Náklady na elektřinu v aktuální sazbě 6,50 Kč/kWh | 1,22 Kč/km |
Dlouhodobá spotřeba elektřiny v rámci testu | 18,8 kWh/100 km |
Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +12 °C | 410 km |
Pro značku Kia je model EV6 revoluční, protože jde o první elektromobil postavený na nové platformě e-GMP která využívá vysokonapěťové 800voltové napájení. Díky tomu akumulátory akceptují nabíjecí příkon až 240 kW!
Nová elektrická platforma přinesla nejen lepší efektivitu pohonu nebo téměř trojnásobný maximální výkon nabíjení, ale také prostorovou efektivitu. Proto tento kompaktní crossover ve stylu SUV kupé překvapí mimořádným vnitřním prostorem, a to jak pro cestující, tak zavazadla.
Solidní jízdní vlastnosti a dostatečný dojezd
Elektromotor je u verze s pohonem jedné nápravy umístěn na zadní nápravě. Základní verze má 125 kW, výkonnější testovaná verze má 168 kW, což vozu o hmotnosti okolo dvou tun propůjčuje obstojnou dynamiku, byť to není král sprintů. Sto kilometru za hodinu pokoří za 7,3 s, rychlost 150 km/h jsme pak dosáhli po 15,5 s. Ve sprintu si lépe vede výkonnější verze se dvěma motory a pohonem všech kol (239 kW). Na samotném vrcholu pak stojí ostrá verze GT. Oba motory nabízejí souhrnný výkon 430 kW, a tak na pokoření rychlosti 100 km/h postačí pouhých 3,5 s. Trakci zvyšují také standardně dodávané samosvorné diferenciály LSD. Oproti slabší, „lidovější“ verzi s pohonem všech kol (239 kW) je ale nutné připlatit přes 150 000 korun.
Základní výbavová verze Earth sází na komfortní podvozek. Dražší verze GT-Line pak nabízí tužší podvozek a přesnější řízení s méně účinným posilovačem. Samostatnou kapitolou je pak ostrá verze GT, která celkovými jízdními vlastnostmi potěší i velice náročné řidiče.
Dojezd 360 až 485 km
Nejlevnější Kia EV6 (1,33 milionu korun), kterou pohání základní elektromotor o výkonu 125 kW, má akumulátory s kapacitou 58 kWh. Zbývající výkonnější verze jsou pak standardně osazeny 77kWh akumulátory, které mají podle metodiky WLTP vystačit na ujetí 528 km. V rámci testu jsme při teplotě 12 °C naměřili kombinovanou spotřebu 18,8 kWh/100 km, čemuž odpovídal dojezd 410 km. Při výrazně defenzivní jízdě a vypnutém topení lze ujet až 485 km. Při teplotě 0 °C a zapnutém topení byl dosažený dojezd 360 km.
Mimořádně rychlé nabíjení
Kia EV6 drtí konkurenční modely rychlostí nabíjení. Lithium-iontový polymerový akumulátor je možné pomocí rychlonabíječky nabíjet výkonem až 240 kW. Je to díky 800voltové architektuře, která v tomto segmentu zatím nemá konkurenci. Při testu ještě v zimních teplotách mírně nad bodem mrazu ale bylo znát snížení nabíjecího výkonu.
Ani na stanici Ionity jsme se nedostali na udávaných 240 kW, nýbrž jen na kratší chvilku dosáhli výkonu 230 kW. I na tento výkon jsme se museli postupně dostat z počátečních 150 kW. Ale také u konkurenčních značek je to podobná řehole dostat se na udávaný nejvyšší nabíjecí výkon. I zde se na něj akumulátor dostává pomalu a při nabíjení nad 75 % kapacity pak začne strmě klesat.
Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení
ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE Kia EV6 4×2 Earth |
|
Motor, převodovka | Vzadu napříč uložený elektromotor pohání zadní kola, výkon 168 kW, točivý moment 350 Nm. Stálý redukční převod. |
Rozměry | Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4680/1880/1550 mm, rozvor 2900 mm. Zavazadlový prostor 0,572/1,352 m3. |
Hmotnosti | Provozní/užitečná hmotnost 1910/515 kg. Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu 1600/750 kg. |
Výkony | Nejvyšší rychlost 185 km/h (omezena), zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,3 s. Spotřeba 16,5–17,2 kWh/100 km (WLTP), maximální dojezd 528 km (WLTP), kapacita akumulátorů 77,4 kWh. |
CENA s DPH | 1 425 980 Kč |
SPOTŘEBA ELEKTŘINY V RÁMCI TESTU (kWh/100 km) | ||
Město/mimo město | Při ustálené rychlosti 90/130 km/h | Kombinovaná |
17,5/18,1 | 16,1/24,1 | 18,8 |
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH SPOLEČNOSTI EUROTAX | ||
Počet ujetých km | Stáří | Zůstatková hodnota (Eurotax) |
90 000 | 3 roky | 55,500% |
150 000 | 3 roky | 48,600% |
210 000 | 3 roky | 41,100% |
CELKOVÉ HODNOCENÍ | |
KLADY | ZÁPORY |
Jízdní vlastnosti, nízká hmotnost | Menší zpětná vazba do řízení |
Rychlost nabíjení (220 kW) | Od 800V architektury jsme čekali nižší spotřebu |
Dojezd | Meziroční zdražení o 145 000 Kč |
Druhý zavazadlový prostor pod přední kapotou | |
Záruka 7 let nebo 150 000 km |