4. prosince 2025
Skutečné náklady na palivo s vybitým akumulátorem: 1,61 Kč/km
Dlouhodobá spotřeba benzinu s vybitým akumulátorem: 5,8 l/100 km
Skutečný dojezd na elektřinu při teplotě +14 °C: 47 km

Nový mégane nás velmi příjemně překvapil dostupnou cenou, technickým inovátorstvím, spotřebou a nízkou hmotností. I když jsme si po prvním rozjetí mysleli, že se stane propadákem testu.

Mé vůbec první svezení s Méganem E-Tech bylo v rámci novinářských předváděcích jízd, kdy měl už zcela vybitý akumulátor. Po otočení klíčku se okamžitě spustila zážehová šestnáctistovka, která se vehnala do vysokých otáček a v nich začala rezonovat. To nebylo přímo reprezentativní uvítání. Nakonec jsem později v rámci čtrnáctidenního testu s mégane ujel přes 2000 km a podobná konfigurace extrémního dobíjení u stojícího vozidla nenastala ani jednou. Za jízdy je hladina hluku nízká, ve vysokých otáčkách by ale mohl být benzinový motor lépe odhlučněný.

Neobvyklá technika

Novinka od Renaultu mezi ostatními plug-in hybridy vyniká zcela odlišným přístupem k uspořádání hnacího řetězce. Ke spalovacímu motoru totiž přidává rovnou dva elektromotory a převodovku má klasickou hřídelovou – v podstatě se jedná o zjednodušenou manuální skříň, která postrádá synchronizaci převodových stupňů a třecí spojku. Místo toho je zde primitivní zubová spojka, která má jen polohy sepnuto a rozepnuto. O srovnání otáček se totiž stará druhý elektromotor. Ten slouží také jako startér a pomocný generátor. Převodovka má sice celkem šest stupňů, pro spalovací motor jsou ale určeny jen čtyři, další dva připadají trakčnímu elektromotoru.

Pro elektromotor se řadí druhý rychlostní stupeň okolo 60 km/h, převody určené pro spalovací motor jsou velmi dlouhé s ohledem na využitelnost ve vyšších rychlostech. Systém je sestaven tak, aby se vůz vždy rozjížděl na elektřinu. Spalovací motor je atmosférický benzinový čtyřválec objemu 1,6 l, který známe z dřívějších renaultů nebo dacií. Nyní je výrazně modernizovaný a pracuje v úsporném Atkinsonově cyklu.

Zajímavý dojezd i spotřeba

Na to, že kapacita akumulátoru má 9,8 kWh, což je podprůměrná hodnota, jsme s méganem v kombinovaném režimu ujeli 47 km, což je téměř stejně jako konkurenční plug-iny s výkonnějšími akumulátory. Překvapivě nízká je také spotřeba benzinu při jízdě s vybitým akumulátorem. V kombinovaném režimu jsme naměřili jen 5,8 l/100 km.

Maximální rychlost v čistě elektrickém režimu je 135 km/h. Vedle toho je k dispozici hybridní režim a také mód E-Save, který udržuje stav nabití baterie nad 40 %, aby bylo možné do cíle cesty ve městě dojet na elektřinu. Poslední možností je sportovní režim, který využívá výkon obou jednotek naplno. Celkem je k dispozici 117 kW, z nichž 68 připadá na spalovací motor a 51 na elektromotor.

Spotřeba závisí na četnosti dobíjení

Spotřeba plug-inů závisí na četnosti nabíjení. Pokud mégane nabijeme alespoň jednou za 400 km, bude dlouhodobá spotřeba benzinu 5,11 l/100 km. Když interval zkrátíme na 200 km, klesne spotřeba na 4,4 l/100 km. A když mégane nabijeme každých 100 km, pak spotřeba klesne na 3,1 l/100 km. Právě na takto nízkou spotřebu by se měl uživatel bez problémů dostat, pokud bude auto používat převážně na dojíždění do práce.

Technické údaje, náklady na opotřebení a hodnocení

ZÁKLADNÍ ÚDAJE TESTOVANÉ VERZE
Renault Mégane E-Tech 160
Motor, převodovka Vpředu napříč uložený zážehový čtyřválec pohání přední kola, objem 1598 cm3, výkon 68 kW při 5000 1/min, výkon elektromotoru 51 kW. Výkon obou motorů je 117 kW. Samočinná šestistupňová převodovka – elektromotor využívá dva rychlostní stupně, zážehový motor čtyři.
Rozměry Vnější rozměry (délka/šířka/výška) 4625/1870/1446 mm, rozvor 2712 mm. Zavazadlový prostor 0,389/1,305 m3.
Hmotnosti Provozní/užitečná hmotnost 1490/480 kg.
Výkony Nejvyšší rychlost 183 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,8 s. Spotřeba kombinovaná dle WLTP 1,3 l/100 km. CO2 29–32 g/km. Kapacita akumulátoru 9,8 kWh. 
Cena s DPH 795 500 Kč
 SPOTŘEBA V RÁMCI TESTU – jízda s vybitým akumulátorem (l/100 km)
Město/mimo město Při ustálené rychlosti 90/130 km/h Kombinovaná
5,4/5,3 4,9/7,0 5,8
ZŮSTATKOVÉ HODNOTY AUTOVISTA CZECH  SPOLEČNOSTI EUROTAX
Počet ujetých km  Stáří Zůstatková hodnota 
90 000 3 roky 53,94 %
150 000 3 roky 47,62 %
210 000 3 roky 41,30 %
CELKOVÉ HODNOCENÍ
KLADY ZÁPORY
Efektivita pohonu, spotřeba Malá benzinová nádrž (39 l)
Neobvyklá konstrukce pohonu Menší zavazadlový prostor
Vysoké zůstatkové hodnoty Horší tlumení motoru ve vyšších otáčkách
Vyspělá technika, nízká hmotnost  
Cena  

 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit