4. prosince 2025
Finance, Novinky

Renault rostl dvakrát rychleji než trh. Odhalte klíčový model růstu, i oblíbené prvky výbavy

>Redakce Redakce
20 ledna, 2025

Renault, podpořený nebývalou produktovou ofenzívou a uvedením osmi nových modelů v roce  2024 (Scénic E-Tech electric, Rafale, Symbioz, Master, Renault 5 E-Tech electric, Renault Duster, Kardian a Grand Koleos) a restylingem (Captur), zaznamenal celosvětový nárůst prodejů o 1,8 %  na trhu, který vzrostl o 1,4 %, s 1 577 351 prodanými vozy, což je o 28 000 vozů více než v roce 2023.  

V Evropě značka vzrostla o 3,3 %, tedy dvakrát více než trh (+1,7 %), a dosáhla 1 009 000  prodaných vozů a tržního podílu 6,7 %. K tomuto růstu přispěly zejména klíčové trhy značky. 

Přehled nejdůležitějších evropských trhů dle prodejů
Země Podíl v % Meziroční růst v %
Velká Británie +21,4  2,8
Španělsko +10,8  8
Itálie +6,7 0,3
Francie +0,4 2,5 %

Velmi dobře si vedlo také Clio, které se umístilo na 2. místě na trhu osobních vozů a oproti roku  2023 si polepšilo o dvě příčky, což v objemovém vyjádření znamená nárůst o 7 %. 

Prodej elektrifikovaných vozidel v Evropě vzrostl o 20 % 

Prodej  elektrifikovaných vozidel (elektrická + hybridní) se v Evropě do roku 2024 zvýšil o 20 %. To souvisí s tím, že plně hybridní nabídka je nyní k dispozici v celé modelové řadě – od modelu Clio až  po Rafale. Díky tomu je Renault na 2. místě co se týče počtu plně hybridních vozů. Ten loni vzrostl o 30 %. Na klasické spalovací pohony připadá 40 %. Prodeje vozů segmentů C a D SUV vzrostly o 23 % a nyní tvoří 29 % prodejů značky v Evropě (o 4,8  bodu více než v roce 2023). Prodej čistých elektromobilů narostl o 9 %. 

Toto číslo by mělo ještě růst v souvislosti s úspěchem modelu 5 E-Tech. Stal se “Evropským autem roku 2025” a od října má jen ve Francii na kontě téměř 10 000 registrací. Za listopad a prosinec je nejprodávanějším městským vozem segmentu B ve Francii. Na domácím trhu tak Renault v závěru roku zvýšil podíl z 15,5 na 23 %. 

Příchod elektrického modelu Renault 4 E-Tech bude také znamenat nový  produktový vrchol značky v roce 2025.

Oblíbené prvky výbavy

V roce 2024 bylo například 81 % vozů vybaveno multimediálním systémem openR link s  integrovanou službou Google. Panoramatickou střechou Solarbay je nyní vybaveno 42  % vozidel, která ji nabízejí (Scenic E-Tech electric, Rafale a Symbioz). Dále 29 % vozů klienti objednali s vyspělým pohonem všech kol 4CONTROL. 

Zvyšující se kvalita i dostupnost

Prodej soukromým zákazníkům nyní představuje každé druhé vozidlo prodané v Evropě. Na pěti  největších evropských trzích značky vzrostl podíl prodeje soukromým zákazníkům z 6,8 %, tj.  264 300 vozů v roce 2023, na 7,1 %, tj. 271 900 vozů.

Dalším ukazatelem kvality prodejů je skutečnost, že zůstatkové hodnoty značky jsou vyšší než  v roce 2023 a překonávají trh. 

Také v Evropě byl výkon osobních automobilů doplněn 4,6% nárůstem prodeje lehkých  užitkových vozidel. Renault zaznamenal celosvětově 403 000 prodaných vozů, z toho 310  500 v Evropě. Značka je opět evropským lídrem na trhu lehkých užitkových vozidel.

Tento výkon je dán úspěchem stěžejních modelů Kangoo (+30,5 %) a  Trafic (+14,8 %) v přechodném roce, který byl poznamenán uvedením nového modelu  Master, a zkušenostmi sítě Pro+ určené fleetovým zákazníkům. 

Partneři magazínu

Přihlásit Registrace
Pamatovat si mě
Ztracené heslo?
Přihlásit Registrace
Potvrzení registrace vám zašleme e-mailem.
Obnova hesla Registrace
Přihlásit