Nová, pátá generace tradičního Renaultu Megane je pouze elektrická. Škoda, řeknete si. Ale tenhle megane řadíme mezi nejpovedenější elektromobily. Tradičně kritičtí tentokrát k elektropohonu nejsme. Tedy samozřejmě s výjimkou ceny.

 

 Elektrický megane se znatelně zmenšil. Oproti hatchbacku dosluhující čtvrté generace je o znatelných 160 mm kratší. S délkou 4200 mm tak patří k nejmenším automobilům nižší střední třídy. Menší je i šířka, 46 mm je v interiéru znát. Prostor na zadních sedadlech je tak stísněný. S ohledem na menší proporce nás ale překvapil objem zavazadlového prostoru (389 l), který má navíc pod dnem další solidní prostor pro nabíjecí kabely.

Méně výkonu a cena do milionu

Vybírat je možné ze dvou verzí. Nejlevnější verze EV40 má menší akumulátor (40 kWh) i slabší motor (96 kW), a tak se cena vejde do milionu korun (945 000 Kč). Udávaný dojezd této verze je 300 km.

Za příplatek 120 000 korun získáte větší akumulátor (60 kWh), který prodlouží dojezd o znatelných 150 km a přidá i pořádnou porci výkonu. Se 160 kW lze snadněji odhalit kvalitní podvozek. Megane se stane rázem zábavnější.

Dojezd 405 km

O pět kilometrů jsme pokořili hranici 400 km, která je pro většinu elektromobilů nedostižná. To je velmi solidní dojezd, zvláště když vezmeme v úvahu podmínky testu, kdy se teplota šplhala přes 30 °C a klimatizace pracovala na plný výkon. Tak úmorné vedro u elektromobilů energeticky odpovídá zimní teplotě kolem 0 °C a zapnutému topení.

Naměřili jsme také velmi nízké hodnoty spotřeby při ustálených rychlostech. Při 90 km/h dokonce padl náš redakční rekord 13,6 kWh/100 km.

Ze spotřeby a dojezdu jsme tedy nadšení! Mimochodem, námi naměřené kombinovaná spotřeba 16,3 kWh/100 km de facto odpovídá údaji výrobce (16,1 kWh/100 km dle metodiky WLTP).

Jízdní vlastnosti

Megane nezklame ani jízdními vlastnostmi. V této disciplíně se elektromobily velmi viditelně zlepšují a megane není výjimkou. Na konečném výsledku se podílí řada detailů, především ale víceprvková zadní náprava, optimální naladění útlumové charakteristiky a nízká hmotnost, díky které auto netrpí ani podélným vlněním, které trápí řadu konkurenčních modelů při jízdě po nerovnostech.

Elektrický megane je pouze o 100 kg těžší nežli starší verze s konvenčními motory. Pohotovostní hmotnost 1711 kg je s ohledem na třídu i hmotnost výkonného 60kWh akumulátoru (398 kg) mezi podobnými konkurenty jedna z nejnižších. Verze s menším akumulátorem (40 kWh) váží dokonce jen 1580 kg.

Nabito za 30 hodin nebo 35 minut

Megane lze nabíjet střídavým proudem o výkonu až 22 kW (AC). Délka nabíjení z 5 na 100 % kapacity proběhne za tři hodiny a patnáct minut. Znatelně rychlejší je nabíjení stejnosměrným proudem (DC) o výkonu až 130 kW, takže nabití z 10 na 80 % trvá 35 minut

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADN ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Renault Megane E-Tech electric EV60
Motor, převodovka Vpředu napříč uložený synchronní elektromotor pohání přední kola, výkon 160 kW při 5500–11700 1/min, točivý moment 300 Nm při 100–4700 1/min. Samočinná devítistupňová převodovka.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4200/1768/1505 mm, rozvor 2685mm. Zavazadlový prostor 0,389/1,245 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 1711/455 kg.
Výkony Nejvyšší rychlost 160 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,4 s. Spotřeba kombinovaná dle WLTP 16,1 kWh/100 km. 
CENA s DPH 1 065 000 Kč
 SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU (kWh/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
13,7/14,1 13,5/21,9 16,3
Zůstatkové hodnoty
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota (Eurotax)
90 000 3 roky 59,93 %
150 000 3 roky 52,70 %
210 000 3 roky 45,47 %
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Povedený podvozek, jízdní vlastnosti, komfort Stísněný prostor na zadních sedadlech
Spotřeba, dojezd, výkon motoru Vyšší cena
Zůstatkové hodnoty  
Na elektromobil nízká hmotnost  

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit