (4,0/6,4) 5,4 (6,2)
Benzin: Tce 100 a 130 8,0/5,7 (8,9/6,3) 5,4/7,8(5,6/8,1) 6,6 (7,7)
Zůstatkové hodnoty
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax)
90 000 3 roky 55,90 %
150 000 3 roky 49,60 %
210 000 3 roky 46,40 %
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Vysoké užitkové vlastnosti, jízdní vlastnosti s nákladem i bez něj Horší odhlučnění zážehových motorů
Chytrá řešení, absence středového sloupku Cena lépe vybavených verzí
Nabídka dvou délek karoserie Temperament nejslabšího vznětového motoru (55 kW)
Atraktivní TCO  

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit